Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2009 12:35

Bij ons gaat er standaard elke maand 500 euro over naar de spaarrekening.
Maakt niet uit hoeveel er al opstaat, gewoon altijd hetzelfde bedrag.

En vorig jaar hadden we een flink bedrag, en hebben daar een nieuwe auto van kunnen kopen.
Voor dat soort dingen sparen we.

En binnenkort willen we een ander huis kopen.. dus nu hebben we weer een doel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 12:54

Wij sparen behoorlijk wat per maand komt ook omdat wij naar onze salarissen goedkoop wonen. Door de verbouwing was het wel een heel eind op maar nu staat er weer een leuk bedrag op gelukkig :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2009 13:09

Als je beide werkt, kan je inderdaad wel lekker sparen lijkt me.. :)

Ik zou nog wel graag een nieuwe motor willen... en m'n man wat nieuwe lenzen voor zn camera.
Maar goed, eerst maar eens een nieuw huis. :)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 13:12

Wij sparen ook een bedrag per maand en 1x per jaar de hypoheekteruggave. Al merk ik dat de verbouwing een berg geld heeft gekocht, nu moet ons huis weer geschilderd worden en de tuin gedaan worden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 13:17

Daatje123 wij hebben pas een stuk of wat offertes opgevraagd voor schilderwerk en dat is zeker de moeite waard! Er zit echt giga veel prijsverschil in terwijl ze wel met hetzelfde verf schilderen enz.
Tussen de duurste en goedkoopste zat meer dan 2000 euro verschil in :D Snel verdient zo.
Verbouwen kost erg veel geld maar scheelt wel als je veel zelf kan.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 13:42

Klopt, zit enorm veel verschil in. Hebben wij ook naar gekeken! Maar het is toch weer een berg geld. Verbouwen hebben we ook veel zelf gedaan, maar dat is ook niet gratis. De tuinman is een vriend van ons, dat scheelt ook weer. Alleen lijkt het altijd of het allemaal op hetzelfde moment komt :? .

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 14:08

Dat is altijd zo hoor is hier ook maar aan de andere kant dan ben je er wel vanaf :wink: Wij hadden een schilder en die zou voor 1700 euro alles doen. Nu was ik bij een cliënt en daar was een klusjesman bezig met de buitenboel schilderen en die doet het nog voor veel minder alleen moeten we dan zelf verf halen
maar dat is bij iemand van de kerk en daar krijg je flink korting nu komen we onder de 1000 euro uit =D>

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 14:23

Dat scheelt idd! Bij ons ligt het tussen de 2500 en 1800 incl. verf, stijgers etc. Als het goed is begint hij maandag en is hij met een week klaar.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 14:32

Bij ons kon niemand meer dit jaar dus ongeveer maart 2010 zijn we de eerste. Wat voor kleur wordt het?

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 14:35

Dat was ook onze planning eerst. Maar we hadden geluk. Bij ons in de straat is een schilder bezig en daar heeft mijn man een babbeltje mee gemaakt van de week. Hij gaf aan nog wel een klusje tussendoor te willen doen omdat er toch veel mensen afhaken voor het geld. Omdat hij daar ook al de stijger heeft staan begint hij maandag bij ons als het goed is. En hij is goedkoper en hij heeft er al 2 uit de straat gedaan, dus kunnen zien dat hij wel goed is!

Bij ons in de straat zijn alle huizen wit met rode kozijnen. Dit laten we zo. Behalve de dakkapel van de badkamer. Die is nu grijs en wordt gebroken wit (net als de rest van het hout) en de schuurdeur wordt ook wit ipv grijs.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2009 14:44

Wij zijn nu ook flink bezig... Afgelopen vrijdag hebben we een offerte laten maken voor nieuwe kunstofkozijnen met houtnerf inclusief HR++ glas. En nu gaan we nog andere offertes laten maken. En nu komen we ook bij een ander bedrijf waar we 700 euro goedkoper uit zijn.
Dus ons hele huis wordt gestritpt. Zal wel lekker zijn want dat scheelt een heleboel qua stookkosten.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 14:47

Zo, een flinke verbouwing dan! Maar wel lekker als het klaar is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2009 15:17

En toch zou ik het voor nog geen 200 euro laten doen, zeker niet als je ook nog eens zelf verf moet kopen :shock: Dat is nogal snel uitgespaard als je jezelf even kwaad maakt.

Ik ben op zoek geweest naar witte houten jaloezien voor ons nieuwe huis, maar die afmetingen bestaan niet :( Dan kom ik uit op shutters, en die vind ik ontzettend mooi, maar 3000 euro voor 1 raam gaat me echt veeeeeel te ver. Nu denk ik dat ik maar niks voor het grote raam doe, want een rolgordijn of vouwgordijn vind ik er ook niet mooi passen, het is een te breed raam.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 15:31

Tja, bij ons heeft de schilder een volle week nodig om heel het huis aan de buitenkant in de verf te zetten. En ik zie mezelf niet op een stijger staan en op de nok van het dak zitten om te verven, mijn man kan geen week meer vrij krijgen en mijn vader wil het eventueel wel doen, maar die hebben zelf ook een giga huis en zijn aan het verbouwen. En het moet eigenlijk wel dit jaar. Ik vind het opzich wel meevallen qua prijs. Hij moet er een volle week voor werken, verfspullen betalen, steiger huren, schuren, etc.

MissF: al bij Ikea gekeken? Die kun je vrij makkelijk op maat maken. Of je hang er meerdere naast elkaar, kan ook mooi zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 15:32

Bij ons is het erg veel werk het schilderwerk en ik ben er mee bezig geweest maar ik krijg het niet netjes genoeg.
En wij moeten dan een steiger gaan huren enz schiet niet op.
En of je nu zelf die verf koopt of je betaald meer voor het schilderwek waar de verf bij in begrepen zit dat maakt natuurlijk niks uit he :wink: :mrgreen:
Maar ik maak me er niet druk meer om en laten lekker luxe alles schilderen (vorige eigenaren hebben er een potje van gemaakt) en dan kunnen we zelf het bij gaan houden als het nodig is.

Terug naar “Archief”