Scheiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: Scheiding

Berichtdoor Harm-J » 04 jul 2009 16:24

em_ma schreef:Mijn mening zal ik geven als daarnaar gevraagd wordt. Dat heb ik al eerder gezegd.

Dat "stel" ik niet!

em_ma schreef:En wie zegt dat ik niet zal bidden met hun? Daar ga jij al meteen vanuit.

Idem, daar ga/ging ik niet vanuit. Ik ga uit van wat jij schrijft, zonder dat ik mij probeer er een oordeel over aan te meten, dat vind ik al lastig genoeg. In gedachten heb ik dat namelijk al ugh keer gedaan. Weet je, ik ben blij dat wij samen op mogen kijken naar die Ene. Wetende dat door Zijn offer al onze zonden vergeven zijn.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 jul 2009 16:27

Speedy schreef:Opmerkingen of aanmerkingen van kerkenraden (die goedbedoeld geven) wordt tegenwoordig niet meer op prijs gesteld. Kerkenraden moeten hun mond houden en accepteren wat er gebeurd ........ en vervolgens als het hun dan nog niet aan staat vertrekken ze naar een andere kerk. Dus ook dat werkt niet helemaal en toch moet er geestelijk leiding gegeven worden en mensen in bepaalde situaties terecht gewezen worden ....... en dat is zo moeilijk als je dan als ambtsdrager de deur wordt gewezen en je er zoveel voor hebt gedaan om mensen te helpen. (Maar ja, je bent fout want je loopt niet mee aan de hand)

*Hier sta ik ineens met de mond vol tanden*

Het is zeker een waarheid die jij schrijft Speedy. Een antwoord hoe het wel zou moeten, heb ik ook niet...(geldende voor de onderlinge verhouding en benadering van en tot elkaar) voor beide partijen. (kerkraad en leden) :oops:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 jul 2009 16:30

Harm-J schreef:
em_ma schreef:Mijn mening zal ik geven als daarnaar gevraagd wordt. Dat heb ik al eerder gezegd.

Dat "stel" ik niet!

em_ma schreef:En wie zegt dat ik niet zal bidden met hun? Daar ga jij al meteen vanuit.

Idem, daar ga/ging ik niet vanuit. Ik ga uit van wat jij schrijft, zonder dat ik mij probeer er een oordeel over aan te meten, dat vind ik al lastig genoeg. In gedachten heb ik dat namelijk al ugh keer gedaan. Weet je, ik ben blij dat wij samen op mogen kijken naar die Ene. Wetende dat door Zijn offer al onze zonden vergeven zijn.

Mooi zo.
Ik weet dat je als christen niet meteen met de wet klaar moet staan.
Maar als daarnaar gevraagd zwijg ik niet.
Bij deze tere zaken val ik niet meteen met de deur in huis.
Maar als ik zie dat mensen hun ondergang tegemoet gaan wat betreft andere zonden; een vriendin die vreemdgaat met een getrouwde man bijvoorbeeld.... Tja, dan zal ik hen wel waarschuwen ja.
Dat lijkt mij wel bijbels om te doen...
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 jul 2009 16:42

em_ma schreef:Ik weet dat je als christen niet meteen met de wet klaar moet staan.
Maar als daarnaar gevraagd zwijg ik niet.
Bij deze tere zaken val ik niet meteen met de deur in huis.
Maar als ik zie dat mensen hun ondergang tegemoet gaan wat betreft andere zonden; een vriendin die vreemdgaat met een getrouwde man bijvoorbeeld.... Tja, dan zal ik hen wel waarschuwen ja.
Dat lijkt mij wel bijbels om te doen...

Hier in kan ik alleen voor mij zelf spreken. Ik probeer er altijd voor te waken, zeker voor wat ik uitspreek, om iemand zijn daden als zondig te bestempelen. (in gedachten ontkom ik er helaas niet aan) Meestal denk ik eerder, het had/kan mij net zo goed kunnen overkomen. Het is mij te simplistisch, om te stellen dat ik iets niet of anders zou doen,dan de ander. Van het concert des levens krijgt ten slotte niemand een program.

Wat ik wel vaak doe, zijn die mensen meenemen in gebed. aan Hem vraag of Hij met die mensen wil zijn en/of Hij hun uitkomst wil bieden. Meer kan je m.i. als mens niet doen, ik zal (denk ik) eerder iets bij een kerkraad iets neerleggen dan dat ik een ander ga lopen waarschuwen voor een (mogelijke) zonde.

Wat ik wel eens heb gedaan, toen iemand mij benaderde en dingen vertelde, waarvan ik dacht: 'zou je dat je nu wel doen', is dat ik met die persoon in gesprek ben gegaan over hoe die persoon zijn persoonlijk relatie met God zag. Ik hoop dat ik die persoon aan het nadenken heb gezet, zonder dat ik mijzelf een oordeel aan heb gemeten of heb hoeven uit te spreken.

Feitelijk gezien had ik mij eigenlijk al een oordeel aangemeten door mij zelf (in gedachten) de vraag te stellen van: zou jij dat nu wel doen".

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 01 sep 2009 19:53

au! Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en een mail gestuurd naar m'n pa om verzoening.
Wat maakt dat veel in je los ](*,)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2009 19:58

Wow, Funlover, wat een stap! Dapper, zeg. 'k Hoop voor je dat je poging slaagt! Veel sterkte & succes!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 sep 2009 20:01

Heftig Funlover, respect hoor dat je het hebt gedaan.
Dikke hug meid

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 sep 2009 07:18

LeChat schreef:Wow, Funlover, wat een stap! Dapper, zeg. 'k Hoop voor je dat je poging slaagt! Veel sterkte & succes!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2009 09:59

ajl schreef:
LeChat schreef:Wow, Funlover, wat een stap! Dapper, zeg. 'k Hoop voor je dat je poging slaagt! Veel sterkte & succes!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 sep 2009 13:07

Echt heel knap funlover!! sterkte ermee he!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Terug naar “Archief”