Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 23 jul 2009 16:30

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 jul 2009 17:24

Nice car, Jannoek. :)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 23 jul 2009 20:45

Morgen voor de derde keer een wat langere rit (140 km) met een Cuore van de zaak maken :p Voorgaande twee keren is me eigenlijk toch wel meegevallen. Komt op de snelweg aardig mee (al moet je soms even naar het vierde verzet), en verder went het allemaal wel. Schakelen blijft het zwakke punt nog ff, en de zijwindgevoeligheid is hoog, maar dat verbaast niemand met zo'n wagentje :p

Rolf

Berichtdoor Rolf » 24 jul 2009 17:21

Electrische auto's
Voorserie en massaproductie van de Quicc Diva
"Na het redesign wil Duracar van februari tot en met juni 2010 een voorserie van 325 exemplaren bouwen.
Minstens 5 ervan zullen door de RDW worden gebruikt voor crashtests in het lab in Helmond. Deze week
wordt erover gesproken met een consortium bestaande uit huidige en nieuwe investeerders. De voorserie
biedt nog ruimte om het ontwerp te optimaliseren voor de start van de grootschalige serieproductie na
de zomer van 2010. Dan wil Duracar 10.000 tot 15.000 exemplaren maken op jaarbasis."
Overgenomen van ZerAuto.

Enkele gegevens:
- 3,70 meter lang (30 cm meer dan het prototype)
- 850 kg zwaar
- bijna geheel opgebouwd uit kunststof (kreukelzones van metaal)
- laadvolume 3000 ltr (was 2200)
- topsnelheid 120 km/h
- actieradius (110 - 150 km, afhankelijk van soort accu)
- de prijs wordt geschat op €30.000 - €35.000 (excl. BTW)
Een hoge prijs voor zo'n bestelautootje lijkt mij. De verbruikskosten maken
dat mogelijk voor een deel goed (gratis electriciteit, en geen belasting).

Recycling
Afbeelding

"De rode Toyota Starlet op de brug is net ontdaan van zijn levenssappen (olie, benzine, ed. Rolf).
Morgen gaan de andere verplichte onderdelen eraf, en dan moet het wrak naar het schredderbedrijf om te worden vermalen.
De bruikbare onderdelen laat Patrich van Gils (35) zitten. Want hij kan er niets aan verdienen. "Daar komt straks niemand meer
voor, want de occasions waarvoor ze zijn bedoeld rijden straks niet meer." Tien tot vijftien auto's per week krijgen de broers Van
Gils extra binnen sinds de invoering van de sloopregeling voor de oude auto's begin juni.
Voor de sloperijen is de slooppremie geen vetpot. Het oud ijzer van de Starlet brengt €35 op, en uit het fonds met verwijderingsbijdragen
komt nog eens €60. Voor dat bedrag moeten de demonteurs ("Noem ons geen slopers.") negentien stoffen verplicht verwijderen.
Na de olie worden de accu, de rubberstrips, PUR-schuim, vulling van de stoelen, de wielen, de banden en de bumpers verwijderd.
Het dashboard blijft zitten. Vol trots meld ARN (Auto Recycling Nederland) dat nu al meer dan 85% wordt gerecycled. Complete
onderdelen worden opnieuw gebruikt (25%), en materialen krijgen een nieuwe toepassing (60%).
Sloperijen profiteren niet van de slooppremie, en de markt voor de afzet wordt kleiner. Tien jaar terug waren er nog 950 sloperijen
in Nederland, nu nog ongeveer 500. Vroeger was het makkelijk een sloperij te beginnen. Nu zijn er vele regels en is
het veel moeilijker. De broers Van Gils hebben het bedrijf van vader overgenomen. Zij zien het positief in voor de toekomst. Over een
aantal jaren bestaat de ouderwetse sloper niet meer, volgens hen."
Uit de Stentor, za 25 juli 2009.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 07 aug 2009 08:00

Jannoek schreef:M'n nieuwe auto (gisteren opgehaald bij de dealer).

