Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Mortlach » 05 aug 2009 00:17

Andere Jas schreef:Dat hangt ervanaf wat er is gebeurd, je beoordeelt op intentie of daad afhankelijk van de context. Maar het is beter de verwoorden door te zeggen dat de aard van de mens slecht is en dat goedheid alleen deze slechte aard kan afvlakken. De mens is van nature niet uit op het goede. :)

Hier komen de christelijke en de boeddhistische zienswijze op de aard van de mens nou niet echt overeen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 05 aug 2009 00:27

Mjah, voor zover ik het heb kunnen begrijpen is het niet iets specifieks christelijks, Kinneging(waarvan ik het het meest recent van heb gelezen) beroept zich weliswaar gedeeltelijk op het christelijk denken, maar ook op een aantal denkers die zich keren tegen christendom, waaronder - hoe kan het ook - Nietzsche.
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2009 01:08

Vrouw vraagt agent om eigen arrestatie
De Haagse politie kreeg een opvallend verzoek in de nacht van dinsdag op woensdag. Een Zoetermeerse vrouw begon ineens druk te toeteren naar de agenten en vroeg ze om te stoppen. Vervolgens vertelde ze dat ze had gedronken en vroeg ze of ze aangehouden kon worden. Dat was geen probleem voor de agenten.

bron: www.nos.nl
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 07 aug 2009 07:47

pfff dan heb je volgens mij al behoorlijk veel gedronken :o

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 aug 2009 07:51

In het ND van vandaag:
Nina Hagen gedoopt

van onze redactie kerk

SCHÜTTORF - Voormalig punkzangeres Nina Hagen heeft zich afgelopen zondag laten dopen in de Evangelisch-Reformierte Kirche in Schüttorf, vlak over de Nederlandse grens bij Oldenzaal.

,,Ik ben zo dankbaar en zo gelukkig! Gisteren was mijn doopdag'', schreef de 54-jarige zangeres maandag op haar website. Na omzwervingen in onder meer het hindoeïsme heeft ze nu een ,,geestelijk thuis'' gevonden, zegt de dominee die haar doopte, Karl Wilhelm ter Horst. Aan christelijk persbureau Idea vertelde hij dat hij Nina Hagen sinds 2005 kent. Hij voerde toen in zijn kerk een campagne voor militairen in het Duitse leger die dienst weigerden in de oorlog in Irak. Hagen vond dat geweldig en gaf in de kerk in Schüttorf een benefietconcert.

Volgens Ter Horst is de zangeres sindsdien steeds meer bij de kerk betrokken geraakt. ,,De democratie vanaf de basis en de inzet van veel vrijwilligers spraken haar erg aan.'' Ze wil in de toekomst ook actief meedoen in het gemeenteleven, bijvoorbeeld door op te treden met het gospelkoor.

Haar twee kinderen waren niet bij de doop aanwezig. Ze was een van de zes dopelingen. In de dienst droeg ze, in afwijking van haar vaak extravagante outfits, een keurig zwart pakje met witte blouse. Ze heeft het volgens Ter Horst altijd betreurd dat ze als kind van atheïstische ouders niet gedoopt was.

Zie bron
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 aug 2009 20:18

Oppositie Hongarije wil geen gayparade

BOEDAPEST – Vertegenwoordigers van de grootste Hongaarse oppositiepartij en conservatieve groepen eisen dat een mede door Nederland gesteunde Gay Prideparade in Boedapest wordt verboden door de politie.

artikel

Wat?! Ze verspillen mijn belastingcenten toch zeker niet aan dit soort afkeurenswaardige en wansmakelijke zaken?! :x
Ik keur dit soort dingen af, en niemand heeft het recht om door mij gegeven geld aan verkeerde dingen te besteden!
En een Nederland die dit soort dingen steunt, daar wil ik niet bij horen! =;

