martien schreef:De toepasbaarheid van de methode. Met C14 kan je niet ists dateren dat nog maar heeeel weinig C14 bevat.
Je gaat ervan uit dat er geen grotere hoeveelheid C14 in Steenkool en Diamanten zit. Om dit te testen moet je diamanten en Steenkool dateren. Dat was in het geval van Diamanten voor RATE nog nooit gebeurd, omdat mensen zeiden daar zit geen C14 meer in want die zijn te oud. RATE ging het testen en waarempel een hoeveelheid die boven het percentage tot waar C14 gedateerd kon worden. Als die diamanten echt 3 miljard jaar oud zijn moet daar geen C14 meer te vinden zijn.
martien schreef:De C14 methode is gebaseerd op ORGANISCH materiaal. Een diamant is wellicht organisch materiaal geweest, echter veeeeeel langer dan 50.000 jaar terug. waarom wil je een methoide met een scope van 50.000 jaar gebruilken voor iets wat veel ouder is? Is dat objectief?
Blijkbaar vallen die diamanten ook binnen de scope van 50.000 jaar. Zie het antwoord hierboven.
martien schreef:Waarom drie? Waarom niet honderd of 1?
Oké noem er een of honderd

martien schreef:Nogmaals, er is geen aanwijzing dat de CONSEQUENTIES van een andere waarde van de kernkrachten gezien worden. DUS is het niet gebeurd. Zie je dat anders? Prima, dan ligt d ebewijslast bij jou.
Geen aanwijzing betekent nog niet dat het niet gebeurd is dat ten eerste. Maar ik betwijfel dat er geen aanwijzing is. Overigens vraag ik me af of je het nog wel zou kunnen zien als er iets dergelijks in het verleden heeft plaatsgevonden.
martien schreef:De vele dateringsethodes, mist juist toegepast, zijn met elkaar in overeenstemming en GEEN ENKELE meting of bepaling wijkt daar van af, ZELFS de uranium lood methode niet.
Je bedoelt mistig toegepast? Ben je trouwens op de hoogte dat een dezelfde rotsformatie met verschillende dateringsmethodes gedateerd zijn? Dan wil ik daar de resultaten van zien en bekijken of er inderdaad geen enkele meting afwijkt! Dat is de harde bewijslast. Ik heb een tabel daarin staat dat het wel degelijk afwijkt van elkaar.
martien schreef:Wat een onzin. Ik sta OVERAKL voor open. Maar dan graag komen met de FEITEN en niet "je was er niet bij" of zoiets.
Ik denk dat je het verkeerd begrepen heb, ik noemde een voorbeeldje en zei ik denk niet dat je zo denkt. Ik heb niet verkeerd gesproken als ik zeg je was er niet bij. We maken een reconstructie van het verleden, daarom zijn er geen feiten. Het zijn conclusies die je trekt uit de gegevens die je ziet. Dat is verschillend. Jij hebt ook geen feiten dat 10.000 jaar geleden (in jullie raamwerk) de vervalsnelheid even laag was als vandaag.
martien schreef:Oef...... Nog es. De kernkrachten bepalen een aantal fundamentele processen in het universum, zoals kernfusie. Voor fusie moeten twee waterstofkernen zo dicht tot elkaar naderen dat ze kunnen versmelten. Dat kan alleen bij een bepaalde temperatuur. De temperatuur van de zon hangt dus rechtstreeks samen met de waarde van de kernkrachten. Andere kernkracht => andere temperatuur. Wil je iets zinnigs doen met die kernkracht, dus bijvoorbeeld een miljoen maal zwakker, dan was de zon ook heel veel kouder en bevriezen we. We zijn niet bevroren en dus is dat niet zo geweest. Het omgekeerde is ook waar. DUS zijn die kernkrachten niet plotseling een factor 1 miljoen op de loop gegaan. Daarnaast zal je dan ook moeten aangeven waarom ze dan NU zijn zoals ze zijn.
Goede uitleg....inderdaad zou je deze analogie kunnen trekken, maar deze analogie hoeft niet altijd juist te zijn. Maar hoe moet je heliumdiffusie dan verklaren? Heb jij er een goede verklaring voor? Ik denk dat het RATE-project een goede stap in de richting heeft gedaan van de creationisten. Er zijn inderdaad wat problemen daar moet aan gewerkt worden.
martien schreef:"HEEL VEEL BEWIJZEN"??? "je hebt t over radiometrie? En dan "BEWIJZEN"? Zelfs je verhaal over de uranium lood datering levert in t beste geval een onverklaard hoge concentratie helium, waarvan een hoop critici zeggen dat het onjuist gemeten en berekend is. Diezelfde bepaling levert via de uranium LOOD bepaling een met de andere methodieken in overeenstemming zijnde waarde op.
Jij had het over bewijzen voor een oude aarde en geen bewijzen voor een jonge aarde. Ik gebruik bewijzen liever niet, het het liever over argumenten voor of tegen. Dus niet de rollen omdraaien. Maar ik ken geen argumenten voor een oude aarde, alleen voor een jonge. Maar nu gaat het off-topic omdat we het over RAtE hebben en niet over argumenten voor een jonge aarde.
martien schreef:Off topic???? Je vindt het een lastige vergelijking? ok, maar dan zullen we toch eerst moeten vaststellen dat conclusies getrokken mogen worden en dat "feiten" zich niet beperken tot alleen maar "ik stond er bij en keek er naar".Hoe gaan we met "conclusies" om?
Nee het ging over het universum, en dat hoeft nu niet. We moeten zeker conclusies trekken maar dan moeten het wel de juiste conclusies zijn

martien schreef:??????????????????? Die samenhang IS er. De paleontologie en de geologie en de evolutietheorie en de kosmologie en de wiskunde geven allemaal hetzelfde beeld. Die samenhang is een FEIT.
Er is zeker een samenhang in paleontologie, geologie en kosmologie en wiskunde. Dit is geen argument Martien. Want deze gegevens duiden op het scheppings- catastrofenmodel.
martien schreef:No sir, ze gaat uit van de BEVINDINGEN. En DAT is de grond voor een oude aarde, niet zomaar een gedachte. DAT is nu juist het fundamentele verschil met de creationistische opvatting en de wetenschappelijke.
Zolang het in het heden is dan gaat het over bevindingen, maar als het over verleden gaat, dan wordt er uitgegaan van de uitgangspunten. Mijn uitgangspunten: De aarde is jong, Het leven kent een designer, De zondvloed is werkelijkheid.
martien schreef:Claim CD013.1:
The conventional K-Ar dating method was applied to the 1986 dacite flow from the new lava dome at Mount St. Helens, Washington. The whole-rock age was 0.35 +/- 0.05 million years (Mya). Ages for component minerals varied from 0.34 +/- 0.06 Mya to 2.8 +/- 0.6 Mya. These ages show that the K-Ar method is invalid. Source: Austin, Steven A., 1996. Excess argon within mineral concentrates from the New Dacite Lava Dome at Mount St. Helens volcano. Creation Ex Nihilo Technical Journal 10(3): 335-343.
http://www.icr.org/index.php?module=res ... chp_sa_r01
Nee niet heel direct, maar zou wel kunnen. Ik ga de naam van de vulkaan even opzoeken oké? Misschien ben je nu wel veel je eigen model aan het verdedigen. Maar het gaat nog steeds over RATE en zij hebben aangetoond dat de methoden niet juist werken.