eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2009 13:25

Ook daar is een ander topic voor ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 okt 2009 12:44

Nou, wij konden echt niet een nachtje wachten hoor! We waren blij dat het nu mocht.
Lalage schreef:
Marnix schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik snap ook niet waarom je in je huwelijksnacht ineens helemaal naakt moet zijn en all the way moet gaan als je daarvoor elkaar nog nooit in ondergoed oid hebt gezien. Lijkt me nogal een grote stap.. je kunt dat beter wat rustiger aan doen. Of vóór je huwelijk of pas tijdens je huwelijk (wie zegt dat je per se ontmaagd moet worden in de huwelijksnacht tenslotte).

Volgens mij ben je dan doodop en kan je beter lekker gaan slapen en nachtje en/pf dagje wachten dan.

Haha wacht maar tot je zelf net getrouwd bent... Wij waren zo vol van alle indrukken dat we nog helemaal niet gingen slapen ;) We hebben eerst nog envelopjes en cadeautjes uitgepakt, was erg leuk :) en de andere helft de volgende dag (want het was heel veel).
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 okt 2009 21:31

Funlover schreef:Het onderwijs heeft gewoon een irritante CAO tegenwoordig...
En je mag ook niet je ADV dagen opsparen en dan ff een paar weken vrij nemen.
Je moet dan onbetaald verlof nemen en das een duur grappie, dan mis je gelijk een boel geld terwijl je dat meestal zo rond je trouwen hard nodig het....!!
Daarom zijn dagen vlak voor een vakantie hele geliefde dagen in het onderwijs om te trouwen.

tsss als je kijkt hoeveel vakantie men al in het onderwijs heeft, en dan hebben we het niet over studie dagen, die te pas en te onpas op de meest gekke momenten er zijn.. en dan zijn ze nog niet te vreden ...

Sorry hoor maar ze moeten in het onderwijs niet zeiken, genoeg dagen vrij en dan nog wat te zeuren hebben, Vroeger had je dat niet van die studie dagen .... tegenwoordig is het schering en inslag ..

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 04 okt 2009 22:40

Spons schreef:
Je moet dan onbetaald verlof nemen en das een duur grappie, dan mis je gelijk een boel geld terwijl je dat meestal zo rond je trouwen hard nodig het....!!
Daarom zijn dagen vlak voor een vakantie hele geliefde dagen in het onderwijs om te trouwen.

tsss als je kijkt hoeveel vakantie men al in het onderwijs heeft, en dan hebben we het niet over studie dagen, die te pas en te onpas op de meest gekke momenten er zijn.. en dan zijn ze nog niet te vreden ...

Sorry hoor maar ze moeten in het onderwijs niet zeiken, genoeg dagen vrij en dan nog wat te zeuren hebben, Vroeger had je dat niet van die studie dagen .... tegenwoordig is het schering en inslag ..

Het gaat hier om de vrije dagen die je na je trouwdag hebt of wilt krijgen. Niet om de rest.
En je kunt aardig vergissen in het werk wat een docent doet. Maar goed dat is een ander verhaal en offtopic.
Leef je droom.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 okt 2009 07:28

Er zijn genoeg vakantie,s voor leerkrachten waarvoor ze hun huwelijk kunnen plannen zodat ze dan ook na na hun trouwdag minstens een week of twee weken verlof hebben. Dat lijkt me niet zo moeilijk.
Maar iedereen heeft recht op tenminste 2 vrije dagen voor je huwelijk. Als je dan gewoon me de agenda in de hand kijkt wat dat de beste tijd is om te trouwen zodat je daarachter aan nog een paar dagen hebt moet niet moeilijk zijn lijkt me.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 07:31

Spons schreef:

Ga docent worden.... en niet zeiken. ](*,)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2009 07:42

Het is iig erg lastig om een vriendin te zijn van juffen, want als we met elkaar op wintersport willen zitten we altijd midden in het hoogseizoen, als we een weekendje weg willen kan dat nooit op donderdag al of tot maandag, als we een dagje Walibi willen, kan dat alleen op zaterdag. Heel vervelend, die meiden hebben het echt niet zo simpel als jij het nu zegt Spons. ik kan veel makkelijker een week tussendoor opnemen, altijd goedkope vakanties, nooit rijen bij de achtbanen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 okt 2009 07:47