Ik kan mij wèl geheel vinden in de Hongaarse oppositie. Hen wil ik best steunen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 aug 2009 21:29

Boekenlezer schreef:
Oppositie Hongarije wil geen gayparade

BOEDAPEST – Vertegenwoordigers van de grootste Hongaarse oppositiepartij en conservatieve groepen eisen dat een mede door Nederland gesteunde Gay Prideparade in Boedapest wordt verboden door de politie.

artikel

Wat?! Ze verspillen mijn belastingcenten toch zeker niet aan dit soort afkeurenswaardige en wansmakelijke zaken?! :x
Ik keur dit soort dingen af, en niemand heeft het recht om door mij gegeven geld aan verkeerde dingen te besteden!

Ah, jij geeft je geld aan de belastingdienst? Bij mij wordt het gewoon ingehouden hoor, daar is niks gegeven aan. Trouwens en sinds wanneer geloof jij dat jij bepaalt waar de regering haar belastinggeld aan uitgeeft? Ik zou bij wijze van spreken kunnnen zeggen dat ik niet zo blij ben dat mijn belastinggeld opgaat aan het sponsoren van bijzonder christelijk onderwijs. Zullen we afspreken dat jouw geld naar het bijzonder onderwijs gaat, en dat ze van mijn 40% ontwikkelingshulp aan hongarije geven?

Uiteindelijk is zo'n Gay Pride natuurlijk niet meer dan een groep mensen die op straat staan en roepen: "Wij zijn homo, en dat willen we kunnen zeggen zonder in elkaar gebeukt te worden!". Zolang dat nog wel gebeurd - dat in elkaar gebeukt worden - zou ik, als ik christen was, toch mijn eigen prioriteiten eens tegen het licht houden. Homoseksualiteit is erg? een zonde? Prima! Dat mensen andere mensen in elkaar beuken is erger! Ergo, steunen wij de gay prides.

En een Nederland die dit soort dingen steunt, daar wil ik niet bij horen! =;

Ik zou zeggen: verhuis naar een land waar je je beter thuis zou voelen: Saudie Arabië of Noord Korea ofzo. Qua homo-standpunten helemaal in jouw straatje.

Ik kan mij wèl geheel vinden in de Hongaarse oppositie. Hen wil ik best steunen.

Die hebben vast een giro-nummer, en als je een beetje geluk hebt is die gift nog aftrekbaar van de belastingen ook.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2009 21:10

Man schiet kanonskogel door muur buren
Een man uit Pennsylvania heeft per ongeluk een kanonskogel naar binnen geschoten bij de buurman. De man bouwt zelf 19de eeuwse wapens. Niemand raakte gewond. Hij heeft beloofd nooit meer een kanon in zijn tuin af te vuren.

bron: www.nos.nl
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 sep 2009 06:23

Lol... "ik was hem aan het poetsen en hij ging ineens af. Ik wist niet eens dat ie geladen was" :mrgreen:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 sep 2009 10:18

Verkeerschaos door onafscheidelijke zwanen

LIJNDEN - Een romantisch zwanenstel heeft dinsdagochtend een flinke opstopping op de A2 van Amsterdam naar Den Bosch veroorzaakt.
Ter hoogte van het knooppunt Oudenrijn werd een van de twee dieren rond half negen aangereden, waarna de ander niet van de zijde van zijn of haar partner wilde wijken.

Daardoor moest de rechterrijbaan worden afgesloten, wat leidde tot een file van meer dan 7 kilometer tussen Maarssen en het knooppunt Oudenrijn.
Dat heeft de Verkeers Informatie Dienst (VID) dinsdag gemeld. Zwanen staan bekend om hun onvoorwaardelijke trouw. Ze zijn monogaam en beschermen elkaar door dik en dun.

