Moderator: Moderafo's
jamillah schreef:Goed van jou, mijn familie schopt en slaat en zien mekaar nooit. Mijn kinderen zijn harteloze wezens die voor de duvel niet bang zijn en ik weet het zeker, ooit in de bak belanden voor zinloos geweld.
En nu ga ik dit topic verlaten voor ik echt agressief word
tante-tortel schreef:Ik begrijp best dat het voor jou een pijnlijk onderwerp is.
Maar je vergelijkt een tik met slaan. En dat is heel iets anders.
En ik ben het met je eens dat positief benaderen heel belangrijk is.
Maar soms werkt dat niet en is een tik gewoon nodig.
Ook ik heb hetzelfde in mijn leven meegemaakt. Geslagen, en vernederd, ik kreeg op mijn 18 de nog een pak slaag van mijn oudste broer omdat mijn vader het toen niet kon. En ja, ook ik hoorde tot in de treure: eert uw vader en uw moeder.
Maar ik las ook zelf de Bijbel en daar staat nog iets achter: maar ouders verbitterd uw kinderen niet.
En met dat in het achterhoofd moet je dus je kinderen opvoeden.
En dat gaat heel gewoon met vallen en opstaan, soms helpt praten of wat voor soort straffen met ook bedenken kan, maar soms is heel gewoon een tik nodig.
En dat is iets anders dan slaan. (Met de matteklopper kreeg ik)
MissF schreef:Nee, ik denk idd dat je nooit een kind slaat uit liefde. Straf geven op zich zou voor een ouder al erg moeten zijn, maar een mep of tik geven helemaal. En erg irritant dat je zegt: kom, doe eens realistisch, want dat is erg kinderachtig tijdens een discussie, en het zorgt ervoor dat er geen enkele discussie meer over kan blijven, wat ik jammer zou vinden, misschien moet jij als volwassen opvoeder juist het goede discussie voorbeeld geven, ik heb alleen erg goede plannen en ideeen (al zeg ik het zelf) maar heb nog geen volwassen kinderen, dus kan nog niet vertellen wat mijn conclusie is.
Bumba schreef:Daar ben ik het mee eens. Zo doen wij het thuis ook en het werkt nog steeds goed.
tante-tortel schreef:God heeft twee van die zachte kussentjes geschapen en daar kun je best een pedagogische tik op geven.
Hij heeft het prima verwoord.
tante-tortel schreef:God heeft twee van die zachte kussentjes geschapen en daar kun je best een pedagogische tik op geven.
Hij heeft het prima verwoord.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten