Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 16 sep 2009 18:10

Wilders wil hoofddoekjesbelasting
Hahaha! We betalen al zoveel belasting in Nederland! Vergelijk maar eens wat een auto of motor hier kost, met wat die in Duitsland kost! Als je dat ziet, kan het toch moeilijk anders, dan dat de belastingdienst in het geld zwemt. Straks ontstaat er een Dagobert Duck-probleem: dat we niet meer weten waar al dat geld aan besteed moet worden. Tot nu toe lukt het nog altijd uitstekend, met een regering die zo'n beetje 4 op 1 loopt.
Beetje koddig idee van Wilders.

'k Ben vandaag in Rotterdam geweest. Dan zie je ook wel meisjes met hoofddoekjes. Ik kan niet echt zeggen dat ik me er zo aan stoorde.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 16 sep 2009 18:26

Boekenlezer schreef:
maboc schreef:
Boekenlezer schreef:Wat een gezever! Laat ze dat lekker zelf weten, als ze daar anders over denken in Litouwen dan in ons sodomitische westen! Daar is toch niks mis mee?!
Hierbij verklaar ik mijn steun aan het parlement van Litouwen!

Wanneer is iets gezever dat men in Litouwen zelf moeten weten en wanneer is iets van belang. Ik heb namelijk het gevoel (ik weet het, het is wat stemmingmakerij, maar ik schrijf het toch maar) dat als het artikel had geheten : "europarlement-veroordeelt-anti-bijbel-wet-in-litouwen" er een heel ander geluid uit je toetsenbord zou zijn opgestegen.

Het staat ons gelukkig helemaal vrij te denken wat wij zelf willen van homo's. Dus we mogen homofilie afkeuren als we dat willen. Maar in de grondwetten van de meesten landen binnen de europese unie is geregeld dat het een ieder vrij staat om homo te zijn (maar dan wat beter/mooier verwoord :-)). Dus het is zeker geen gezever als de overkoepelende organisatie van Europa, een duidelijk standpunt inneemt mbt. een van onze grondrechten. Daar zijn ze juist voor.

Wat je in het oog moet houden, is dat het hier niet gaat om een oproep tot vervolging, maar dat voorlichting over een bepaald onderwerp niet gewenst is. Waarom zouden ze dat niet gewoon zelf mogen weten? Waarom zou 'de' west-europese opvatting dan de enig juiste zijn, en moeten worden opgedrongen aan anderen? Daar is toch geen enkele reden voor?
Een beetje minder etnocentrisme zou niet verkeerd zijn.

Ik vind het naar censuur rieken. En dat is in al zijn verschijningsvormen naar.
Daarnaast gaat het hier om een norm of waarde die door vrijwel de gehele EU is opgenomen in de grondrechten. Daarvoor op komen is mijns inziens een belangrijk en groot goed,

Je laatste opmerking vind ik een beetje dubbel. Etnocentrisme is volgens mij het beoordelen van een groep op volk op basis van de eigen normen en waarden (de normen en waarden van de beoordeelaar dus). Je zegt eigenlijk dat wij dat wel eens wat minder zouden moeten doen. Aan de andere kant beoordeel jij (wel niet een volk, maar toch) het E.P. wel geheel naar je eigen normen en waarden.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2009 20:40

Boekenlezer schreef:Wilders wil hoofddoekjesbelasting
Hahaha! We betalen al zoveel belasting in Nederland! Vergelijk maar eens wat een auto of motor hier kost, met wat die in Duitsland kost! Als je dat ziet, kan het toch moeilijk anders, dan dat de belastingdienst in het geld zwemt. Straks ontstaat er een Dagobert Duck-probleem: dat we niet meer weten waar al dat geld aan besteed moet worden. Tot nu toe lukt het nog altijd uitstekend, met een regering die zo'n beetje 4 op 1 loopt.
Beetje koddig idee van Wilders.

'k Ben vandaag in Rotterdam geweest. Dan zie je ook wel meisjes met hoofddoekjes. Ik kan niet echt zeggen dat ik me er zo aan stoorde.

Wilders wilde natuurlijk gewoon weer eens makkelijk scoren met dat Islam-bashen van hem. Hmm, een overheid die discrimineert op religieuze gronden, echt iets om naar uit te kijken.

Ik stel een peroxide-belasting voor!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 16 sep 2009 20:41

Ach, kerken betalen ook alcoholaccijnzen op wijn die gebruikt wordt voor het Heilig Avondmaal. Gelijke monniken gelijke hoofddoeken. :mrgreen:
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 sep 2009 21:24

Mortlach schreef:Wilders wilde natuurlijk gewoon weer eens makkelijk scoren met dat Islam-bashen van hem. Hmm, een overheid die discrimineert op religieuze gronden, echt iets om naar uit te kijken.

Elke overheid discrimineert. Op vele gronden, en ja, ook op religieuze gronden. Sekten worden bijvoorbeeld verboden en indien nodig vervolgt. Maar ook in Nederland zijn niet alle religies even vrij, of althans dat is lange tijd niet het geval geweest.

