Ongelovigen en godsdienst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 04 feb 2004 12:26

@mic schreef:Hij bedoelt dat het geloof zichzelf bewijst, en dat het door niets anders te bewijzen is. De enige manier om er ahcter te komken of hij echt bestaat is te geloven.

(heb ik het zo goed verwoord?)

Goed verwoord! Alleen ben ik een zij :P
Ken uzelf.

Mijn web-log!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 feb 2004 15:27

Mijn welgemeende excuses mevrouw.

(Vin, help, wat moet ik nu nog meer zeggen? :wink:)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 05 feb 2004 00:02

Vin schreef:
Johanne schreef:Ja daar denk ik ook heel erg veel over na. Maar als ondertussen een ander vragen aan mij stelt kan ik moeilijk zeggen dat ik daar voorlopig nog geen antwoord op heb en dan probeer ik toch een antwoord te geven.
En opzich heb ik mezelf wel overtuigd ja! Alleen blijf ik ook voor mezelf met de vraag zitten hoe t was geweest als ik in een niet christelijk gezin geboren was. Was ik dan ook gaan geloven of had ik het allemaal niet geloofd..?? * misschien stom om daarover na te denken want opzich brengt je dit op een gegeven moment alleen maar aant twijfelen..*

En dan bid je weer, en denk je verder. Da's helemaal niet erg toch. Dat doe ik ook. Daarom probeer ik mensen ook helemaal niet te bekeren, het enige wat ik kan doen is hun ook laten zoeken. En of ze nu bij Bhoedisme beginnen of meteen bij mij in de kerk maakt niet zoveel uit, als je eerlijk bent moet je door dezelfde twijfels en vragen heen.

Niet alle wegen leiden naar Rome, maar alle wegen leiden naar God. Wie zoekt... :D

Ja daar heb je wel gelijk in!
Maar weet je wat t is..?
Ik ga me dan zo schuldig voelen dat er dalijk dus mensen verloren gaan ofzo terwijl ik ze dan misschien over God had kunnen vertellen enzo en dat t dan allemaal anders had gelopen ofzo...
Nu vind ik t sowieso meilijk om mensen daar op te wijzen hoor, en k moet eerlijk zeggen dat k dat nog mooit zo expliciet gedaan heb. Wel probeer ik om in discussies over t geloof enzo wel mn mening weer te geven enzo voor zover dat lukt dan...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Vin

Berichtdoor Vin » 05 feb 2004 00:32

*knuffel*

Terug naar “Archief”