Zwaargewond

Na het ongeval wist de Verkeerspolitie de zwaargewonde zwaan op de vluchtstrook te leggen. Door de file van kijkers duurde het bijna een uur voordat de dierenambulance ter plaatse was.
Die kon het dier kon rond half tien meenemen, waarna de file oploste, meldde het Korps landelijke politiediensten
© ANP

Echte trouw.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 sep 2009 19:36

Wat een gezever! Laat ze dat lekker zelf weten, als ze daar anders over denken in Litouwen dan in ons sodomitische westen! Daar is toch niks mis mee?!
Hierbij verklaar ik mijn steun aan het parlement van Litouwen!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 sep 2009 20:23

Ja precies! Wanneer verhuis je naar Saüdi-Arabië"?

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 15 sep 2009 20:25

Boekenlezer schreef:Wat een gezever! Laat ze dat lekker zelf weten, als ze daar anders over denken in Litouwen dan in ons sodomitische westen! Daar is toch niks mis mee?!

Wanneer is iets gezever dat men in Litouwen zelf moeten weten en wanneer is iets van belang. Ik heb namelijk het gevoel (ik weet het, het is wat stemmingmakerij, maar ik schrijf het toch maar) dat als het artikel had geheten : "europarlement-veroordeelt-anti-bijbel-wet-in-litouwen" er een heel ander geluid uit je toetsenbord zou zijn opgestegen.

Het staat ons gelukkig helemaal vrij te denken wat wij zelf willen van homo's. Dus we mogen homofilie afkeuren als we dat willen. Maar in de grondwetten van de meesten landen binnen de europese unie is geregeld dat het een ieder vrij staat om homo te zijn (maar dan wat beter/mooier verwoord :-)). Dus het is zeker geen gezever als de overkoepelende organisatie van Europa, een duidelijk standpunt inneemt mbt. een van onze grondrechten. Daar zijn ze juist voor.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 15 sep 2009 20:49

elbert schreef:
Verkeerschaos door onafscheidelijke zwanen

En wat ik wel begrijp, maar toch ook weer niet: de dierenambulance mag niet over de vluchtstrook. Die auto moet dus in de file aansluiten, totdat hij helemaal vooraan staat.
In dit geval zou ik zeggen: laat 'm toch voorzichtig over de vluchtstrook rijden....
Verder ben ik nooit zo'n fan van de dierenambulance, maar das een ander verhaal.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 sep 2009 16:20

maboc schreef:
Boekenlezer schreef:Wat een gezever! Laat ze dat lekker zelf weten, als ze daar anders over denken in Litouwen dan in ons sodomitische westen! Daar is toch niks mis mee?!

Wanneer is iets gezever dat men in Litouwen zelf moeten weten en wanneer is iets van belang. Ik heb namelijk het gevoel (ik weet het, het is wat stemmingmakerij, maar ik schrijf het toch maar) dat als het artikel had geheten : "europarlement-veroordeelt-anti-bijbel-wet-in-litouwen" er een heel ander geluid uit je toetsenbord zou zijn opgestegen.

Het staat ons gelukkig helemaal vrij te denken wat wij zelf willen van homo's. Dus we mogen homofilie afkeuren als we dat willen. Maar in de grondwetten van de meesten landen binnen de europese unie is geregeld dat het een ieder vrij staat om homo te zijn (maar dan wat beter/mooier verwoord :-)). Dus het is zeker geen gezever als de overkoepelende organisatie van Europa, een duidelijk standpunt inneemt mbt. een van onze grondrechten. Daar zijn ze juist voor.

Wat je in het oog moet houden, is dat het hier niet gaat om een oproep tot vervolging, maar dat voorlichting over een bepaald onderwerp niet gewenst is. Waarom zouden ze dat niet gewoon zelf mogen weten? Waarom zou 'de' west-europese opvatting dan de enig juiste zijn, en moeten worden opgedrongen aan anderen? Daar is toch geen enkele reden voor?
Een beetje minder etnocentrisme zou niet verkeerd zijn.

Terug naar “Archief”