Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Lidia » 10 sep 2009 13:17

Ze heet Joëlle. En het is echt genieten van zo'n hummeltje.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 sep 2009 13:23

Inderdaad genieten, ze zijn alleen zo snel groot........

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 sep 2009 13:24

Juultje77 schreef:Inderdaad genieten, ze zijn alleen zo snel groot........

Hahahaha, dat wilde ik net zeggen. Ik kan me bijna niet meer herinneren dat Michael 7 maanden was :( :roll: :wink: :?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 sep 2009 13:24

Welkom, mooie meid hoor! :)

En idd, de tijd gaat hard.. voor je het weet zijn ze alweer 20 maanden. :o

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 10 sep 2009 13:44

@Lidia, welkom, mooie dochter heb je hoor!

@Liefje, ze gaan heel lief met elkaar om. Spelen graag samen in de box, Thomas laat dan van alles zien en Sarah gaat er helemaal op d'r gemakkie voor liggen.
Thomas is ook heel zorgzaam, pakt iets als ze wat laat vallen en geeft haar d'r speentje.
Echt heel lief, andersom kan Sarah er geen genoeg van krijgen om te zien hoe Thomas speelt, ze houdt hem overal in de gaten. :8>
Heel soms wordt Thomas nu wel eens jaloers, dat is omdat Sarah ook met speelgoed begint te spelen en wat zij heeft, wil hij ook. Maar over het algemeen gaat het heel erg goed.

@Laura, heerlijk zeg een paar dagen naar Rome! Wat voor tips zoek je? Over het organiseren van de hele boel of uittips of....?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 sep 2009 13:52

Mooie foto's weer! Sarah lijkt inderdaad op haar broer!

Hier alles ok. Hugo slaapt nog wel meer dan anders, maar wordt al weer vrolijker. Morgen weer naar het ziekenhuis om het verband te verwisselen. Het is mij wel opgevallen dat het verband onder zijn oksel schuurt, dus daar smeren we ook nog eens vaseline op.

Vandaag met Hugo naar een ander ziekenhuis geweest. Zo blijf je bezig. Hij heeft sinds zn geboorte al last met zn ontlasting. De afgelopen weken was het helemaal drama. Heel hard persen en er kwam niets, tenzij ik hem een microlax gaf. De huisarts meerdere malen gebeld, maar die kwam niet verder dan de vraag; wat ik van haar verwachtte en wat mij zorgvraag was. Vorige week dus een beetje uit mijn slof geschoten en toen zij mij weer die vraag stelde heb ik haar toegebeten dat ik graag had dat zij pro-actief was ipv re-actief en dat ik een verwijsbrief naar een kinderarts wilde. Ze was even verbluft, maar ik heb toch de verwijzing gekregen. Vandaag dus geweest. Prima kinderarts, elke dag extra laxantia en bepaalde druppels gekregen en kijken of dit helpt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 sep 2009 19:40

@ajl: wat zijn sommige dokters toch geweldig he :roll: Gelukkig heb jij uiteindelijk wel wat je wilde! Blij te horen dat Hugo goed omgaat met zn brandwonden.

bloempie schreef:@Laura, heerlijk zeg een paar dagen naar Rome! Wat voor tips zoek je? Over het organiseren van de hele boel of uittips of....?

Nou, wij zijn nog nooit naar een 'grote stad' geweest met een peuter (omdat wij nogal landelijk wonen hier). En helemaal nooit naar Italie met een kind. Dus gewoon simpele dingen als: is het kraanwater te drinken etc etc zouden heel handig zijn om te weten. En hoe entertain je een superactief, nooit stilzittend jongetje van dan 20 maanden in een vliegtuig?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2009 20:49

Caroline plast eindelijk op de wc, maar om de een of ander vage reden kan ze niet goed sturen. Vanavond zat ze echt goed op de bril en links van haar kletterde de plas op de grond. We hadden ook al wel eens dat het er aan de voorkant onder de bril door kwam, dus zit ze wat meer naar achter. Maar hoe dit nu weer kan? Een piemeltje is toch wel wat handiger :lol: .

Petra, wat akelig zeg, dat je jochie naar het ziekenhuis moet. Veel sterkte hoor en probeer goed uit te rusten want dat heb je zeker nodig.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 sep 2009 21:05

LauraC schreef:@ajl: wat zijn sommige dokters toch geweldig he :roll: Gelukkig heb jij uiteindelijk wel wat je wilde! Blij te horen dat Hugo goed omgaat met zn brandwonden.

bloempie schreef:@Laura, heerlijk zeg een paar dagen naar Rome! Wat voor tips zoek je? Over het organiseren van de hele boel of uittips of....?

