Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Ansje » 05 aug 2009 22:30

Nou, er is een kink in de kabel gekomen.
Mijn man gaat voorlopig in de deeltijd WW :roll: En om in deze situatie nu een huis te kopen vind ik een grote gok...
Zijn baan staat niet op de tocht, maar je weet nooit wat de crisis nog meer in petto heeft... :( en dit is dus een voorlopige oplossing.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 aug 2009 19:06

Balen, Ansje! Wat voor werk doet je man ook alweer?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2009 19:38

Wat jammer Ansje! Maar wie weet komt er nog een kans.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 aug 2009 08:17

LeChat schreef:Balen, Ansje! Wat voor werk doet je man ook alweer?

Hij werkt op een notariskantoor.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 aug 2009 13:38

Oké, ja, daar zal het nu minder druk zijn met die stagnerende huizenkopen (en andere transacties).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 sep 2009 10:57

m'n vriend en ik gaan vanavond voor het eerst (spannend!) kijken bij een huisje. Ben eigenlijk best een beetje zenuwachtig. :mrgreen: Vrijdag zijn we bij de hypotheek adviseur geweest en het verbaasde ons wat we kunnen krijgen op één loon (want m'n vriend studeert nog fulltime).
Vrijdagavond kwamen we dit tegen op funda, vanmorgen belde ik de makelaar en vanavond al kijken. Gaat lekker snel ;)
Wordt waarschijnlijk wel vervolgd :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2009 12:58

Spannend Jannoek! Ik wil heel graag weten hoe het afloopt :D

Wij hebben nog 2 weekjes, dan verhuizen we naar mijn schoonzus en zwager (wel zelfstandige woonruimte hoor :) ). De donderdag erna is de overdracht. Ik heb er nu echt ongelooflijke zin in. We zaten vrijdag met een stuk of 15 mensen in de kamer en dan is het toch wel aardig vol. IN het nieuwe huis kunnen volgens mij wel zeker 5 x zoveel mensen erin. Fijn idee :) Maar eerst nog alles naar mijn schoonouders verhuizen, pff.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 sep 2009 13:23

spannend! Jullie moeten je spullen nu '2x' verhuizen, dat lijkt me wel een drama. Trouwens... dat lijkt '1x' verhuizen me ook al ;).
De makelaar belde net nog dat ze per ongeluk een dubbele afspraak hadden gemaakt. Er gaat vanavond nóg iemand hetzelfde huis bezichtigen. Dat vind ik helemaal spannend!

Naja, als't aan onze neus voor bij gaat komt er vast iets anders. God weet wat goed voor ons is :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 sep 2009 17:15

Heel wijs Janoek! Wij hadden een keer dat er een huis 'aan onze neus voorbij ging'. Ik heb me daar vreselijk boos over gemaakt maar achteraf bleek weer dat dat helemaal niet goed was geweest. We wonen nu ook heel erg leuk, maar soms doet het nog altijd beetje zeer want we zagen er zoveel in........ Maar wat scholen aangaat hebben we het nu beter. Dus ieder voordeel heb zijn nadeel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 sep 2009 17:55

Je kunt je er druk om maken, maar dat haalt ook niks uit, inderdaad. Toen wij dit huis op het oog hadden, waren er meerdere geïnteresseerden, maar we hebben ons er niet 'gek' door laten maken, want dat zijn situaties die verkopers natuurlijk proberen uit te buiten (in de onderhandelingen). We wisten echter dat die anderen de financiering nog moesten regelen en wij wisten al wel dat we de benodigde hypotheek konden krijgen. Dat is ook de meest logische volgorde denk ik dan: eerst kijken wat je kunt financieren en dan pas op huizenjacht...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2009 20:57

Als een huis je huis moet worden dat komt het vanzelf wel.
Toen wij ons nieuwe huis zagen waren er andere bieders al bezig, en pas als zij voor een bepaalde datum niet meer zouden reageren op het tegenbod van de verkopers, kregen wij een kans. pff, wat een stress is dat, want we wilden het zo graag :D
2 x verhuizen is idd niks, maar het scheelt dat we het in etappes kunnen doen. Een deel is nu al weg, en zxeker het verhuizen naar het nieuwe huis gaat in etappes, want zodra boven klaar is worden de slaapkamers al ingericht. We hoeven niet in 1 dag alles te doen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 sep 2009 21:43

Wij hebben ook al een gesprek gehad met de hypotheek adviseur. Ik neem aan dat ik hem kan vertrouwen en dat we de huizen waar we naar kijken kunnen financieren ;)

't zag er leuk uit, maar je hebt geen vergelijkingsmateriaal, dat is heel lastig! We hebben nog twee leukertjes gezien, dus ik bel morgen de makelaars van die huizen op.

Hoe ga je er eigenlijk mee om als twee huizen die je wil bekijken bij de zelfde makelaar te koop staan? 8-[
Wat vind een makelaar daar van?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 sep 2009 22:20

Dat maakt die makelaar niet uit hoor. Wij waren met 1 makelaar wel bij 3 verschillende huizen wezen kijken. Hij is in dienst genomen door de eigenaren van de woningen die te koop staan. We zeiden ook gerust als we bij een woning waren wezen kijken die bij een andere makelaar te koop stonden.

Laat je eigen absoluut niet opjutten door praat als: er zijn meer gegadigden voor deze woning. Een makelaar mag pas met jouw in onderhandeling gaan als ze niet met iemand anders in onderhandeling zijn. Laat ook niet al te zeer blijken dat je weg bent van een bepaalde woning, doe een beetje neutraal en vraag veel over het huis, evt. recht van overpad, hoe hoog de ozb is want dat is een flinke post die elk jaar weer terug komt en steeds hoger word.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2009 08:36

Dat maakt voor de makelaar helemaal niks uit, hij wil gewoon een huis verkopen, zodat hij er weer op verdient.
Wij hebben de afgelopen 2 jaar 1 makelaar hier heel wat werk bezorgd, eerst al verschillende huizen bekeken 2 jaar geleden, toen uiteindelijk deze gekocht, die bij hem te koop stond. Nu weer een huis bekeken die bij hem te koop stond, en uiteindelijk ook gekocht, dus hij heeft er ook wel profijt van. Dit huis hebben we nu ook door hem laten taxeren, maar niet bij hem te koop gezet. Hij krijgt er geld genoeg voor hoor ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 sep 2009 10:47

Makelaars hebben liever dat je 3 huizen van hen bekijkt dan 1 van hen en 2 van andere makelaars :). Ze willen je gewoon een huis verkopen...

Terug naar “Archief”