Toen ik dit topic las moest ik reageren. Ik zal niet verder ingaan op de onzin met je gezichten denk alleen ff na dat voor elke lelijke atheist ik ook wel zon gelovige kan vinden. Kijk maar naar amerikaanse talkshows. Maar goed, jou taal is alleereerst nogal beledigend jegens atheisten en behoorlijk kortzichtig. Ik wil graag even reageren op de zinnen "de goddelozen hebben geen vrede" en "De rust die in God gevonden kan worden staat toch wel in schril contrast met de leegte en zinloosheid die de atheïstische levensvisie teweeg brengt."
Ik als atheist heb vrede met het feit dat er niets is na de dood, waar ik ook niet bang voor ben. Echter omdat ik weet dat er niets is, zal ik wel voorzichtig zijn om niet dood te gaan. Toch vind ik mijn leven niet leeg, misschien wel zinloos. Wanneer is je leven zinvol? Volgens mij kan dat alleen achteraf gezegd worden. Als jij bijvoorbeeld iets nieuws uitvindt of op een andere manier bij hebt gedragen aan de mensheid. Aan de andere kant is het zo dat als jij dit niet hebt gedaan, maar toch een leuk leven hebt gehad, dan is het toch ook goed? Wij vragen ons alleen de zin van het leven af, omdat we bewustzijn hebben en sterfelijk zijn. Rust nou toch eens in het feit dat het gewoon de natuur is en dat je het product bent van voortplanting, net als elk ander levend wezen, met het enige verschil: bewustzijn. Leef een leuk leven en dan hoef je niet bang te zijn voor de dood.
Ik hoop dat ik je enigsinds tot nadenken aanzet, want jou argument dat je alleen rust met God hebt basseer je alleen op je eigen angst voor de dood, (of het leven?). Ik , als atheist, heb er volkomen vrede mee dat er niets is na de dood, en dat staat in schril contrast met de gelovige die zijn hele leven aanpast aan de regels van God, met in het achterhoofd het leven na de dood.
Als laast de zin: De atheïst zegt altijd tegen mij: "Wat jij zegt is onzin. Frapant, ik kom in discussies juist met allemaal verschillende argumenten, die vervolgens door de gelovige wordt verworpen met: Wat jij zegt is onzin, want het staat anders in de bijbel