Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor MissF » 01 okt 2009 10:33

Ik had toch wel heel wat meer heup dan in het begin. Daar is het bij mij vooral blijven zitten denk ik. Die buik trekt wel weer weg (tenminste, op een zwembandje na). Ik was 25 kilo aangekomen, waarbij ik ook positiekleding in maat 38 of 40 op het laatst echt niet meer paste omdat het zoveel heup was. Nu is dat er gelukkig af, en zit ik weer in mijn eigen maat.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 okt 2009 11:53

Bij mij is het idd ook een beetje op de heupen blijven hangen, en verder gewoon overal een beetje meer vet :wink: Inmiddels is bijna alles er weer af, ik zit nog zo'n 3 kg boven mijn oude gewicht. Maar eigenlijk vind ik mijn gewicht nu ook wel prima. Zeker zolang ik nog bv geef moet ik goed in de gaten houden dat ik niet teveel af ga vallen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 okt 2009 12:37

Ben inmiddels 37 weken dus het aftellen is nu echt begonnen! De vk schat het kind op ong. 7,5 pond, dus voordat het geboren is zal het wel een 8ponder zijn!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 okt 2009 13:08

Vanaf nu dus iedere dag melden, pol :wink:

Succes met de laatste loodjes.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 okt 2009 16:59

Wow, wat ben je alweer ver, Pol! Succes.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 01 okt 2009 17:27

Succes met die laatste weken!

Bij mij was er totaal 8 kg. bij. Ik merkte juist dat ik zwanger was, toen ik 2,5 kilo afviel :) . Na de bevalling was ik 6 kg. onder mijn oude gewicht (maar dat zit er inmiddels wel weer aan :( ). Bij mij was het heel veel vocht wat ik vasthield, wat ik o.a. merkte aan m'n ring, die bijna niet meer afging. Die heb ik op een gegeven moment ook af gedaan.
Bij mij schatte de vk Joëlle ook op 7,5 pond met 38 weken, maar uiteindelijk was ze ruim 7 pond.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 01 okt 2009 18:39

ik ben nu 30 weken en bijna 9 kilo aangekomen. bij matthew was ik ongeveer 13/14 totaal aangekomen, dus ben benieuwd waar we nu eindigen. Al was ik voordat ik nu zwanger was lichter dan voor Matthews zwangerschap 8)
op moment veel last van bekkenbodem en heb bij teveel inspanning lopen/fietsen het idee dat het kindje er zowat uit zal komen. iom met vk rustig aan doen.
veel last van nesteldrang op moment alles moet schoon en opgeruimd. vd week kreeg ik het op mijn 'heupen' en opeens moest binnen 1 dag alle babykleertjes gewassen en wel in de kast liggen dus dat gedaan wat een geruststellend gevoel gaf. Wel schattig weer om te zien al die kleine rompertjes sokken ed.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 01 okt 2009 19:23

Ik ben nu 6 kg. aangekomen, en moet nog 3,5 week.. Het vet zit bij mij ook vooral op mn heupen (pas maatje 38 idd bijna niet meer over mn heupen :( ). Maar iedereen roept ook dat ik een heel bescheiden buikje heb. Kmoet woensdag weer naar de vk (na 4 weken) en ben erg benieuwd hoe zwaar ze onze uk schat! Ook gaan ze dan een echo maken om te kijken of de beeb echt goed ligt (hoofdje naar beneden). Bij de laatste twee controles was dat wel zo, maar ze maken tegenwoordig standaard met 36 of 37 weken nog een echo om te kijken of het kindje echt goed ligt en niet in stuit.

Heb hier ook echt enorm last van nesteldrang!! Maar ben afgelopen weekend flink ziek geweest (buikgriep, koorts etc.) en heb totaal echt geen energie. Heel lastig als je dus nog van alles wilt schoonmaken ](*,) .. Dan doe ik weer veel te veel op een dag en ben savonds echt zo bek af dat ik flink op mn kop krijg van mn man! (hij heeft ook wel gelijk...)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 okt 2009 20:53

Elke dag melden??? Mens, Annemiek is zaterdag jarig dus voor die tijd en op die datum mag ik niet bevallen! Halverweg volgende week is vroeg zat want dan heb ik al de verjaardagsdrukte wel opgeruimd!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 okt 2009 12:45

Laatste loodjes pol! Spannend hoor!

Ik kan niet wachten tot het voor mij zover is, ben die hele zwangerschap al spuugzat. Laat die kerst maar komen :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 okt 2009 17:16

Morgen een verjaardag, vandaag alles klaargemaakt ervoor. Gistermiddag kapper, nu nog even gauw zomerkleren weg, winterkleren uitzoeken voor de kids. Kortom ik heb nu geen tijd om te bevallen, ben er ook helemaal doorheen :(

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 okt 2009 20:59

Pol, sterkte met de laatste loodjes. En een fijne verjaardag alvast. Laat je man en visite maar lekker bedienen en afwassen. En hopen op mooi weer.
Maandag is onze jongste 3 geworden en gelukkig kwam de visite netjes over de dag verspreid en was het mooi weer. Alle kinderen waren buiten aan het spelen dus ook dat was erg makkelijk. Scheelt later veel opruimen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 okt 2009 20:05

Nou, het is gelukkig geen 3 oktoberkindje geworden of het moet nu nog komen, maar 1 verjaardag vandaag is genoeg geweest. Blij dat het voorbij is want het is toch een hele hektische week geweest met trakteren op school, kinderfeestje en verjaardag. Morgen 3dubbele rustdag en maandag tutten we weer verder. Dinsdag naar de vk en dan horen we het wel weer!
Maar ik verwacht de baby dus echt niet voor eind oktober hoor, de anderen zijn ook een week en ruim een week te laat geboren.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 okt 2009 18:25

Succes Pol! Enne.. zolang je druk bent duurt het wachten wat minder lang.. toch :mrgreen:
Time flies when you have none!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 okt 2009 18:28

Ik zal me maar weer melden, want anders zit half rw te stressen! Maar heb nog geen wee hoor, wel harde buiken maar dat is mijn eigen schuld want ik ben even het huis aan kant aan het werken en nog wat doen voordat het soms begint.
De baby is vlgs mij hard gezakt want ik heb geen last meer van mijn bekken (hiephoi) maar..... hij drukt wel lelijk op mijn blaas en dat is een enorm rotgevoel, maar morgen naar de verloskundige misschien weet zij wat en anders doe ik een woensdag ook nog een test voor blaasontsteking want het zit daar niet echt superlekker.

Terug naar “Archief”