'Marsfractuur' ??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

'Marsfractuur' ??

Berichtdoor meissie88 » 20 aug 2009 09:15

Gisteren was ik bij de huisarts omdat ik al een paar weken last van m'n voet had, en hij dacht al snel dat ik een 'marsfractuuur' had....
Dit ontstaat als je in 1x heel veel gaat lopen/trainen e.d., dan ontstaat er spontaan een breukje/scheurtje in je middenvoetsbeentje, maar deze zijn niet of moeilijk te zien op röntgenfoto's.
Gistermorgen gelijk wezen foto's maken, maar daar zagen ze zo snel niks op, dus ik werd naar huis gestuurd met 't advies om stevige schoenen te dragen, en bij pijn paracetamol te slikken,
Morgen moet ik terug komen bij de huisarts, dan krijg ik verdere uitslag...

Iemand ooit van een marsfractuur gehoord? Of het zelf gehad?

liefie
Generaal
Generaal

Re: 'Marsfractuur' ??

Berichtdoor liefie » 20 aug 2009 11:55

Ik heb er ook last van maar ik heb hielspoor! Zijn geïrriteerde pezen in mijn voet. Maar goed ik klaag er niet over want dan moet ik een steunzool en dat wil ik niet :oops:

Ik zit net een beetje te lezen op internet en ze noemen het ook wel stressfactuur of ook wel vermoeidheidsfactuur. Heb je het erg druk gehad op je werk?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 aug 2009 12:12

Wat vind je zo erg aan steunzolen dan, liefie? Als het toch helpt... en ik dichte schoenen ziet geen mens wer wat van, toch?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 aug 2009 12:16

Ik heb echt een afschuwelijke hekel aan dichte schoenen (draag ze alleen in de winter laarzen)
In de lente de zomer enz loop ik op blote voeten of slippers en die kan je dan niet meer aan dus werkt ook niet echt handig denk ik.
Ik heb er met mijn werk eigenlijk geen last van omdat ik veel loop en af en toe even zit. Maar als ik een poos gezeten heb of gelegen (slapen) Dan loop ik even mank :D
Stel het wordt veel erger en heb er dag en nacht last van dan doe ik het wel. Nu is het nog goed te doen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 aug 2009 13:23

nee weh ebben 't niet extreem druk, maar het is in m'n vakantie 'ontstaan' als ik zo even terug reken. Met zeskamp heb ik wel wat 'gek' gedaan, dus miss dat er toen was mis is gegaan?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 aug 2009 16:01

Ik had een forse cyste in mijn voet en ik was al bijna doorgestuurd naar het ziekenhuis toen de dokter opmerkte of ik niet eerst eens steunzolen zou proberen.

Werkelijk, terwijl ik eerst niet eens meer voor de klas kon staan, toen ik mijn steunzolen had liep ik de volgende weer een wandeling van 5 km.

Dus liefie, ze zijn geweldig!

Maar ontopic, van een marsfractuur heb ik nog nooit gehoord.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2009 17:38

Topic mag van mij gesloten worden :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

'Marsfractuur' ??

Berichtdoor *Annette* » 24 aug 2009 18:32

Hoe was het vrijdag dan bij de huisarts?
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2009 18:55

Ze konden geen breuk o.i.d. vinden, ze gaan nu van een fikse ontsteking uit, med. voor gekregen, maar 't werkt allemaal níét, kan er niet tegen :'(

Terug naar “Archief”