Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jerommel schreef:Hm... Is Allah wel dezelfde als YHWH?
Ik betwijfel het...
En is YHWH de Vader of de Zoon of allebei?
Omdat ik geloof dat Mohammed een oude heidense religie in een nieuw jasje heeft gestoken.Waarom betwijfel je dat?
Als wat niet zo is?Als dat niet zo is, hoe kan men dan de Zoon aanbidden zonder de Vader te lasteren?
Jerommel schreef:Omdat ik geloof dat Mohammed een oude heidense religie in een nieuw jasje heeft gestoken.
Als wat niet zo is?
En waarom zou ik de Vader lasteren als ik de Zoon aanbid? Ze zijn immers 1
Die van voor de Koran, uit de gebieden rond Mekka enzo. Ik meen dat dat de god "Sin" a.k.a. "Al Ilah" is. Alleen nu zonder de 3 dochters en zonder vrouw. Veel is hetzelfde gebleven. Beetje losjes aangekleed met stukjes Tora en NT.Welke heidense religie bedoel je?
Jerommel schreef:Die van voor de Koran, uit de gebieden rond Mekka enzo. Ik meen dat dat de god "Sin" a.k.a. "Al Ilah" is. Alleen nu zonder de 3 dochters en zonder vrouw. Veel is hetzelfde gebleven. Beetje losjes aangekleed met stukjes Tora en NT.Welke heidense religie bedoel je?
ostrogoot schreef:Je mag als christen toch geen Koran lezen of in huis hebben??????
Het is dus niet mogelijk islamitische denkwijze te vergelijken met de christelijke denkwijze over de visie van Jezus
ostrogoot schreef:Je mag als christen toch geen Koran lezen of in huis hebben??????
Het is een controversieel onderwerp, zoals je je kunt voorstellen. Je kan zeggen dat moslims over het algemeen niet zo gecharmeerd zijn van dergelijke theorieën.mohamed schreef:Jerommel schreef:Die van voor de Koran, uit de gebieden rond Mekka enzo. Ik meen dat dat de god "Sin" a.k.a. "Al Ilah" is. Alleen nu zonder de 3 dochters en zonder vrouw. Veel is hetzelfde gebleven. Beetje losjes aangekleed met stukjes Tora en NT.Welke heidense religie bedoel je?
Zegt mij helemaal niks moet ik tot mij spijt bekennen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten