esli schreef:Misschien het beste, maar wel erg jammer.
Vind ik ook.
Moderator: Moderafo's
esli schreef:Misschien het beste, maar wel erg jammer.
Filosoof schreef:Het is nu in elk geval duidelijk dat de EO meer waarde hecht aan haar conservatieve achterban, dan aan de invloed van een grensverleggende missionaris als Boomsma.
Waar hoort de prioriteit te liggen? Bij het brengen van het evangelie, of bij het sussen van de achterban?
Ik heb er nog eens over nagedacht de afgelopen dag, en denk dat deze ontwikkeling het christelijk geloof geen goed zal doen.
Filosoof schreef:
Ik heb er nog eens over nagedacht de afgelopen dag, en denk dat deze ontwikkeling het christelijk geloof geen goed zal doen.
Filosoof schreef:Het is nu in elk geval duidelijk dat de EO meer waarde hecht aan haar conservatieve achterban, dan aan de invloed van een grensverleggende missionaris als Boomsma.
Waar hoort de prioriteit te liggen? Bij het brengen van het evangelie, of bij het sussen van de achterban?
studentjehhs schreef:Filosoof schreef:
Waarom?
em_ma schreef:De conservatieve achterban? Het zijn niet alleen de zgn. conservatieven die vraagtekens hebben bij de mannier waarop Boosma zijn boodschap brengt.
Je kunt als missionaris ook te grensverleggend zijn. Je kunt je afvragen hoe geloofwaardig de boodschap van het evangelie overkomt als de brenger, Boosma, zo ver in zijn aanpassing gaat.
Of is dit een voorbode van het nieuwe christendom (wat er overigens ook al is), waarin veel chr. normen en waarden niet meer zo nauw genomen worden? En de boodschap van hemel en hel eigenlijk ook aan twijfel onderworpen is. Dat is zo gevaarlijk!
We zo dicht bij de wereld moeten staan dat we ons teveel aanpassen. Je kunt je afvragen of wijn nog wel wijn is als je er zoveel water bij doet?
Filosoof schreef:em_ma schreef:De conservatieve achterban? Het zijn niet alleen de zgn. conservatieven die vraagtekens hebben bij de mannier waarop Boosma zijn boodschap brengt.
Je kunt als missionaris ook te grensverleggend zijn. Je kunt je afvragen hoe geloofwaardig de boodschap van het evangelie overkomt als de brenger, Boosma, zo ver in zijn aanpassing gaat.
Of is dit een voorbode van het nieuwe christendom (wat er overigens ook al is), waarin veel chr. normen en waarden niet meer zo nauw genomen worden? En de boodschap van hemel en hel eigenlijk ook aan twijfel onderworpen is. Dat is zo gevaarlijk!
We zo dicht bij de wereld moeten staan dat we ons teveel aanpassen. Je kunt je afvragen of wijn nog wel wijn is als je er zoveel water bij doet?
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik weet echter zeker dat Boomsma's manier van evangeliseren een brug heeft geslagen naar onchristelijke jongeren. 40 Dagen Zonder Seks is daar het levende voorbeeld van. Althans, een van de deelnemers die dankzij het programma tot geloof is gekomen.
em_ma schreef:Wow, dat is mooi! Wie dan?
em_ma schreef:Overigens wil het niet betekenen dat Arie dus een modelchristen is omdat hij iemand tot God heeft gebracht. God kan diverse, ook niet gelovige, mensen gebruiken om anderen tot Hem te leiden. Dus dat vind ik geen argument om te zeggen dat zijn manier van evangeliseren dus de juiste is.
Filosoof schreef:em_ma schreef:Wow, dat is mooi! Wie dan?
Weet ik niet meer precies.
Las een tijdje geleden een artikeltje erover.em_ma schreef:Overigens wil het niet betekenen dat Arie dus een modelchristen is omdat hij iemand tot God heeft gebracht. God kan diverse, ook niet gelovige, mensen gebruiken om anderen tot Hem te leiden. Dus dat vind ik geen argument om te zeggen dat zijn manier van evangeliseren dus de juiste is.
Ik zei dat Boomsma's manier van evangeliseren een brug heeft geslagen naar onchristelijke jongeren.
Zijn manier van evangeliseren is dus in geval niet onjuist. Maar of er zoiets bestaat als DE juiste manier? Dat lijkt me inderdaad nogal stug.
em_ma schreef:Maar ik heb nogal moeite met de normen en waarden in Arie 's priveleven en dat vind ik dan niet zo stroken met het leven van een christen die wil evangeliseren.
Filosoof schreef:em_ma schreef:Maar ik heb nogal moeite met de normen en waarden in Arie 's priveleven en dat vind ik dan niet zo stroken met het leven van een christen die wil evangeliseren.
Maar dat is evengoed subjectief en ook daarvoor bestaat niet HET privéleven, zeg maar.
Ik kan overigens wel goed begrijpen dat je hem te 'vrij' vindt. Maar niets neemt weg dat deze man invloed heeft en een begaafd ingenieur is op het gebied van religieus bruggenbouwen.
em_ma schreef:HET priveleven bestaat ook niet, dat heb ik ook niet.
Waar ik oa op doelde en waar ik moeite mee heb is dat hij 40 dagen zonder sex presenteert en zelf samenwoont met een vrouw die niet in God geloofd. Ik vind dat tegenstrijdig. Voor mij komt de boodschap dan niet goed uit de verf en tast het de geloofwaardigheid aan van een chr. omroep. Al hij getrouwd zou zijn met een vrouw die wel in God geloofd, dan heeft het programma een veel grotere meerwaarde en is overtuigender.
em_ma schreef:Ik moet wel zeggen dat hij zachtmoedig overkomt en mensen goed en liefdevol aan de tand kan voelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten