trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor kirsten » 14 sep 2009 07:54

Ik ben er denk ik toch een beetje op terug gekomen. Ik hield ook niet zo van stukjes, maar opzich zijn ze ook wel leuk, mits het geen heel suf liedje/gedicht is. Het moet wel een beetje bij ons passen. Maar goed, over 11 dagen zullen we het weten. :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2009 08:54

spannend! Ben je er al helemaal klaar voor?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2009 09:29

Wij vinden het prima als mensen een stukje willen doen. Maar wel graag origineel (zelf maken) en het moet over ons gaan. Dus niet een standaard stukje die al op 20 bruiloften is gedaan.
Ook omdat ik een grote familie heb, veel bruiloften daardoor heb gehad en dus ook heel veel van die standaard stukjes al ken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 sep 2009 10:57

@Jannoek: Als jullie toch echt geen (flauwe) stukjes willen, zullen ze dat toch gewoon moeten respecteren? Wij hebben dat ook zeer expliciet aangegeven, alleen de zussen van mijn man hebben een (leuke) Powerpoint-presentatie gegeven en de beide moeders hebben een verhaaltje gehouden, maar verder niets. Iedereen had er keurig rekening mee gehouden. :) Vriendinnen van mij die erg graag een bijdrage wilden leveren, omdat dit een belangrijke dag in mijn leven was en ook in onze vriendschap, hebben dat op een andere (creatieve) wijze gedaan: de één heeft een megakarwei geleverd, namelijk een scrapbook gemaakt over onze vriendschap tot dan toe (echt ontzéttend veel werk geweest en een érg mooi blijvend resultaat), de andere heeft in zo'n boekje over vriendschap (met allemaal spreuken) een persoonlijke 'brief' geschreven/geplakt en die gegeven - ook een blijvend aandenken. Daar heb je toch veel meer aan, denk ik dan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2009 13:04

helemaal mee eens :). En als we de ceremoniemeesters (die we nog moeten vragen ;)) goed instructie geven, dan moet het volgens mij ook wel goed komen ;).

Ik zou het wel gaaf vinden als m'n zusje een mooi lied zingt in de kerk of tijdens het diner. Maar dat vind ik iets totaal anders dan iemand zomaar 'voor paal' zetten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 sep 2009 13:55

Wij gaan morgen in gesprek met een locatie voor de specifieke offerte.
Iemand nog tips hoe we er leuke bedragen vanaf kunnen praten?
Eerlijk gezegd zijn wij allebei niet zulke sterren in afdingen en dat soort zaken, maar in dit geval vind ik dat wel de moeite waard. Zijn er 'normale' dingen waar je op kunt afdingen ofzo of moet je maar een dotje proberen?
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2009 14:02

*verplaatst*
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 14 sep 2009 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 sep 2009 14:36

Verkeerde topic, Gerdien? ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 sep 2009 14:47

Jo'tje schreef:Wij gaan morgen in gesprek met een locatie voor de specifieke offerte.
Iemand nog tips hoe we er leuke bedragen vanaf kunnen praten?
Eerlijk gezegd zijn wij allebei niet zulke sterren in afdingen en dat soort zaken, maar in dit geval vind ik dat wel de moeite waard. Zijn er 'normale' dingen waar je op kunt afdingen ofzo of moet je maar een dotje proberen?

Het meest logisch lijkt mij om op de huur af te dingen, zeker als bijv. gebakjes door de locatie ook elders moeten worden betrokken, dat daar dan een zekere marge op zit/blijft zitten lijkt me wel logisch en redelijk. Overigens hebben wij zelf helemaal niet afgedongen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 sep 2009 16:44

Bij mij had het bruidspaar vorig jaar aangegeven van wie ze wel een stukje wilde en van wie niet, en met de vraag of ik alle stukjes wou screenen. Ik heb dat als ceremoniemeester ook gedaan en dan komt het helemaal goed.
Paar stukjes zijn toch wel leuk hoor lijkt me .....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

CvdBerg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 14 sep 2009 17:01

Wij hebben de ceremonie meesters laten aangeven dat er alleen 's middags ruimte is voor stukjes, dus alleen voor de daggasten. Dit omdat we merken op andere bruiloften dat de meeste stukjes lang niet voor iedereen interessant zijn, zoals levens-lopen door ouders e.d. En onze feest locatie is niet echt geschikt voor stukjes, daarnaast hebben we een band en vinden we het zonde van het geld als die niet kunnen spelen als er stukjes zijn.
Luid, Emotie, Ruchtig

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 sep 2009 18:01

tsja.. ik heb ook helemaal niks met stukjes. Behalve als een van m'n broers/zussen/zwagers/schoonzussen zouden gaan trouwen. Pas ook een liedje moeten zingen tijdens een trouwfeest van een aangetrouwde nicht. Ik had er helemaal geen zin in... maar samen met m'n schoonzus hebben we een lol gehad. We kenden heel dat liedje niet en zaten er vaak naast. M'n schoonouders en m'n andere schoonzus die zongen gelukkig goed (met een microfoon). Maar het had voor mij niet gehoeven. Achteraf vonden m'n aangetrouwde nicht en haar man het erg grappig en leuk. :mrgreen: :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 sep 2009 20:59

Jannoek schreef:spannend! Ben je er al helemaal klaar voor?

Bijna. Er moet nog veel geregeld worden, dus lichtelijk in de stress, maar verder niet zenuwachtig nog. Gewoon verstand op nul en doorgaan. :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 sep 2009 19:24

HELP IK HEB EEN TROUWKAART GEHAD!

Ja dat is niet zo erg, maar ik ken de beste mensen niet. Was ook niet voor ons bedoeld maar voor ene familie de Bruin met ons adres 8) En aangezien ik de beste ceremoniemeester niet te pakken krijg en verder geen enkel ander nummer te vinden is probeer ik het maar even zo.

Het stel (komt uit?) gaat in elk geval wonen in Ridderkerk, trouwen 18 oktober en heten Leendert en Corrie. Achternamen laat ik maar even achterwege :)

Wie kent ze?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 sep 2009 21:16

jamillah schreef:HELP IK HEB EEN TROUWKAART GEHAD!

Ja dat is niet zo erg, maar ik ken de beste mensen niet. Was ook niet voor ons bedoeld maar voor ene familie de Bruin met ons adres 8) En aangezien ik de beste ceremoniemeester niet te pakken krijg en verder geen enkel ander nummer te vinden is probeer ik het maar even zo.

Het stel (komt uit?) gaat in elk geval wonen in Ridderkerk, trouwen 18 oktober en heten Leendert en Corrie. Achternamen laat ik maar even achterwege :)

Wie kent ze?

hehe... dan ga je toch lekker naar het feest? :lol:

Terug naar “Archief”