jakobmarin schreef:Mortlach schreef:Inderdaad; "roede" betekent niet "hand". Als je het dan toch Bijbels wilt doen, doe het dan goed. Met een stok dus (eventueel een zweep). En als je zoon daarna nog niet luistert moet je ermee naar de autoriteiten (B&W?) om hem bij de gemeentegrenzen te laten stenigen.
Nu heb jij een draai om je oren verdient

Deze reactie is schromelijk overdreven...
Ach, ik kan er gewoon slecht tegen als mensen (niemand hier) aan de ene kant beweren dat ze de hele bijbel letterlijk nemen, en er geen delen uit wegstrepen die hen niet bevallen, maar aan de andere kant niet juist precies dat doen. Ik zat laatst in de trein en kon meeluisteren hoe een christen tegen een medepassagier dit aan het vertellen was. Ik moest me inhouden om te vragen of hij zijn zoon stokslagen gaf, en wat een redelijke prijs is als ik mijn dochters als slavin wil verkopen.
Het is nog niet zo heel lang geleden dat een schoolmeester een vervelend kind uit de klas een tik gaf met een stok, en iedereen dit heel normaal vond.
Inderdaad. Is het niet belachelijk? Het is ook nog niet zo lang geleden dat vrouwen geen stemrecht hadden, en dat we zwarten voor niks aan het werk zetten op plantages en dat iedereen dit heel normaal vond.
Even iets heel anders eigenlijk, ik lees net het vers dat op spreuken 13:24 volgt, en weet toch ook niet helemaal wat ik daarvan moet maken. Maar goed, off-topic.