Het geven van een pedagogische tik...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Het geven van een pedagogische tik...

Berichtdoor mohamed » 03 okt 2009 14:14

Riska schreef:Ik lees echt elke reactie - simpel omdat het al jaren en jaren mijn volle aandacht heeft en ik probeer op mijn manier alles te doen wat mishandeling ( wat nogal eens gebeurt nadat een 'pedagogische' tik volledig uit de hand loopt) tegen kan gaan en uit de wereld kan helpen.

Dat is een mooi streven en ik hoop dat je vorderingen maakt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2009 09:22

Vandaag in Trouw in de column "voor de rechter" een mooi voorbeeld van een corrigerende tik die uit de hand liep.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Riska

Berichtdoor Riska » 05 okt 2009 10:08

Inderdaad... ik heb het gelezen ja...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 okt 2009 10:21

Zo komen er ook genoeg voor de rechter die door het ontbreken van een corrigerende tik uit de hand lopen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 okt 2009 11:06

tante-tortel schreef:Zo komen er ook genoeg voor de rechter die door het ontbreken van een corrigerende tik uit de hand lopen.

Je neemt enig oorzakelijk verband tussen die 2 zaken (nog afgezien van het feit dat je de stelling dat men corrigerende tikken zou hebben gemist helemaal niet hard kunt maken) wel erg gemakkelijk aan...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:21

Wat een discussie.
Er zijn hier een paar forumgebruikers die super onvolwassen reageren! Tante Tortel, denk even een paar uur na voor je een posting doet. Die vette letters van jou komen heel agressief over. Probeer niet zo primair te reageren, is mijn tip.

Wat pedagogische tikken betreft: wie je als ouder voor je kind bent, je consequente manier van opvoeden, belonen als een kind iets goed doet, is veel belangrijker dan meppen. Ga eens naar schatjes kijken als je tv hebt. Daar krijgen ouders de meest vreselijke kinderen in de hand zonder ook maar een tik te geven.
What goes around, comes around

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2009 22:35

Kom.. nu begin jij dat ook te doen (onvolwassen gedrag te vertonen).

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:41

Pardon? Ik veroordeel niemand, ik vind alleen dat mensen hier wat aardiger moeten zijn. (misschien ook voor kinderen)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2009 22:42

Hier staat het:

mormeltje schreef:Wat een discussie.
Er zijn hier een paar forumgebruikers die super onvolwassen reageren! Tante Tortel, denk even een paar uur na voor je een posting doet. Die vette letters van jou komen heel agressief over. Probeer niet zo primair te reageren, is mijn tip.
Wat pedagogische tikken betreft: wie je als ouder voor je kind bent, je consequente manier van opvoeden, belonen als een kind iets goed doet, is veel belangrijker dan meppen. Ga eens naar schatjes kijken als je tv hebt. Daar krijgen ouders de meest vreselijke kinderen in de hand zonder ook maar een tik te geven.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 okt 2009 22:42

mormeltje schreef:Pardon? Ik veroordeel niemand, ik vind alleen dat mensen hier wat aardiger moeten zijn. (misschien ook voor kinderen)

Dit bedoel ik niet rot voor jou, maar niet elke zogenaamde pedagogische tik loopt 'verkeerd'....Zoals ik al eerder zei, ik heb ook wel 's een tik gehad, en ik neem mijn ouders niks kwalijk! Geef hun , achteraf groot gelijk zelfs!

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:43

p.s. was niet mijn bedoeling in elk geval.
Als mensen hier tegen mij gaan schelden, ga ik me maar niet in deze discussie mengen.
Ik heb een allergie voor agressieve reacties.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:46

Hoi meissie88,

Het is niet uberhaupt verkeerd. Dat heb ik al eerder gezegd, maar het moet wel een 'tik' zijn, niet een harde klap voor je kop.
Ik heb regelmatig een pak slaag gehad. Het meest stond het me bij van mijn oma. Die was altijd lief en sloeg nooit. Tot ik mijn zusje een keer onterecht een klap gaf, toen kreeg ik er een terug. Drama, janken dat ik deed! Die was echt terecht ;) Maar oma deed het nooit, en dat maakte wel indruk.
Maar op je 18e nog een mep, nee, dat kan echt niet. In de puberteit vind ik het in elk geval heel verkeerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2009 22:46

mormeltje schreef:p.s. was niet mijn bedoeling in elk geval.
Als mensen hier tegen mij gaan schelden, ga ik me maar niet in deze discussie mengen.
Ik heb een allergie voor agressieve reacties.

Maar waarom ga je dan zelf zo tekeer?

Zelf zeg je dat mensen volwassen moeten reageren en vervolgens ga je TT te lijf met een opmerking.

Doe dit via een pb of iets dergelijks.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:48

Ik vind dat ik het op een nette manier heb gezegd.
Dit is een open forum, waar mensen persoonlijk dingen naar elkaar richten. Dus vind ik dat ik best mag zeggen dat iemand rustiger aan moet doen in zijn of haar manier van reageren.
We hoeven elkaar niet alleen maar over het bolletje te aaien, dat doe jij ook niet bij mij toch?
Ik kan best kritisch naar mezelf kijken, en ik verwacht dat anderen dat ook kunnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2009 22:50

Waarom zou TT dat dan niet mogen?

Terug naar “Archief”