Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor ajl » 26 aug 2009 06:36

klopt, anti-aanbaklaag gaat er inderdaad af in de vaatwasser. Ook gietijzeren pannen/wokken doe ik er niet in. Dat is het enige wat ik nog afwas.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2009 07:59

Wij wassen ze inderdaad ook maar braaf met de hand af.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2009 14:31

Hoe strijken jullie dekbedovertrekken. Ik had onze nieuwe hoezen gewassen afgelopen week, maar dat strijkwerk was echt drama. Iemand een tip? (en ik heb nog wel van die leuke overtrekken met kantjes, die het strijken allemaal vergemakkelijkt :roll: )

Hier gaan de pannen met anti-aanbaklaag ook niet in de vaatwasser. Ik vond onze pannen duur zat, dus ik wil ze wel mooi houden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2009 14:42

Ik strijk ze niet...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 26 aug 2009 14:46

ik ook niet

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2009 14:48

Wij hebben overtrekken met katoen en satijn en die hang ik behoorlijk nat op en dan zien ze er super netjes uit!
Ik strijk ze dus niet :lol:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 aug 2009 14:58

Ik ook niet

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2009 18:26

ik ben er braaf aan begonnen om die dingen te strijken maar ik ben er mee gestopt. 240x220 strijk je niet zo makkelijk :lol: en mijn dekbedovertrekset kan ik nergens ophangen dus die gaat op de antikreukstand in de droger en dan vouwen. De hoeslakens hang ik op dan gaan de meeste kreukels er uit. Gewoon vouwen en in de kast leggen. Niemand ziet waar ik ze heb liggen en als ze op het bed liggen zien ze er netjes uit.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2009 18:32

Ik strijk ze altijd, welke stof ze ook zijn. We hebben gelukkig wel alleen 1 persoonsdingen. Eerst van boven naar onder de linkerkant, dan omdraaien en dan van boven naar onder de rechterkant. Gewoon zodat alles helemaal gladgestreken is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2009 18:40

Ik vouw mijn 220x240 dubbel en strijk het dan van twee kanten. Wel even opletten dat hij zonder kreukels op de plamk ligt anders strijk je er vouwen in. Je moet er even aan wennen, toen ik net getrouwd was deed ik een overtrek en 4 kussenslopen in 3 kwartier, nu een half uur, 20 min.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2009 20:37

Ik strijk ze ook niet meer, eerst wel, maar nu gewoon goed strak opvouwen en dan liggen ze ook weer netjes in de kast. Buiten laten drogen en dan waaien er ook aardig wat kreukels uit.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 26 aug 2009 20:39

Wie kan mij helpen? Hoe krijg je chocolade vlekken uit kleding; iemand ervaring mee? Natuurlijk zit de giga grote vlek op één van de mooiste rokjes van m'n dochtertje #-o Enne, o ja, als er vlekken in witte kleren zitten heb ik wel eens gehoord dat je ze in de chloor moet stoppen. Hoe doe je dat? Gewoon in klinklare cloor of water met maar een klein beetje ofzo? Je merkt het wel, mijn blik op een huishouding is niet erg groot, vandaar ook mijn weinige posts hier... 8) 'k Hoop dat iemand wel meer ervaring heeft en een goeie tip voor me heeft! :D

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2009 20:43

Als mijn jongens vlekken ergens in hebben smeer ik het eigenlijk altijd in met vlekkenmiddel echt chocola heb ik geen ervaring mee, maar chocomelk of chocoladevla krijg ik er volgens mij wel mee uit.

met Chloor heb ik zelf niet zulke goeie ervaring ik heb er een keer een witte rok mee gedaan maar die kwam er gevlekt uit, maar ja mijn moeder zegt altijd al wel je kan er toch niks meer aan verpestten.
Je hebt van Biotex wel iets waar je ook witte was in kan weken en dat heeft bij mij goed gewerkt op de witte babykleertjes.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2009 20:58

ik doe witte kleding in chloor met water en dan tijd in laten werken en het komt er stralend wit weer uit!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2009 21:04

Ik had een witte korte broek van mijn man perongeluk in de donkere was meegedraaid en nu was hij ligt blauw :oops: (is nogal een duur ding)
Heb hem met een flinke scheut gloor en warm water in een emmer gedaan en hij is weer stralend wit! en de dingen aan de binnenkant van de broek zijn gewoon blauw gebleven.

Terug naar “Archief”