Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Daatje123 » 25 aug 2009 11:37

Vind een vaatwasser wel ideaal. Nooit zooi op het aanrecht en hij gaat om de dag aan ongeveer. Soms maar 2x in de week. Borden en kopjes genoeg :wink: .

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en toen ik vorige week thuis kwam was alles schoon, gepoetst, opgeruimd, weggewassen. Heerlijk! Ik heb nog niet hoeven schoonmaken. Alleen me eigen vakantiewas wassen en ophangen aan het rek en de bonte was in de wasmachine + droger. Ben echt blij met mijn man! :D

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 25 aug 2009 11:46

Zo... net de douchehoek schoongemaakt met chloor.
Ben nu weer wat frisse lucht aan het happen :wink: , maar goed, mn vloer en tegels zijn weer een stuk witter!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 aug 2009 12:39

ik snap werkelijk waar niet dat bij sommige mensen de vaatwasser maar 1 x in de zoveel tijd draait. Hier draait ie minimaal 1 keer op een dag en soms ook 2 keer als ik merk dat die 's middags al behoorlijk vol is gaat hij gewoon aan ga echt 's avonds niet nog het eea afwassen heb dat ding niet voor niks.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2009 12:44

Ik denk dat dat mensen zijn die bijna hele dagen werken anders kan dat nooit! Als je alleen al ziet wat je aan pannen enz gebruikt per maaltijd.
Hier is alles weer netjes en schoon heerlijk. De was hangt buiten lekker te drogen. Vanavond nog even stofzuigen en dweilen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 aug 2009 12:54

Ook toen wij hele dagen werkten draaiden wij de vaatwasser elke dag. Nu ook nog steeds en soms zelfs 2 keer op een dag. Afwassen begin ik echt niet meer aan...afgrijselijk. Net zoals het hele huishoudelijke werk trouwens :mrgreen: .
Nog een vraagje....wij hebben zoveel kalk in het water en ik krijg de douchcabine niet meer goed schoon...het glas wordt echt steeds viezer en de voegen van de tegeltjes worden ook oranje. Zelfs met een boenborstel en groene zeep lukt het niet meer. Gebruiken jullie dan chloor om het schoon te maken of wat anders?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 aug 2009 13:08

Hier draait de vaatwasser eens in de twee dagen. (De andere dag wel een spoelprogramma natuurlijk..)
En dan hebben we nog een smalle vaatwasser ook (40cm).
Op de dag dat hij geen heel programma draait, moet ik wel de pannen zelf even schoonmaken.

Vind het zonde om dat ding een heel programma te laten draaien terwijl hij half leeg is.
Af en toe komt het wel voor dat hij na een dag helemaal vol is, maar niet vaak hoor.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 25 aug 2009 13:10

ajl schreef:Ook toen wij hele dagen werkten draaiden wij de vaatwasser elke dag. Nu ook nog steeds en soms zelfs 2 keer op een dag. Afwassen begin ik echt niet meer aan...afgrijselijk. Net zoals het hele huishoudelijke werk trouwens :mrgreen: .
Nog een vraagje....wij hebben zoveel kalk in het water en ik krijg de douchcabine niet meer goed schoon...het glas wordt echt steeds viezer en de voegen van de tegeltjes worden ook oranje. Zelfs met een boenborstel en groene zeep lukt het niet meer. Gebruiken jullie dan chloor om het schoon te maken of wat anders?

Chloor werkt prima, zie mijn post op deze pagina :wink:
Azijn ontkalkt ook, dat zou je ook kunnen proberen. Maar voor de vieze voegen raad ik echt chloor aan.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 aug 2009 13:13

schoonmaakazijn helpt momenteel ook niet meer. De raampjes van de douchecabine krijg ik daar niet glanzend meer mee. Ik blijf mij ook verbazen over de hoeveelheid kalk. Voor de voegen zal ik eens cloor proberen....hoop dat dat werkt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2009 13:51

Ik heb spul van witte reus voor de badkamer en werkt echt super goed even inspuiten,inlaten trekken, met een spons erover en afspoelen en afdrogen en alles glimt weer.
Hier ook veel kalk in het water alleen hebben wij bewust geen glazen deur in de badkamer genomen al ellende genoeg mee gehad :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2009 13:54

liefie schreef:Ik heb spul van witte reus voor de badkamer en werkt echt super goed even inspuiten,inlaten trekken, met een spons erover en afspoelen en afdrogen en alles glimt weer.
Hier ook veel kalk in het water alleen hebben wij bewust geen glazen deur in de badkamer genomen al ellende genoeg mee gehad :)

:lol: precies.

en hoe staat het met je voegen? :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 aug 2009 14:03

Ik zou willen dat wij ook geen douchecabine hadden genomen....eens een nooit meer. Ik was op de Verluwe namelijk verwend met kalkloos water.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2009 14:22

dat zal vast wel ja. Het verschilt enorm per regio. Of je zou een waterontharder aan moeten schaffen. Mijn ouders waren daar enorm blij mee (scheelt je enorm in shampoo en schoonmaken. Mijn moeder was er ook enorm blij mee).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2009 14:35

Evelien schreef:
liefie schreef:Ik heb spul van witte reus voor de badkamer en werkt echt super goed even inspuiten,inlaten trekken, met een spons erover en afspoelen en afdrogen en alles glimt weer.

:lol: precies.

en hoe staat het met je voegen? :wink:

Bedoel je onze voegen? Wij hebben bijna zwarte voegen dus daar zie je niks aan :wink: En wij hebben een grote inloopdouche van 1.30 diep en iets meer dan een meter breed dus zoveel water op de muren komt er niet eens IDEAAL! :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 aug 2009 14:39

Wij gebruiken dat spul van HG. Ik geloof dat het kalkweg heet. Op de douchedeur spuiten, na het douchen en daarna met koud water naspoelen. Wij wonen ook in een gebied met kalkrijk water. Voor de voegen is er ook voegenfris, volgens mij ook van HG. Dat is haske duur hoor, maar schijnt wel te werken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 aug 2009 21:48

AikonGirl schreef:Hier draait de vaatwasser eens in de twee dagen. (De andere dag wel een spoelprogramma natuurlijk..)
En dan hebben we nog een smalle vaatwasser ook (40cm).
Op de dag dat hij geen heel programma draait, moet ik wel de pannen zelf even schoonmaken.

Vind het zonde om dat ding een heel programma te laten draaien terwijl hij half leeg is.
Af en toe komt het wel voor dat hij na een dag helemaal vol is, maar niet vaak hoor.

Bij ons draait de vaatwasser ook niet élke dag, de ene dag heb je meer afwas dan de andere. Wij zijn normaal gesproken natuurlijk met z'n 2-en, maar afgelopen weekend hadden we 2 gasten en dan heb je echt een stuk meer afwas, hebben we gemerkt.
Doen jullie je koekenpannen met anti-aanbaklaag ook in de vaatwasser trouwens? Volgens mijn moeder gaat dan de laag eraf...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”