maryem schreef:filia schreef:
Maryem, kun je vertellen wat voor jou de waarde is van de Islam? Wat vind je daar, wat je in het christelijk geloof niet kon vinden?
Tja heel simpel gezegd, ik geloof gewoon in de Islam, en niet in het Christendom
Maar daar is wel een hele zoektocht aan vooraf gegaan, het was niet zo ik word even moslim, ik heb daar wel jaren over gedaan
Al vanaf mijn 16de ongeveer had ik al twijfels over het Christendom, en wou niet meer naar de kerk mee, maar ik geloofde wel in God(dat heb ik altijd gedaan) en bidden deed ik ook altijd op mijn manier..ik ben ook bij andere kerken geweest op uitnodiging van iemand..bv de pinkstergemeente, een gewone Gereformeerde kerk(pkn, maar niet refomatorisch) en van die haleluja kerken, maar dat sprak me totaaaaaaal niet aan, met alle respect maar vond het zelfs oneerbiedig een beetje
En in de Islam was ik altijd al geinteresseert, het is toch een religie die lijkt op het Christendom, en als je dan hoort waar het offerfeest voor staat(dat Abraham zijn zoon offerde) dan ga je toch nadenken van hee dat verhaal kennen hun ook, en ook vele andere verhalen die je in het oude testament/Thora leest...en zo beetje voor beetje raakte ik meer geinteresseert en overtuigd, dan ik uiteindelijk contact zocht met moslima's en uiteindelijk ben ik moslima geworden, nu al 2 jaar ongeveer
Dat je keuze voor de Islam een heel proces is geweest, heb je nu duidelijk gemaakt. (En ik vind het ontzettend dapper dat je daar op dit forum over komt praten, want dan weet je bij voorbaat dat je tegengas gaat krijgen..) Maar ik heb je nog steeds niet horen zeggen waarom de Islam voor jou het ware geloof is.
Kijk, als je mij vraagt waarom ik christen ben, dan antwoord ik: omdat ik geloof dat ik niet meer zonder Jezus kan leven. Hij is voor mijn zonden gestorven en door Hem kan ik tot God de Vader gaan. Dát is de kern van mijn geloof.
Daarom nogmaals een vraag: waarom ben jij moslima? Kun je de kern van jouw geloof in een paar regels weergeven?