Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2009 11:45

liefie schreef:Het enige voordeel van een vaatwasser is dat erg geen afwas op je aanrecht staat. Voor de rest vind ik er niks aan glazen/borden met opdruk worden lelijk en ik krijg kippenvel van glazen die uit de vaatwasser komen.
Wij hadden een vaatwasser (en ik mis hem niet) want ik wilde meer keukenkastjes maar als we volgend jaar de keuken gaan veranderen komt er toch weer een vaatwasser denk ik.
Ik doe de afwas meestal alleen omdat mijn man dan even de stofzuiger door het huis haalt of andere klusjes doet.
je wilt wel weer een vaatwasser maar je vind er niets aan want borden met opdruk worden lelijk en je krijgt kippenvel van glazen die er uitkomen. Een beetje tegenstrijdig of heb ik dat mis ? (wil je niet aanvallen)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 aug 2009 11:53

Wij zijn ook met z'n 2-en en de vaatwasser zit niet elke dag vol, maar dan draai je 'm toch gewoon een dagje niet? We hebben in ieder geval bestek en servies genoeg om wat langer te sparen tot 'ie vol is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2009 11:57

kwebbel schreef:dan is het idd wel ideaal als je vaak visite krijgt. Maar zelfs met een verjaardag vind ik het niet erg. We hebben een huiskamer met de keuken er in zeg maar. Een soort van bar en daarachter een L-keuken. Dus ik kan zo de woonkamer inkijken en alsnog kletsen. Bovendien is er altijd wel iemand die af komt drogen. En so what? Even afwassen..... zo gebeurd! M'n man wil heel graag een afwasmachine. Nu op het moment vind ik het niet nodig en als we een huis hebben waarin die standaard zit vind ik het niet erg. Maar ik ga er niet speciaal een kopen. Zo'n ramp is afwassen nu ook weer niet.

het gaat er bij ons ook niet om dat we het afwassen een ramp vinden. Maar meer omdat we gewoon geen plek hebben om EN de vuile vaat op het aanrecht te laten staan (voor we afwassen want je gaat niet elke kopje en bordje afwassen als je die gebruikt heb) en je wilt je eten voorbereiden. k Heb nu gewoon wat meer ruimte om het eten te bereiden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 aug 2009 12:06

kwebbel schreef:
liefie schreef:Het enige voordeel van een vaatwasser is dat erg geen afwas op je aanrecht staat. Voor de rest vind ik er niks aan glazen/borden met opdruk worden lelijk en ik krijg kippenvel van glazen die uit de vaatwasser komen.
Wij hadden een vaatwasser (en ik mis hem niet) want ik wilde meer keukenkastjes maar als we volgend jaar de keuken gaan veranderen komt er toch weer een vaatwasser denk ik.
Ik doe de afwas meestal alleen omdat mijn man dan even de stofzuiger door het huis haalt of andere klusjes doet.
je wilt wel weer een vaatwasser maar je vind er niets aan want borden met opdruk worden lelijk en je krijgt kippenvel van glazen die er uitkomen. Een beetje tegenstrijdig of heb ik dat mis ? (wil je niet aanvallen)

Het enige voordeel is dat je aanrecht leeg is en daar doe ik het voor want ik heb een hekel aan rommel.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2009 12:10

liefie schreef:
kwebbel schreef:

Het enige voordeel is dat je aanrecht leeg is en daar doe ik het voor want ik heb een hekel aan rommel.
aha ik snap het haha blont :P duidelijk!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2009 07:52

Vandaag nog even de boven verdieping stofzuigen, de enorm grote badkamer schoonmaken :lol: en de wc beneden. En dan is het klaar. =D>

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 aug 2009 07:56

ik ga de buitenboel zemen aan beide kanten en dweilen. Was opvouwen en dan vind ik het prima. Moet vanavond ook nog werken t/m 23.00 uur.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2009 08:06

Ik vind een afwasmachine wel heerlijk hoor. Afwassen vind ik zo onhygienisch, brr, als ik die theedoeken al zie hangen, en die bakken vol met vies water. Ik weet dat een afwasmachine ook heel onhygienisch kan zijn, maar dat zie ik dan tenminste niet :D Wij hebben nu een speciale smalle afwasmachine, van 40 cm ofzo. Dat is wel ideaal met zijn tweetjes, dan zittie wel elke dag vol. In ons nieuwe huis krijgen we een gewone, die zal wel niet meer elke dag draaien denk ik.
Ik moet eigenlijk nog een berg strijken, maar ik heb zo weinig zin...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 aug 2009 08:52

Ik was af met de kraan aan zonder bak (niet erg millieu bewust maar ja) En een thee doek is niet onhygienisch als je hem na een afwasbeurt gelijk in de was doet.
Zo heb je goede dingen van afwassen maar ook van een vaatwasser maar dat is ook per persoon verschillend.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 aug 2009 09:31

Goed voorspoelen scheelt al heel veel met afwassen, qua viezig water!
En als je in een losse bak afwast, kun je onder de kraan het even naspoelen, dan worden je theedoeken ook heus niet ranzig gelijk.
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 aug 2009 10:25

precies. De pan macaroni maak ik eerst met een sponsje zo goed als schoon voordat ik m afwas en dan heb ik ook niet zo'n vieze rode borstel :P Ik spoel ook een hoop voor dat scheelt ook vies sop. En ik maak elke avond de wasbak + kraan schoon. Afwasmachine is zeker heel erg handig maar ik vind m niet nodig. Voor ons een luxe artikel.

Is zo'n ding wel milieubewust trouwens? Ik hoor overal dat ie veel water verbruikt, hoewel ze ook zuiniger worden lijkt mij.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 aug 2009 11:14

Ik spoel ook altijd alles goed voor. Dan is de theedoek niet eens vies als je alles afgedroogd hebt...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2009 11:39

Ja, da's waar, maar voorspoelen vind ik ook al zo ontzettend vies, dat doe ik nooit. Ik zorg dat er geen restjes meer op de borden en in de pannen zitten, en ik mik ze zo de vaatwasser in.
Maar het is zeker wel een luxe artikel, dat is zeker waar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 aug 2009 12:31

vind je je eten ook vies dan? :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 aug 2009 12:47

'k Heb geen vaatwasser nodig, ik heb een man :mrgreen: