Geen geld voor Sinterklaas optocht ....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Geen geld voor Sinterklaas optocht ....

Berichtdoor hamlap » 09 sep 2009 21:48

Spons schreef:wat is dat nu weer voor stompzinnige opmerking , dat jij nu geen sympathie op hebt met homo's al dan niet of wel vanwege je geloofsovertuiging, is jou probleem, "heb uw naaste lief als u zelf "

wat niet zegt dat ik de manier waarop daar het Homo zijn gedemonstreerd wordt goed keur of de juiste wijze vindt.

Even een vraagje: waaruit blijkt dat ik geen sympathie met homo's heb? Volgens mij trek jij veel te snel een conclusie.
Maar goed, ik wil er geen doekjes om wikkelen: die GayPride hoeft van mij echt niet. Ik heb de buik al vol van menige optocht in een willekeurig dorp in Nederland, waar het tegenwoordig ook al bijna altijd al draait om harde muziek en bier. De GayPride is wat dat betreft een podium waarop heel wat zichtbaar wordt wat mij niet bevalt. Geef mij dan maar het volksfeest van Sinterklaar waar zich heel wat meer mensen in kunnen vinden. Het zou voor de gemeente Amsterdam een betere besteding van het gemeenschapsgeld zijn, dan de investering in de GayPride.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 09 sep 2009 22:12

Helemaal met je eens, Hamlap.
Ik zou me als homo doodschamen voor die relnichten.
Puur stigmatiserend, zulke evenementen.
Persoonlijk zie ik Sinterklaas absoluut niet als een heidense traditie zoals ook wel eens geroepen wordt door sommige mensen.

Nouwww, op zich het concept van een zg. heiligman die alles van je weet en je wel even zal oordelen is in feite regelrechte blasfemie.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 sep 2009 22:48

Wij hebben onze kinderen altijd verteld hoe het zat met sinterklaas: mijn dochter was er als de dood voor.
Op het werk van haar vader werd het altijd gevierd speciaal voor de kinderen. Een collega van hem was sinterklaas.
Die gaat naar mijn dochter - ze was toen 4, 5 jaar - en neemt haar mee, om de verkleedkleren te laten zien.
Ze was dus helemaal op de hoogte van het feit dat het een soort spel was.
Komt sinterklaas binnen en wat denk je? Brullen, pure angst en mama moest het cadeautje halen... Want dat is bij kleuters: ze weten dat het anders is, maar als ze de verklede man zien is het gewoon mis, dan zien ze die collega van papa niet meer, maar ze zien sint...

Met Kerst hebben wij nooit cadeautjes gegeven. Daar is Kerst niet voor.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 10 sep 2009 21:14

Moeten nou werkelijk overal homo's bijgehaald worden als er ergens geflikker is? ](*,)

Riska

Berichtdoor Riska » 10 sep 2009 21:26

jip_86 schreef:Moeten nou werkelijk overal homo's bijgehaald worden als er ergens geflikker is? ](*,)

:mrgreen: :mrgreen:

Korter en bondiger kon je het niet zeggen Jip!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 sep 2009 09:32

em_ma schreef:Jammer hoor. Dit moet echt niet verdwijnen, ik kan zo genieten van die intocht!
Kun je de kids toch niet aandoen?

Dan maar wat kosten van voetbal verminderen, liefst nog de hele betaalde voetbal afschaffen, die kostenpost irriteert mij mateloos.

Mij niet, want voetbal heeft een maatschappelijke functie en biedt kansen om mensen bij elkaar te brengen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2009 09:49

jip_86 schreef:Moeten nou werkelijk overal homo's bijgehaald worden als er ergens geflikker is? ](*,)

:schaterlach: d:)b
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 sep 2009 12:15

Spons schreef:Tsja zal ik dan ook maar prikkelen ? Als ik dan toch kijk naar hoeveel geld er uitgegeven wordt aan hoeden voor in de kerk... dan denk ik ook wel eens van dat zou minder kunnen ! En dan de rokken op zondag, de een is nog meer een modepop dan de ander, en elkaar maar de ogen uitsteken met dure kleding, kijk eens hoe ik er bij loop, de laatste trend van College Style ! Ook in Kerken speelt de commercie van de achterban een grote rol !

