tante-tortel schreef:mohamed schreef:
Ik kan je cynisme wel plaatsten Mortlach en bovendien vinden we in de Bijbel het bidden en zingen in groepen niet terug. De vraag die we ook kunnen stellen is waar dat gedrag vandaan komt en wie het bedacht heeft. Om Jezus te citeren 'is het uit de mensen of uit God?'
Ik zou je willen adviseren om de Bijbel nog maar eens open te slaan.
En dan te denken aan: het gehele volk stond biddende te wachten op het tempelplein tot de Hogepriester naar buiten kwam om hen te zegenen.
Bij de overtocht door de Jordaan: mirjam zong en danste. En het volk deed mee.
De ark die binnen gehaald werd bij David: dansend en zingend!
En: Efe: 5: 18 En bedrinkt u niet aan wijn, waarin bandeloosheid is, maar wordt vervuld met de Geest, 19 en spreekt onder elkander in psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, en zingt en jubelt de Here van harte, 20 dankt te allen tijde in de naam van onze Here Jezus Christus God, de Vader, voor alles, 21 en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus.
En:Kol. 3:16 Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten. 17 En al wat gij doet met woord of werk, doet het alles in de naam des Heren Jezus, God, de Vader, dankende door Hem!
Ik denk dat als je goed leest je zelf nog wel meer voorbeelden zult kunnen vinden.
Je gelooft het misschien niet, maar je bent een van mijn favoriete tantes!

Wat ik nog graag wil weten van je is op welke melodie we het horen te zingen?