Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2009 11:35

Het gaat hier op en neer... dus ik ga een stap zetten richting een dieetiste. Maar goed ik vindt dat best wel eng. Klikt het tussen mij en de dieetiste... Dus wie kent een (fijne) dieetiste. Of tips?

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 05 sep 2009 11:42

joehoe!! stond vanmorgen op de weegschaal en weeg nu 76.3 heerlijk bijna 10 kilo afgelvallen :D
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 sep 2009 12:04

meisje20 schreef:joehoe!! stond vanmorgen op de weegschaal en weeg nu 76.3 heerlijk bijna 10 kilo afgelvallen :D

Keep up the good work!
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Emmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Emmy » 05 sep 2009 20:32

Hai,,

Misschien is dit topic een goede motivatie om het afslanken vol te houden? :mrgreen: Nu 76, wil naar de 65 toe! :-k :-k

Emmy.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 sep 2009 20:55

Veel succes, Emmy.
Als je tips nodig hebt of een stok achter de deur, laat het dan gerust weten.
-Friedrich Nietzsche-

Emmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Emmy » 05 sep 2009 21:03

Filosoof schreef:Veel succes, Emmy.
Als je tips nodig hebt of een stok achter de deur, laat het dan gerust weten.

Waarvoor dank! :wink:
Zelf doe ik nu met mijn moeder samen het 'dieet' van E.G.A., gewoon gezond eten. Helaas schiet het daarmee niet echt op :-k, bij mn moeder nog meer dan bij mij, maar ja... hoe kun je chocola en ijs nu laten staan? :roll: :-oo

Emmy.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 05 sep 2009 21:09

Tsja, 't antwoord op die vraag zoek ik ook nog 'n beetje :D... is bij mij meestal ook 't probleem...

M'n zus heeft 't ook via de E.G.A. gedaan, en bij haar werkte 't wel heel goed, veel doorzettingsvermogen denk ik..
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 sep 2009 22:05

Emmy schreef:maar ja... hoe kun je chocola en ijs nu laten staan? :roll: :-oo

Allereerst:
Een "officieel" dieet zet vaak geen zoden aan de dijk. Als je zelf een gezond en gevarieerd voedingspatroon samenstelt + regelmatig beweegt, val je ook gewoon af. Mits je consequent bent natuurlijk.

Ten tweede:
Chocola en ijs zijn dingen waar je, zeker in het begin, heel veel naar zult verlangen. Maar naarmate je je eetgedrag aanpast en terugbrengt tot minder calorieën, zul je na enkele weken merken dat het hongergevoel aanzienlijk minder wordt. Door je broodmaaltijden over de de dag te verspreiden zul je minder snel honger hebben, en het is nog goed voor je spijsvertering ook.

Zelf ben ik nu vijftien á twintig kilo afgevallen.
Dat heb ik bereikt door dit patroon te handhaven:

- 's Ochtends een kopje groene thee met 2 of 3 boterhammen met appelstroop, honing, kaas, o.i.d. wat gezond is. Pindakaas, hagelslag en chocopasta zijn afraders. Meestal neem ik bij het uit bed komen 2 boterhammen, en later in de ochtend (rond een uur of 10) nog 1 + een kopje groene thee en een fruitstuk om te zorgen dat ik geen hongergevoel krijg en om mijn spijsvertering op gang te houden - hierdoor blijft je lichaam afvalstoffen verwerken en je lichaam voeden, waardoor je op verantwoorde wijze afvalt en tegelijk geen honger hoeft te lijden.

- 's Middags wederom een kopje groene thee met 2 of 3 boterhammen met gevarieerd en gezond beleg, uitgespreid over twee eetmomenten. Eentje rond twaalf uur, en eentje rond drie uur. Bij die van drie uur neem ik wederom een fruitstuk en een glas water. Dit zorgt er dus voor dat ik geen honger heb en dat mijn spijsvertering toch op gang blijft.

- 's Avonds groenten met aardappelen/rijst/etc. en liefst gezonde vis. Mager vlees mag ook, maar geen varkensvlees. Ikzelf ben vegetarisch dus ik nam een vleesvervanger, maar dat hoef jij natuurlijk niet perse te doen. Geen toetje na het eten, tenzij het een mager kwarkje is, of yoghurt zonder al teveel suiker. Wat ook mogelijk is, is een glaasje melk om je dagelijkse hoeveelheid zuivel binnen te krijgen. Rond 20.00u kun je bij de thee/koffie eventueel nog iets lekkers nemen (ongezouten nootjes zijn heel gezond en vullen goed). Een eenvoudig bruin broodje met appelstroop kan ook, maar zorg dat je na 20.00u niets meer eet. Dan verwerkt je lichaam het namelijk in veel mindere mate.

