Ben nieuw hier, dus weet nog niet hoe of wat.. Maar ik had wel een vraag! Weet niet oftie al een keer gesteld is, maar als dat zo is willen jullie me dan een link geven? Ik ben ruim een halfjaar samen met mn vriend en we hebben het al regelmatig over trouwen. We zijn zo benieuwd hoeveel geld we we ongeveer moeten sparen om een huis te kopen, in te richten en de bruiloft. Hoeveel hadden jullie gespaard?
ik heb alleen voor m'n bruidsjurk gespaard. Het is ook moeilijk te zeggen hoeveel je voor een huis en inrichting moet denken (qua financieen). Want je kunt het net zo duur maken. Je moet wel denken aan: wat vindt ik belangrijk.
Niet van tevoren gespaard, maar we zijn geldloos begonnen met organiseren, en spaarden elke maand 1000 euro. Daar moesten we het van doen. Ondertussen bracht mijn mans bedrijf wel eens wat extra's op, waardoor we weer iets voor in het huis konden kopen. Met 11.000 euro ongeveer hebben we de hele bruiloft en onze inrichting betaald.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...
Wij hebben aan onze trouwdag ongeveer 8500 euro uitgegeven. Ons huis hebben we gekocht met een hypotheek En de inrichting (banken,keuken spullen servies enz) en verf,vloeren rond de 20.000 euro. Maar goed wij hadden ook veel spaargeld omdat we alle 2 al heel lang werkten.
Precies, het is per persoon zo verschillend. Je kan in een huurhuis gaan wonen en bijv. ´maar´ 450 per maand kwijt zijn (of antikraak voor nog veel minder). Verder kan je al je spullen nieuw kopen, maar je kan ook alles tweedehands kopen. Wij hadden eigenlijk alles al, doordat we allebei al een tijd zelfstandig woonden en het ons niet boeit of al het bestek ed. hetzelfde is. Wij hebben gewoon een bij elkaar geraapt zooitje (overigens wel leuk en gezellig hoor!) Mijn zusje gaat nu bijna trouwen en die kopen alles nieuw en alles bij elkaar passend, zij vinden dat belangrijk en ik moet zeggen dat het volgens mij hartstikke mooi wordt! Maar je bent dan wel meer geld kwijt, het is net welke keuze je maakt en kunt maken.
Een bruiloft kan je ook zo duur maken als je zelf wil. Volgens mij waren wij ongeveer 8000 euro kwijt.