Jammie schreef:Ook fijn, wel een kleine toevoeging: Ik ben niet alwetend over het scheppingsmodel, ik zal ook dingen moeten leren verwoorden of nog moeten onderzoeken.
Dat verwacht ik ook niet. Ik sta dan wel zeer sceptisch tegenover scheppingsmodellen in het algemeen, maar moet me er ook in verdiepen. Zo wordt het een gezamelijk leerproces, en dat is eigenlijk best een heel prettig vooruitzicht, vind je ook niet?
Ik snap je probleempje! Ik zou willen beginnen met de lijst die ik hiervoor genoemd heb. Dat zijn uiteraard geen argumentenDOm van me. Kies er een uit waar we mee beginnen, het meeste weet ik van geologie en archeologie, maar biologie zal me ook nog wel enigszins lukken denk ik. Astronomie heeft wel mijn interesse maar daar heb ik nog niet veel van gelezen! Ik wacht je eerste vraag/ probleemstelling af!
Ok, het RATE-project dus. Ze geven zelf toe dat alle aanwijzingen duiden op méér dan 500 miljoen jaar radioactief verval. Om die 500 miljoen jaar samen te persen in 6000 jaar moet dat verval dus ongelofelijk zijn versneld. Dit krijgen ze - theoretisch - voor elkaar door de sterke kernkracht, één van de 4 fundamentele constanten van het universum heel specifiek te "tweaken" voor bepaalde perioden: tijdens de scheppingsweek, en tijdens de vloed sterk verhoogd, met daartussenin periodes waarin de waarde gelijk is aan de huidige. Ik ben erg benieuwd naar de beredenering daarachter. Hoe verandert de sterke kernkracht, niet één, maar meerdere keren, en wat zijn de gevolgen van die veranderingen. Dat is mijn eerste vraag.