Aanvullende tips:

- Drink niet meer dan 4 of 5 koppen thee per dag. Wil je toch meer vocht binnen krijgen, kies dan voor gewoon water. Teveel water drinken is niet goed. Anderhalve liter per dag is meer dan genoeg.

- Probeer minstens vijf dagen per week een half uurtje te bewegen. Schoonmaken in huis, lopen naar de bus, rondhuppelen op je werk; het is er allemaal bij inbegrepen. Is het zo dat je voornamelijk de hele dag op de bank of de stoel zit, ga dan 's avonds na het eten een half uurtje lopen, of een eindje fietsen.

- Rustig lopen en fietsen werkt beter dan hardlopen of snel fietsen. Misschien klinkt het je wat krom in de oren, maar door kalm te bewegen val je makkelijker af, omdat je ademhaling en hartslag in stabiele staat blijft. Hardlopen of snel fietsen is meer iets voor je conditie en uithoudingsvermogen, en dus niet noodzakelijk om af te vallen.

- Zorg dat je goed slaapt. Goed slapen is van vitaal belang als je gezond wilt afvallen. Slaap niet minder dan 6.5 uren per nacht.
-Friedrich Nietzsche-

Emmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Emmy » 05 sep 2009 22:40

Filosoof schreef:
Emmy schreef:maar ja... hoe kun je chocola en ijs nu laten staan? :roll: :-oo

Allereerst:
Een "officieel" dieet zet vaak geen zoden aan de dijk. Als je zelf een gezond en gevarieerd voedingspatroon samenstelt + regelmatig beweegt, val je ook gewoon af. Mits je consequent bent natuurlijk.

Ten tweede:
Chocola en ijs zijn dingen waar je, zeker in het begin, heel veel naar zult verlangen. Maar naarmate je je eetgedrag aanpast en terugbrengt tot minder calorieën, zul je na enkele weken merken dat het hongergevoel aanzienlijk minder wordt. Door je broodmaaltijden over de de dag te verspreiden zul je minder snel honger hebben, en het is nog goed voor je spijsvertering ook.

Zelf ben ik nu vijftien á twintig kilo afgevallen.
Dat heb ik bereikt door dit patroon te handhaven:

- 's Ochtends een kopje groene thee met 2 of 3 boterhammen met appelstroop, honing, kaas, o.i.d. wat gezond is. Pindakaas, hagelslag en chocopasta zijn afraders. Meestal neem ik bij het uit bed komen 2 boterhammen, en later in de ochtend (rond een uur of 10) nog 1 + een kopje groene thee en een fruitstuk om te zorgen dat ik geen hongergevoel krijg en om mijn spijsvertering op gang te houden - hierdoor blijft je lichaam afvalstoffen verwerken en je lichaam voeden, waardoor je op verantwoorde wijze afvalt en tegelijk geen honger hoeft te lijden.

- 's Middags wederom een kopje groene thee met 2 of 3 boterhammen met gevarieerd en gezond beleg, uitgespreid over twee eetmomenten. Eentje rond twaalf uur, en eentje rond drie uur. Bij die van drie uur neem ik wederom een fruitstuk en een glas water. Dit zorgt er dus voor dat ik geen honger heb en dat mijn spijsvertering toch op gang blijft.

- 's Avonds groenten met aardappelen/rijst/etc. en liefst gezonde vis. Mager vlees mag ook, maar geen varkensvlees. Ikzelf ben vegetarisch dus ik nam een vleesvervanger, maar dat hoef jij natuurlijk niet perse te doen. Geen toetje na het eten, tenzij het een mager kwarkje is, of yoghurt zonder al teveel suiker. Wat ook mogelijk is, is een glaasje melk om je dagelijkse hoeveelheid zuivel binnen te krijgen. Rond 20.00u kun je bij de thee/koffie eventueel nog iets lekkers nemen (ongezouten nootjes zijn heel gezond en vullen goed). Een eenvoudig bruin broodje met appelstroop kan ook, maar zorg dat je na 20.00u niets meer eet. Dan verwerkt je lichaam het namelijk in veel mindere mate.

