Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 18 jun 2008 21:53

ring schreef:Ik kijk altijd gewoon hoe het uitkomt! :lol: Als het moet zeg ik pa of ma, maar anders draai ik er altijd gewoon omheen.
Denk ook dat het sterk afhankelijk is van wat voor relatie je met ze hebt. Ze hebben voor mij al heel veel gedaan en betekent, dan is het niet zo heel moeilijk om pa en ma er van te maken! :wink:

Hier ook en 't ging eigenlijk vanzelf. M'n schoonmoeder had 't tegen mij ook al snel over pa, als ze 't over haar man had en andersom ook. Dan gaat 't op gegeven moment ook vanzelf.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 jun 2008 07:34

Smurffie schreef:Hahaha, nooit geweten :mrgreen:

Lol.
Kzag je toekomstige husband pas nog op de reunie van onze basisschool....
En Patrick werkt op het SBO he? Kwam ik weer tegen toen ik daar m'n stage liep.....
Leuk dat jullie gaan trouwen joh :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2008 14:30

Haha, jep :) Er was helemaal niemand uit zijn klas geloof ik, maar vooruit, hij is geweest ;/

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 jun 2008 15:35

ik draai er ook altijd btje om heen.. Kwas een x bij hun thuis en toen moest ik ff de telefoon opnemen, kreeg ik mn schoonpa aan de lijn (die was weg en moest ff wat navragen), dus ik nam op: met.... Zegt tie: ehm...ja... met ehm...met de vader van... (naam van mn vriend). Kmoest tr wel om lache! We hadden toen nog nie lang verkering.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 19 jun 2008 16:01

Lenny schreef:ik draai er ook altijd btje om heen.. Kwas een x bij hun thuis en toen moest ik ff de telefoon opnemen, kreeg ik mn schoonpa aan de lijn (die was weg en moest ff wat navragen), dus ik nam op: met.... Zegt tie: ehm...ja... met ehm...met de vader van... (naam van mn vriend). Kmoest tr wel om lache! We hadden toen nog nie lang verkering.

Haha, hoe herkenbaar. Voor mij is het wel lastig dat mijn as schoonouders als ze het over elkaar hebben tegen mij, de voornaam van elkaar blijven gebruiken. (snap je de zin nog?)

Ik noem ze pappa en mamma, wil ze niet bij de voornaam noemen, omdat ik het onbeleefd vind, en zeker nadat ik getrouwd ook 'raar' zou vinden. Meneer&mevrouw mocht ik absoluut niet zeggen, maar dat ligt ook n beetje aan de dorpscultuur bij mijn vriendin. (verder niks over de Veluwe:P)
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 jun 2008 18:18

meneer en mevrouw, al mocht ik wel de voornaam noemen :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 jun 2008 18:44

We zijn dan wel niet getrouwd, maar tis hier nog steeds uhm en uhm :lol: Al moet m'n 'schoonmoeder' altijd wel lachen als ik haar of haar man ff nodig ben, en ff niet weet hoe ik ze moet noemen, maar meestal helpt mn vriend me dan wel ff :wink:

Laatst had m'n vriend wat met z'n auto, en m'n vader zou voor 'm achter onderdelen aan, en pa belt naar 'n vriend van hem om 't te vragen, zegt ie ; ja ik moet voor mn schoonz.. .ehh aanstaa... ehhh vriend van m'n dochter... :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 jun 2008 23:37

Ik draai er verschrikkelijk omheen. Maar als het moet ga ik toch maar voor de pa en ma. Ik heb van ze ook toestemming gekregen om je en jij te zeggen omdat ze vonden dat ik er nu helemaal bij hoor en dat al hun kinderen dat doen. Best lief van ze, maar toch krijg ik geen je en jij uit mijn mond op een of andere manier.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jun 2008 08:41

Kwestie van oefenen. De mijne zeiden oo dat ik echt jij moest zeggen u vonden ze helemaal niets. Toen de afspraak gemaakt dat ik mijn best zou doen maar ze mochten niet boos worden als ik toch nog wel is u liet vallen. Zo krijg je tijd om om te schakelen en dat is prima gegaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2008 10:28

Ik zeg soms 'u' en soms 'je', weet nog steeds niet wat ze willen, want in het dialect wat zij spreken heb je daar geen onderscheid tussen. Dus waarschijnlijk maakt het ook niet uit wat ik zeg.

Soraya
Verkenner
Verkenner

Re: Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

Berichtdoor Soraya » 11 sep 2009 12:33

Zo, even dit topic weer opfrissen ;)

Ik geloof dat ze bij mij verwachten dat ik hen papa en mama ga noemen, maar aangezien ik dat niet wil en kan draai ik er tot nu toe gewoon om heen. Het liefst zou ik ze bij de voornaam noemen, maar dat zal wel weer tot heftige emoties leiden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2009 12:41

in het begin kon ik dat ook niet en draaide ik er ook o heen. Mijn schoonmoeder noem ik vaak: mam en tegenwoordig ook wel is mama. Mijn schoonvader noem ik altijd pa en dat blijft denk ik wel zo. Als ik hem bij zijn naam noem vind hij dat ook prima.
Je moet het ook de tijd geven. Je kan niet zomaar vreemden papa en mama noemen. Daarvoor moet er eerst een band ontstaan tussen jou en de ouders van je partner.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 sep 2009 14:03

Ik spreek ze aan met Aart en Jenny, omdat ze zo heten.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 sep 2009 16:36

in het begin draaide ik er wat omheen, wist niet goed wat ik ermee aan moest.
heb het toen maar gewoon gevraagd wat of ze liever wilden.
zeiden toen zelf dat ik ze met je en pa/ma aan mocht spreken.
en aangezien ik me er net zo thuis voel als bij mijn ouders noem ik ze pa en ma.
vindt het alleen lastig op bijv. m'n verjaardag als moeders en schoonmoeders naast elkaar zitten 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2009 21:36

daar hebben wij geen last van.... (want wij vieren onze verjaardagen niet). :lol:

Terug naar “Archief”