Documentaire over (ex)- Reformatorische Jongeren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

filia
Sergeant
Sergeant

Re: Documentaire over (ex)- Reformatorische Jongeren

Berichtdoor filia » 22 sep 2009 13:58

maryem schreef:
filia schreef:

Maryem, kun je vertellen wat voor jou de waarde is van de Islam? Wat vind je daar, wat je in het christelijk geloof niet kon vinden?

Tja heel simpel gezegd, ik geloof gewoon in de Islam, en niet in het Christendom
Maar daar is wel een hele zoektocht aan vooraf gegaan, het was niet zo ik word even moslim, ik heb daar wel jaren over gedaan
Al vanaf mijn 16de ongeveer had ik al twijfels over het Christendom, en wou niet meer naar de kerk mee, maar ik geloofde wel in God(dat heb ik altijd gedaan) en bidden deed ik ook altijd op mijn manier..ik ben ook bij andere kerken geweest op uitnodiging van iemand..bv de pinkstergemeente, een gewone Gereformeerde kerk(pkn, maar niet refomatorisch) en van die haleluja kerken, maar dat sprak me totaaaaaaal niet aan, met alle respect maar vond het zelfs oneerbiedig een beetje
En in de Islam was ik altijd al geinteresseert, het is toch een religie die lijkt op het Christendom, en als je dan hoort waar het offerfeest voor staat(dat Abraham zijn zoon offerde) dan ga je toch nadenken van hee dat verhaal kennen hun ook, en ook vele andere verhalen die je in het oude testament/Thora leest...en zo beetje voor beetje raakte ik meer geinteresseert en overtuigd, dan ik uiteindelijk contact zocht met moslima's en uiteindelijk ben ik moslima geworden, nu al 2 jaar ongeveer

Dat je keuze voor de Islam een heel proces is geweest, heb je nu duidelijk gemaakt. (En ik vind het ontzettend dapper dat je daar op dit forum over komt praten, want dan weet je bij voorbaat dat je tegengas gaat krijgen..) Maar ik heb je nog steeds niet horen zeggen waarom de Islam voor jou het ware geloof is.

Kijk, als je mij vraagt waarom ik christen ben, dan antwoord ik: omdat ik geloof dat ik niet meer zonder Jezus kan leven. Hij is voor mijn zonden gestorven en door Hem kan ik tot God de Vader gaan. Dát is de kern van mijn geloof.
Daarom nogmaals een vraag: waarom ben jij moslima? Kun je de kern van jouw geloof in een paar regels weergeven?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 14:01

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 14:14

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 sep 2009 14:25

@ Maryem: ik snap niet helemaal waarom je zegt dat je als refo niet kan weten of je bekeerd bent? Dat kun je toch wel weten? Daarnaast heb je bij het christendom toch ook geen tussenpersoon nodig? Je kunt toch rechtstreeks bidden tot God?

Op mij komt de Islam over als het houden aan regeltjes en dan zit het wel goed.
Je moet je god toch met je hart dienen? Wat voor zin heeft het anders?
Dan kan ik toch ook volgens de regels van de Koran leven, zonder dat deze in mijn hart leven? Ben ik daarmee een moslima? Nee voor mij niet!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 22 sep 2009 15:25

em_ma schreef:Op mij komt de Islam over als het houden aan regeltjes en dan zit het wel goed.
je moet je god toch met je hart dienen? Wat voor zin heeft het anders?

De koran stelt ook het nodige ten opzichte van het leven tot de naaste. Waarbij men wel in het het oog moet houden dat de verhouding tot de naaste is afhankelijk van de situatie. Zo ook bijvoorbeeld van het geven van zakat (Offer/liefdegeld)

Niet alles in de Koran geldt als een gebod, al wordt dat vaak wel (snel) gedacht.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 16:10

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 16:19

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 sep 2009 16:29

Bekeren betekend volgens mij: Jezus aannemen als jou persoonlijke Verlosser! Die je verlost van je zonden, zodat je 'vrij' bent.
En idd, je kunt kerkbanken verslijten, maar nog geen christen zijn. Het draait om een persoonlijke relatie met Hem!

En dat zie ik dus niet terug in de Islam, of zie ik nou wat over het hoofd?
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 16:47

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2009 17:44

Dan ben ik blijkbaar bekeerd...Ik neem Christus als zodanig aan. En nu?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 sep 2009 18:03

maryem schreef:Ik zie bepaalde geboden of verboden ook absoluut niet als een belemmering, je hebt van die refo boekjes over moslims(voor evangelisatie) die boekjes ken ik, en daar word de God van de Islam beschreven als een harde boze God, terwijl het juist het omgekeerde is..en dat moslims geen relatie hebben met God, weet je hoeveel keer er in de Koran staat dat Allah een genadevolle vergevingsgezinde God is, en als je buitensporig bent geweest je altijd terug kunt keren en berouw tonen...er word in die boekjes gewoon een heel verkeerd beeld gegeven van de Islam,en er staan ook gewoon fouten in
soms lees ik reacties hier van mensen over de Islam, en dan denk ik dat zijn precies die citaten uit dat boekje,..die hebben ze vast gelezen op de kring of jeugdvereniging haha :mrgreen:

Ja maar als je Allah deelgenoten toekent is het uit met de barmhartigheid en dat zou je ontzettend aan het denken moeten zetten!

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 19:31

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 sep 2009 13:40

Optimatus schreef:Dan ben ik blijkbaar bekeerd...Ik neem Christus als zodanig aan. En nu?

Je relatie in stand houden (met Jezus) doormiddel van: praten, zingen, muziek maken, dansen...etc.. Hem EER en LOF brengen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”