Dat dit het zoveelste onzinnige voorstel is van Wilders om een een aantal moslims dwars te zitten ben ik met je eens. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een serieus voorstel was. Ik mis de context van de uitspraken dan ook.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 sep 2009 21:05

AMSTERDAM – Wie ’s nachts wel eens badend in het zweet wakker wordt, doet er verstandig aan geregeld thee te drinken: het zou nachtmerries verminderen. Ook stressgevoelens zouden door de warme drank worden aangepakt.

Dat blijkt uit Japans onderzoek waarover het Algemeen Dagblad donderdag bericht.

Degenen die veel (groene of zwarte) thee drinken zouden tot de helft minder nachtmerries hebben dan wie maar soms thee drinkt. Het gunstige neveneffect zou vooral te maken hebben met theanine, dat veel in theeblaadjes voorkomt, en dat ook stress- en angstgevoelens reduceert.

Gevoeliger

Verder bleek uit de studie dat vrouwen tot 80 procent gevoeliger zijn voor nare dromen. Hetzelfde geldt voor mensen die voor middernacht gaan slapen of voor half zes opstaan. Wetenschappers hebben hiervan niet kunnen ontdekken hoe dat komt.

Aan het onderzoek deden 1000 mannen en vrouwen mee.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2009 12:02

Spons schreef:
AMSTERDAM – Wie ’s nachts wel eens badend in het zweet wakker wordt, doet er verstandig aan geregeld thee te drinken: het zou nachtmerries verminderen. Ook stressgevoelens zouden door de warme drank worden aangepakt.

Dat blijkt uit Japans onderzoek waarover het Algemeen Dagblad donderdag bericht.

Degenen die veel (groene of zwarte) thee drinken zouden tot de helft minder nachtmerries hebben dan wie maar soms thee drinkt. Het gunstige neveneffect zou vooral te maken hebben met theanine, dat veel in theeblaadjes voorkomt, en dat ook stress- en angstgevoelens reduceert.

Gevoeliger

Verder bleek uit de studie dat vrouwen tot 80 procent gevoeliger zijn voor nare dromen. Hetzelfde geldt voor mensen die voor middernacht gaan slapen of voor half zes opstaan. Wetenschappers hebben hiervan niet kunnen ontdekken hoe dat komt.

Aan het onderzoek deden 1000 mannen en vrouwen mee.

Ik wist niet dat Opti nu ook al Japanse onderzoeken manipuleert.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 sep 2009 20:06

nu snap ik dus ook WAAROM hij zoveel thee drinkt, arme stakker :mrgreen:

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 21 sep 2009 20:38

/
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 21 sep 2009 22:03

maryem schreef:ik vond deze tegenreactie wel passend
http://www.youtube.com/watch?v=GmSIEXDnp80

Ik vind het filmpje van YouTube op mijn beurt weer smakeloos. 't Begint wel leuk, maar je weet na een minuutje kijken ook wel weer wat de achtergrond is van de makers van dit filmpje. Het bevalt me ook niet dat er een loopje wordt genomen met de Nederlandse traditie van klederdracht. Ook bevalt het me niet dat het joodse en christelijke geloof weer wordt bijgehaald: je doet er deze geloven niet recht mee, en het vervuilt het gesprek tussen de religies.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 21 sep 2009 23:04

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 sep 2009 05:46

Bij mij kwam het net zo over als bij Hamlap.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 sep 2009 11:34

Ik vind het filmpje niet beledigend naar christenen of joden toe. Integendeel: het slaat de spijker op de kop v.w.b. het belachelijke voorstel van Wilders. Vijftig jaar geleden was het voor Nederlandse vrouwen nl. heel gewoon om een hoofddoekje te dragen. De uitspraak "terug naar het Nederland zoals we dat kennen" slaat dus in dit verband nergens op.
Maar goed, dat krijg je als je populisten zonder historisch besef in de Tweede Kamer maar wat laat blaten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 22 sep 2009 12:25

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 22 sep 2009 12:59

elbert schreef:Ik vind het filmpje niet beledigend naar christenen of joden toe. Integendeel: het slaat de spijker op de kop v.w.b. het belachelijke voorstel van Wilders. Vijftig jaar geleden was het voor Nederlandse vrouwen nl. heel gewoon om een hoofddoekje te dragen. De uitspraak "terug naar het Nederland zoals we dat kennen" slaat dus in dit verband nergens op.
Maar goed, dat krijg je als je populisten zonder historisch besef in de Tweede Kamer maar wat laat blaten.

In deze ben ik het eens met wat Elbert schreef.

Zelf kon ik een glimlach niet onderdrukken, bij het geen wat in het filmpje op Youtube werd getoond. Vooral met de 2 laatste regels die Elbert schreef, slaat hij m.i. de spijker op zijn kop. Zelf voel ik dan ook niet de behoefte om daar dan nog één regel tekst meer aan vuil te maken.

*Vraagt zijn eigen af, wanneer het tijd wordt om zijn bandana aan de wilgen op te hangen. :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”