Mortlach schreef:Inderdaad, en ik heb zelfs een universiteitscertificaat dat bewijst dat ik dat kan.
Dat hoeft nog niet te bewijzen dat je het kan, maar laten we dat voor het gemak wel aan nemen
Mortlach schreef:En dat terwijl haast geen enkele leek moeite heeft met de grondbeginselen van de evolutie. Vreemd, vind je ook niet?
Beetje off-topic, het gaat nu over het scheppingsmodel. Maar ik neem de moeite, ik krijg het in mijn vakkenpakket, dus ik zal wel moeten anders haal ik het niet. En heb al de moeite genomen, maar ik heb verschillende problemen met evolutie en als die niet opgelost worden dan is het niet nodig om evolutie te accepteren.
Mortlach schreef:Gelukkig bepaal jij niet waar ik mijn geld aan uitgeef. 42% gaat naar de staat, een deel gaat naar de NS en het VGZ, en de rest mag ik helemaal zelf uitgeven.
Inderdaad gaat er veel van je geld naar belasting e.d., ook jij bepaalt wat er aan boeken wordt uitgegeven, maar wil je jezelf inlezen zul je ze of moeten kopen of moeten lenen.
Mortlach schreef:Als de crunch-periode op kantoor voorbij is, en ik niet meer 70 uur per week hoef te werken, zal ik er eens naar kijken. Voorlopig een korte reactie op de bekendere.
Ik ken je tijdprobleem, heb er ook te weinig tijd voor.
Mortlach schreef:Ben ik erg benieuwd naar, want volgens mij heeft de baraminologie nog vrij weinig klaargespeeld.
Het is inderdaad nog lang niet af.
Mortlach schreef: IJstijden? Wanneer moeten die dan hebben plaatsgevonden in de Bijbel?
Er was een ijstijd, niet meerdere ijstijden, we hadden het niet over Bijbel, want die geloof je toch niet. Als ik Bijbelse argumenten moet aandragen die zijn er voor een ijstijd, maar ik ga dat niet doen, anders begin je weer te klagen.
Mortlach schreef:Ja, vooral het RATE-project loopt echt over van de successen, niet. De laatste keer dat ik hun website bekeek liepen ze vooral te klagen dat het onderzoek niet verliep zoals gewenst, en dat ze zo weinig vooruitgang boekten.
Dan is dat erg lang geleden, het RATE-project is in 2005 afgesloten.
Mortlach schreef:Maar je noemt hem blijkbaar wel. Ben je al zo wanhopig dat je bewust rammelende modellen op je lijstje zet? Ik zet toch ook de pre-coperniaanse astronomie niet op mijn lijstje. Over de kolder van de HTP is al genoeg geschreven hier, en ondanks dat we hier 's werelds grootste en laatstlevende fan hebben, is het afgeserveerd. Ik bekijk in mijn weinige vrije tijd liever modellen die niet intern inconsistent zijn; dat is een zwakte van me.
Goed laat hem dan weg, neem catastrofale plaattektoniek. Evo's komen trouwens eindelijk ook over de dam en beginnen dit soort plaattektoniek ook op te nemen, he, he, ze beginnen het te leren.
Mortlach schreef:Dan ben ik erg benieuwd wat ze met E=mC^2 doen; of had Einstein het mis?
Einstein was wrong, volgens deze mensen. Ik weet er niets van maar het was maar om te laten zien dat er wetenschappelijke modellen zijn.
Mortlach schreef:ID bestaat niet en is slechts een heropvoering van het horlogemakerargument dat dominee Pailey 150 jaar geleden al opvoerde. Modellen zijn erg leuk als ze ook daadwerkelijk testbare hypothesen opleveren, en dat doet ID niet. Het enige wat ID doet is een ondoordringbaar dogmatisch fort opwerpen en dan net doen alsof het wetenschap is.
Dus ID bestaat al is het volgens jou een heropvoering. Niet-reduceerbaar complex moet je wat zeggen, is nog steeds niet verworpen door seculiere wetenschap.
Mortlach schreef:Daar gaat dit onderwerp niet over. Daarvoor heb je hier alle andere onderwerpen al. Deze houd ik daar graag van vrij.
Daarom deed ik het ook niet!
[
Mortlach schreef:Sorry als ik enigszins een wetenschappelijk niveau verwacht in het subgedeelte van het forum dat "wetenschap&filosofie" heet. Wij atheisten hebben het hier om eerlijk gezegd best gezellig gemaakt; alleen nog een keer andere gordijnen en een beter slot op de deur...
Maar dat heeft niets met dit forum te maken. Refo's zijn orthodoxe christenen, heeft dus niets te doen met atheïsten.
Mortlach schreef:Heb ik volgens mij in de kast staan; geleend van een andere refowebber hier die zijn boeken wél durft uit te lenen.
Dan moet je bij hem zijn, ik leen niets uit omdat ik weet dat ik er dan na kan fluiten! Zo vaak wat uitgeleend, en kreeg ik het kapot terug en de mensen die het leenden wisten van niets.
Mortlach schreef:Hahahahaha, ik blijf erom lachen, dat mensen nog steeds met die paljas aan durven komen te zetten. Ik zal je eens zeggen wat ik van Scheele zijn schrijfsels vindt: de boom die ze voor het papier gebruikt hebben niet waard, en voornamelijk goed als uitscheurbare vellen voor de kattenbak.
Dit is geen argument Mortlach! Voer je argumenten op, wie weet kan ik mee lachen. Hij schrijft idd. wat komisch maar ik voel sarcasme i.p.v. ironie
Mortlach schreef:Weet je wat? Nee. Ik vraag antwoorden, en het enige wat ik krijg zijn nietszeggende antwoorden van ene K. en een lijstje met steekwoorden van jou. Ik daag je uit. Pak maar één van de onderwerpen van je lijstje en werk dat uit. Dan steek ik er ook moeite en tijd in om me in te lezen en dan gaan we het daar gewoon eens over hebben. Niet zomaar een lijst in mijn schoot dumpen en verwachten dat ik JOUW huiswerk doe. Ik doe in andere topics ook moeite om mijn standpunten helder te verwoorden; dat verwacht ik hier ook.
Doe je geen moeite voor Mortlach. Ik ga het model niet verdedigen! Kost me veel te veel tijd. Als ik je nu persoonlijk zou kennen dan zou ik daar nog wel nut in zien, maar nu niet. En als ik alles verdedigd heb zul je wel weer een uitvlucht vinden. Zo zijn 'darwinistische evo's' nu eenmaal. Doe hetzelfde als ik, jij gaat je in de literatuur van het scheppingsmodel verdiepen, dan doe ik het evo-model.
Sorry Mortlach dat ik het niet kan doen, mijn tijd is kostbaarder. Ik dacht ik geef je even een hint in de richting van modellen binnen het scheppingsmodel, omdat ik zag dat het hier op dit forum anders op een kat en muisspelletje afliep.
Gen. 1:1 --> "In den beginne schiep God de hemel en de aarde."