Nou, wij zijn nog nooit naar een 'grote stad' geweest met een peuter (omdat wij nogal landelijk wonen hier). En helemaal nooit naar Italie met een kind. Dus gewoon simpele dingen als: is het kraanwater te drinken etc etc zouden heel handig zijn om te weten. En hoe entertain je een superactief, nooit stilzittend jongetje van dan 20 maanden in een vliegtuig?

kraanwater zou ik niet drinken in Italie. Maar ze hebben (daardoor) wel ontzettend veel soorten water overal te koop. In de supermarkten kom je met gemak 20 merken water tegen ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 sep 2009 22:56

Laura: In rome heb je genoeg aan een kinderwagen en 4 lopende voeten. Je kunt heel veel dingen gewoon te voet bereiken, het ligt allemaal niet zover uit elkaar. Je kunt daar bv een gidsje kopen en dan al die bekende dingen bekijken. Heel leuk!
En over het water: Frissant is met bubbeltjes geloof ik, en naturale zonder.
Het is een enorme aanrader, Rome!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 sep 2009 07:54

Rome is idd een aanrader, wij zijn er 5 jaar geleden geweest, maar we hadden toen nog geen kinderen. dus wat dat betreft niet echt tips. Al vind het ene kind het ook gewoon leuker om stil in een wagen te zitten als een ander. De oudste hier begint als we er net zijn altijd al weer te vragen of we al weer gaan en die wil niet zo vaak wat... Alhoewel laatste keer dierentuin ging goed en kerken vind hij ook prachtig. Simon daarentegen, die hoor je niet die zit gewoon te genieten als we ergens heen gaan en gedraagt zich dan ook keurig.

Wat ik je wel aan kan raden (weet niet of het pedagogisch verantwoord is :wink: ) is zorgen dat je wel wat lekkers bij de hand hebt of een pakje drinken ofzo zo dat je ze op die manier even zoet kan houden.

hele leuke foto's ook weer gezien, Matthias is wel goed gegroeid zeg Arie is maar ietsje zwaarder.

Annette, lastig zeg en als je een verkleiner op de wc zet? Mijn oudste mannetje is nu 3 maanden zindelijk qua plassen en twee dat ie 's nachts droog is en qua ontlasting dus ook geen vlotte hoor die was toen bijna 3,5.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 sep 2009 09:33

Iedereen bedankt voor het meeleven!

Maar nog steeds geen nieuws.
Hij heeft diverse onderzoeken gehad en krijgt er nog.
Er zijn nog geen uitslagen binnen :(
Hij drinkt nog steeds slecht, de eerste 30-40 ml drinkt ie zelf de rest krijgt hij per sonde.
Het is idd moeilijk om ons kereltje daar achter te laten.
Hopelijk duurt het niet lang meer!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 sep 2009 10:11

sterkte petra !!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 11 sep 2009 10:15

@ LauraC; Het kraanwater in Italië is wel te drinken, maar het is niet lekker, gewoon vies, er zit erg veel kalk in. Het water kost in de winkel zowat niks, bij de Lidl betaal je 17 cent voor een fles van 2 liter. Maar in Rome heb je overal fontijntjes en daar kun je het water wel uit drinken, en is ook gewoon lekker. Rome is een erg mooie stad, alleen ik word er knettergek van de mega drukte en de ambulancesirenes :roll:.

De spaanse trappen zijn 's avonds verlicht en dan heb je daar vlakbij heb je nog zo'n grote fontijn ofzo. Zeker een aanrader voor 's avonds :)! Er zijn daar zoveel dingen die je bezoeken kunt, de St. Pieter is ook erg mooi!

@ Juultje77; Beterschap met je zieke meiden! Dat Margot al zo jong migraine heeft, krijgt ze er medicijnen voor? Zielig voor dr! Nog zo jong...

@ ajl; Hoe was het in het ziekenhuis? Genezen de wonden al? Vervelend dat Hugo zo'n last heeft van z'n ontlasting, hopelijk mogen de medicijnen helpen! Beterschap met je mannetje!

@ Petra; wat duurt wachten dan lang... Heel veel sterkte samen met je man! Hoe gaat het nu verder met jezelf?

Mooie foto's zijn er weer gepost! Ze worden allemaal groot!
Wat de toekomst brengen moge........

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 sep 2009 11:46

Zoo, dat ga ik niet allemaal bijlezen hoor na mijn vakantie.
Wel weer wat nieuwe refowebkoters, gefeliciteerd allemaal ouders!

Ik ben in mijn vakantie weer tante geworden van nichtje Anoek.
Ondertussen gaat alles weer de goede kant op en het is een schat van een kind uiteraard :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”