Helemaal mee eens! Daarom draag ik ook geen hoeden en naai ik mijn kleren gewoon zelf. Doe ik niet mee met de mode en zeker geen College Style :mrgreen:

Optimatus schreef:Mij niet, want voetbal heeft een maatschappelijke functie en biedt kansen om mensen bij elkaar te brengen.

Om elkaar vervolgens in elkaar te slaan.......

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 11 sep 2009 12:46

Sinterklaas is tóch al een commercieel feest, wat doen een paar extra spandoeken/reclameborden van sponsors er dan nog toe??
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 sep 2009 18:03

tante-tortel schreef:
Optimatus schreef:Mij niet, want voetbal heeft een maatschappelijke functie en biedt kansen om mensen bij elkaar te brengen.

Om elkaar vervolgens in elkaar te slaan.......

Rotzakken heb je altijd wel; dat zij voetbal misbruiken als excuus om zich schandelijk te misdragen moet je niet verwisselen met het idee dat voetbal de óórzaak is. Neem je voetbal weg, dan vinden ze wel een ander excuus: strandfeesten; tenniswedstrijden; kerkgang?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 sep 2009 20:08

tante-tortel schreef:Om elkaar vervolgens in elkaar te slaan.......

Misschien moet jij eens wat minder in excessen denken.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 sep 2009 21:20

Volgens mij zijn er hier andere voor om in excessen te denken....kan er zo een paar opnoemen.

Trouwens die strandfeesten waar het bij mis ging was door de houligans, en zijn dat niet zgn supperters van voetbal?
Ik weet haast niet beter of er zijn al jaren en jaren probleme met zulk soort mensen.
Mijn zoon ging zo een 12 jaar terug eens naar een wedstrijd in Rotterdam, eens en nooit meer.
Hij kwam midden in een opstand terecht waarbij politie en m.e. te hulp was geroepen en kon ternauwernood onsnappen aan die relschoppers.
Nooit meer naar voetbal geweest en gelijk genezen van zijn voetbal lust.
Maar inderdaad als ik zie wat daarin voor een geld wordt weggegooid is buiten proportie en lijkt meer om mensverering dan dat het nog enige noodzaak heeft.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 sep 2009 21:36

Helemaal eens met diegene die iets zei over de dure hoeden en nog duurdere kleding. Bij ons in de gemeente lopen er veel met een eenvoudige alpino, het is geen modeshow. En als ik toch een hoed koop ivm een bruiloft, kost hij 120,- maar ik doe er dan ook 10 jr mee.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 sep 2009 21:39

daarom was het dames voetbal afgelopen halve finale van het Wk zo mooi, Eerlijk, sportief, geen rekken van tijd , geen protesten tegen een gele kaart etc zo mooi,

Voetbal ansich is niet verkeerd, alleen het geld en de nodige gevolgen van relschoppers en kosten van de politie is weer minder, waarom kan eht wel goed gaan als het een nederlands elftal is wat speelt op een wk .....

mbt Hooligans...

Hooliganisme is geweld dat plaatsvindt in het kader van sportwedstrijden, en dan vooral voetbalwedstrijden. Ook blijken tegenwoordig openluchtmanifestaties podia voor gewelddadige acties. Er is echter een duidelijk verschil tussen hooliganisme en voetbalvandalisme.

Voetbalvandalisme is het gewelddadige gedrag dat bij sommige supporters opflakkert na bijvoorbeeld een beslissing van de scheidsrechter, gedrag van een speler van de tegenpartij etc dat grote opwinding op de tribune teweeg brengt. Deze emoties leiden meestal niet tot zwaar gewelddadig gedrag.

Hooliganisme is meestal niet toevallig en juist structureel van aard. Het gaat hierbij om geweld bedrijven omwille van het geweld. Zo wordt bijvoorbeeld door hooligans vaak rond de wedstrijd afgesproken ergens te vechten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 sep 2009 17:26

Tante Tortel, ik kom geregeld in een Rotterdams stadion en ik voel me daar een stuk veiliger dan temidden van rellende refo's en Marokkanen in Ede.

Terug naar “Archief”