Aanvullende tips:

- Drink niet meer dan 4 of 5 koppen thee per dag. Wil je toch meer vocht binnen krijgen, kies dan voor gewoon water. Teveel water drinken is niet goed. Anderhalve liter per dag is meer dan genoeg.

- Probeer minstens vijf dagen per week een half uurtje te bewegen. Schoonmaken in huis, lopen naar de bus, rondhuppelen op je werk; het is er allemaal bij inbegrepen. Is het zo dat je voornamelijk de hele dag op de bank of de stoel zit, ga dan 's avonds na het eten een half uurtje lopen, of een eindje fietsen.

- Rustig lopen en fietsen werkt beter dan hardlopen of snel fietsen. Misschien klinkt het je wat krom in de oren, maar door kalm te bewegen val je makkelijker af, omdat je ademhaling en hartslag in stabiele staat blijft. Hardlopen of snel fietsen is meer iets voor je conditie en uithoudingsvermogen, en dus niet noodzakelijk om af te vallen.

- Zorg dat je goed slaapt. Goed slapen is van vitaal belang als je gezond wilt afvallen. Slaap niet minder dan 6.5 uren per nacht.

Hi... Het ziet er prachtig uit! =D>
Maar wanneer 'bewegen' nu niet mogelijk is, werkt het dan ook nog? Geen verwijt hoor, maar ik kan dus niet lopen :wink:
Eh, 6,5 uur slapen? Dan nu dus meteen naar bed, schat ik :wink:
Bedankt en welterusten,

Emmy.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 06 sep 2009 09:19

Emmy schreef:Hi... Het ziet er prachtig uit! =D>
Maar wanneer 'bewegen' nu niet mogelijk is, werkt het dan ook nog? Geen verwijt hoor, maar ik kan dus niet lopen :wink:

Ai, dat wist ik niet.
Ja, het werkt nog altijd, omdat je geen onnodige vetten en suikers binnen krijgt. Maar zoals je begrijpt, zal het wel wat langzamer gaan. Ikzelf heb er een kleine vier maanden over gedaan om vijftien kilo te verliezen. Ging als een trein- is zo om.

Emmy schreef:Eh, 6,5 uur slapen? Dan nu dus meteen naar bed, schat ik :wink:
Bedankt en welterusten,

Dank.
Hopelijk heb je goed geslapen, haha.
-Friedrich Nietzsche-

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 07 sep 2009 09:11

Ik mis in jou dagindeling nog wel wat stoffen. Je eet vrij veel brood Filosoof.
Afwisseling is echt een pre.
Af en toe crackers, yoghurt met muesli, ontbijtkoek, rijstewafel etc kan ook super goed zijn
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 07 sep 2009 10:33

Mee eens, funlover.
Bedankt voor de correctie.

Zelf wissel ik veel af. Heel veel.
Maar ik had brood als voorbeeld genomen.
Dus bij deze, vooral ook aan Emmy: neem ook eens een crackertje, rijstwafel, kruidkoek en wat dies meer zij.
-Friedrich Nietzsche-

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2009 12:59

Ik wissel niet af, en dat is volgens mij helemaal niet nodig. Het gaat om de voedingsstoffen die je binnenkrijgt, niet of het nu in een cracker of boterham zit.
Bij mij zijn er weer 2 kilo's af. Nu nog even doorzetten, zodat ik me weer normaal voel. Nu Jurian bijna 8 maanden is moet ik het gewoon halen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 sep 2009 10:32

had voor de vakantie een broek gekocht voor m'n werk (3kwart) maat 40. Ik kon er niet in vanwege m'n brede heupen. Vanochtend dacht ik: ik pas m eens aan en even kijken hoe die zit. Ik pas m !!! En de knoop gaat dicht 8) Jippie!!!!!!

@MissF: iedereen zegt ook weer wat anders. Je zou dus juist wel moeten afvallen anders blijft je lichaam op spaarstand staan waardoor je juist weer NIET afvalt..... Gelukkig werkt iedereen weer anders en heeft iedereen dus blijkbaar een ander dieet nodig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 sep 2009 13:43

Ik stond vanmorgen op de weegschaal - 4 kg. Ik geloof dat dat ook niet helemaal de bedoeling is op dit moment [-X . Heb 3 weken geleden wel een behoorlijke buikgriep gehad, maar dacht dat ik dat er wel weer bij had gegeten.

Terug naar “Archief”