Dat is hetzelfde voor winkelpersoneel.
In de maanden september tot en met januari mogen ze in de meeste winkels geen vrije dagen opnemen.
Dus ook dan kun je niet zomaar een dagje weg plannen. Want dat zijn de drukste periodes.
Ten mijn dochter op 20 december ging trouwen deden ze daar zelfs moeilijk over.
En onze trouwdag vieren wij met ons gezin altijd in februari want anders kunnen er twee kinderen niet mee doen.
Ook wintersport is er pas mogelijk na januari.
Dus dat heb je bij zoveel banen.
Maar ik vind een dagje uit wel iets anders als dat je gaat trouwen en geen vrij zou mogen na je huwelijksdag.
Ik denk dat iedereen daar toch minstens wel een weekje voor zou moeten kunnen uittrekken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2009 07:48

Mensen hebben in het onderwijs wel 12 weken vakantie in het jaar tegenover iemand met een ander beroep 5 weken :wink: . Dus ruimte genoeg om te plannen lijkt mij. Ook voor een bruiloft...elke 6-8 weken vakantie, dan plan je de bruiloft toch voor een vakantie. Data te over.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2009 08:49

Dan moet iedereen maar mijn beroep uitoefenen, ik heb heel wat meer weken vakantie in totaal, en ook nog totaal flexibel op te nemen (mits er niet nog 2 op vakantie zijn). Ik heb dit jaar volgens mij ook 12 weken.
Winkelpersoneel is dan nog altijd anders TT, dan kun je alsnog een goedkope week in februari gaan, juffen moeten gewoon de kerstvakantie of voorjaarsvakantie nemen, wat gewoon erg duur is (scheelde ons 800 euro!)
Maar over net getrouwd zijn, mijn man kreeg ook niet zo lang vrij, we trouwden donderdag en dinsdag of woensdag moest hij weer werken. Vonden we heel normaal, ik zou ook niet goed weten wat we nog langer samen thuis hadden moeten doen eigenlijk :oops: een paar dagen Parijs waren heerlijk, in de zomervakantie zijn we pas echt 2 weken weggegaan. Kan ook prima hoor. Trouwen is heus wel heel leuk en bijzonder, maar ik vond het niet zo bijzonder dat ik dan perse meteen op vakantie moet (juist niet :D ) of perse een paar weken in het nieuwe huis moet gaan zitten genieten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2009 09:18

Voor ons idem. Mijn man kon ook niet langer vakantie krijgen en ik had zelf ook net een nieuwe baan. Wij zijn 3 dagen naar Ameland geweest en daarna weer aan het werk, ging prima.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 okt 2009 09:33

Dat is ook zo, je bent als het goed is de rest van je leven samen. Dat was toch ook de bedoeling van het trouwen :mrgreen:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 okt 2009 12:02

Vergeet niet dat een docent savond's thuis nog vaak nakijkwerk en voorbereidingswerk heeft terwijl iemand anders lekker op zn luie gat op de bank zit...
Ook moeten ze vaak nog een week vakantie inleveren om bijv. het klaslokaal voor het aankomend leerjaar in orde te brengen....

Maar goed.. een btje off topique-smile
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2009 12:15

uhm.... het is inderdaad off topic, maar ook mensen met een andere baan doen vaak dingen thuis. Jurisprudentie lezen en dossiers/zittingen voorbereiden gebeurt bij mij althans ook vaak in mijn vrije tijd. Docenten zijn echt niet avond aan avond aan het nakijken en voorbereiden. En een week vakantie inleveren houdt ook vaak maar een paar dagen in.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 okt 2009 12:15

Mij lijkt het juist helemaal niet prettig als docent dat je altijd maar vast zit aan bepaalde weken en wat jans1 zegt thuis moeten ze ook nog heel veel doen!
Wij zijn de week na ons trouwen 1 nachtje weggeweest de rest heerlijk thuis ik snap niet zo goed waarom je gelijk op vakantie ''moet'' gaan als je getrouwd bent.
Wij zijn in februari getrouwd en in september 11 dagen naar Gran Canaria geweest dat was onze ''huwelijksreis''

Terug naar “Archief”