Geen geld voor Sinterklaas optocht ....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maboc
Sergeant
Sergeant

Re: Geen geld voor Sinterklaas optocht ....

Berichtdoor maboc » 13 sep 2009 12:01

tante-tortel schreef:Volgens mij zijn er hier andere voor om in excessen te denken....kan er zo een paar opnoemen.

Trouwens die strandfeesten waar het bij mis ging was door de houligans, en zijn dat niet zgn supperters van voetbal?
Ik weet haast niet beter of er zijn al jaren en jaren probleme met zulk soort mensen.

Diverse studies wijzen uit dat dat inderdaad geen voetbalsupporters zijn. Bindend voor deze lieden is dat ze allemaal "in naam van" een club ten strijde trekken en hun spoor van vernieling en ellende door de stad trekken. Voor voetbal interesseren deze lieden zich nauwelijks. De clubs zelf zijn ook ten einde raad. Ik denk dan ook niet dat je hooligans en supporters met elkaar moet verwarren.
Mijn zoon ging zo een 12 jaar terug eens naar een wedstrijd in Rotterdam, eens en nooit meer.
Hij kwam midden in een opstand terecht waarbij politie en m.e. te hulp was geroepen en kon ternauwernood onsnappen aan die relschoppers.
Nooit meer naar voetbal geweest en gelijk genezen van zijn voetbal lust.
Maar inderdaad als ik zie wat daarin voor een geld wordt weggegooid is buiten proportie en lijkt meer om mensverering dan dat het nog enige noodzaak heeft.

Genezen doe je van iets slecht toch? Dan zou je uit jouw zinsnede kunnen afleiden dat het voetbal op zich al iets slechts is waar je zoon "gelukkig" niet meer mee bezig is. Ik weet niet of je dat daadwerkelijk zo bedoelde, maar voetbal op zich is toch niet zo'n slecht iets?
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 13 sep 2009 12:12

Met het gevaar dat het volleig offtopic is toch maar een antwoord.
Nee, voetballen in clubverband op zich is niet slecht. Al moet ik zeggen dat ik de ouders aan de kant nu weer wel vaak helemaal verkeerd bezig zie, maar dat is dan aan die ouders en dat gebeurd ook bij andere sporten. Ouders zijn vaak nog fanatieker dan de kinderen die de sport beoefenen.
Maar dat waar het in club verband nog een sport is zie ik het in groot verband niet meer als sport.
Er is ook geen lol meer aan om er naar te kijken, buiten het geld wat er in omgaat en wat buiten proportioneel is.
Vroeger keken we nog wel eens met plezier een voetbal wedstrijd, maar dat is al heel lang niet meer zo.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 13 sep 2009 12:19

tante-tortel schreef:Met het gevaar dat het volleig offtopic is toch maar een antwoord.
Nee, voetballen in clubverband op zich is niet slecht. Al moet ik zeggen dat ik de ouders aan de kant nu weer wel vaak helemaal verkeerd bezig zie, maar dat is dan aan die ouders en dat gebeurd ook bij andere sporten. Ouders zijn vaak nog fanatieker dan de kinderen die de sport beoefenen.

Helemaal mee eens
Maar dat waar het in club verband nog een sport is zie ik het in groot verband niet meer als sport.

De wedstrijden ansich kan ik nog wel als sport zien. De toeters en bellen eromheen minder/niet.

Er is ook geen lol meer aan om er naar te kijken, buiten het geld wat er in omgaat en wat buiten proportioneel is.
Vroeger keken we nog wel eens met plezier een voetbal wedstrijd, maar dat is al heel lang niet meer zo.

Jawel commercie is een fraaie vinding :-)
Zelf kan ik een wedstijd op zich nog wel los zien van de commerciele belangen.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 sep 2009 19:02

tante-tortel schreef:Met het gevaar dat het volleig offtopic is toch maar een antwoord.

Mijn broer is scheidsrechter bij de jonge jeugd. Eens stond een vader zo intens te vloeken en te tieren dat zijn zoontje naar voren moest met die bal etc. Mijn broer fluit, loopt naar de lijn en geeft die vader er flink van langs. Of hij wilde dat zijn zoon binnenkort al gvd's roepend en met ziektes smijtend door het dorp zou lopen. Komt bij dat het gewoon erg beroerd klinkt al dat geknetter, dus de man kon zijn grote harses dichthouden of opkrassen naar de kantine. De man is lekker rustig geweest nadien...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 14 sep 2009 17:46

Beste mensen, terug naar het onderwerp, de optocht van Sinterklaas.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Terug naar “Archief”