Afbeelding

Nu nog even kijken of ie echt zo zuinig is als de fabrieksgegevens zeggen (1:21)...

normaal gesproken haal je dat alleen maar als je bijv. op de snelweg niet harder gaat dan 110 en altijd
een stukje onder de maximum snelheid blijft maar ik zou eerder gaan rekenen op 1:18 à 1:19!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 08 aug 2009 10:34

Leuk.. ik ging net mn auto wassen ontdek ik 4 japen van een krassen :? Ik ben er 100% zeker van dat ik zelf nergens langs ben gereden...
Hier baal ik echt zo van... Zelf ben je zo zuinig op je spullen en een ander zal het dan ff voor je vergallen :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2009 11:15

tsja.. ik zou me er niet druk om maken.
Maar dat is per persoon heel verschillend.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 08 aug 2009 11:23

Evelien schreef:tsja.. ik zou me er niet druk om maken.

Ik ben zuinig op mn auto, heb er een jaar voor gespaard, altijd al dit model willen hebben en uiterst zorgvuldig uitgekozen. En ik ben nou eenmaal gek op auto's...

Dusja.. idd.. per persoon is dat heel verschillend..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 aug 2009 11:30

Dat is balen, Jans! :?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 aug 2009 11:42

Vervelend Jans! Er zijn verzekeringen waarbij je 1 keer per jaar je auto mag laten maken/spuiten zonder dat het jou schade vrije jaren of geld kost!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 aug 2009 16:24

Evelien schreef:tsja.. ik zou me er niet druk om maken.
Dat is inderdaad persoonlijk. Op mijn auto zijn ook enkele krassen
aangebracht. Zelf ben ik er heel zuinig op, maak hem met de hand schoon
(een autowasserette geeft ook krassen), en poets de auto zo af toe
(bescherming tegen zonlicht en weersinvloeden). En dan zoiets.
Na een wasbeurt, gebruik ik Scratch remover. Daarmee zijn
kleine krasjes weg te werken.

Mag je stellen dat mensen die niet zuinig zijn op hun auto doorgaans
in andere dingen ook slordig zijn?
Anderzins, de de 'autoliefde' kan ook te ver gaan. Een familielid rijdt al jaren
in mooie (en dure) Volvo's. Zijn vrouw mocht er niet in rijden. Totdat ... .
Nu zit hij een aantal weken met z'n been in het gips. Er was geen andere mogelijkheid
voor vervoer dan z'n vrouw als bestuurster. Ze had meer dan 20 jaar niet gereden.
Nu moet het gewoon weer. Gelukkig voor haar denk ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2009 17:34

Wat is slordig?

Ik vindt een auto een luxe (waaahh nee please geen discussie wat wel en niet luxe is), dus daarom maakt het mij niet uit of er een krasje of deukje in zit.

Ik ben eerder netjes op m'n kleding en boeken dan op onze auto.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2009 17:45

Mijn auto is om te rijden, niet voor de show.
Mijn huis is deels om in te wonen, maar ook voor een groot gedeelte show.
Mijn kleding idem. Daarom ben ik op mijn auto totaal niet zuinig, en op mijn huis/inrichting en kleding veel meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 aug 2009 17:56

Afbeelding

Ze hebben de laatste vernieuwingen voor de 911 - zoals LED-achterlichten - nu ook bij de Porsche 911 Turbo doorgevoerd.
Hij heeft nu 500 pk vermogen, in plaats van de 480 die hij had.
Meer verontrustend: de acceleratie van 0 maar 100 km/u in 3,4 seconden!
Dat is gewoon motorfietsniveau!
Ik weet nog wel wat een oude schoolvriend eens tegen mij zei: met een motor ben je iedereen te snel af, ook sportwagens.
Maar met dit soort auto's zou je het nog meemaken, dat je bij een verkeerslicht niet eens sneller weg kunt komen dan de auto waar je naast bent gaan staan vooraan in de rij!

(Bron: Autoweek)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 10 aug 2009 11:59

MissF schreef:Mijn auto is om te rijden, niet voor de show.
Mijn huis is deels om in te wonen, maar ook voor een groot gedeelte show.
Mijn kleding idem. Daarom ben ik op mijn auto totaal niet zuinig, en op mijn huis/inrichting en kleding veel meer.

Mijn auto is ook om te rijden, en omdat ik veel kilometers maak, wil ik wel een fíjne auto, die goed rijd, en tja die zijn wat duurder, en ik moest iets meer neer tellen, maar toen had ik ook een mooie auto, met sportvelgen e.d. en tja dat is een deeltje show, maar meestal heb je met sportvelgen ook bredere banden, en dat rijd ook weer lekkerder!
En auto en kleding vind ik geen vergelijking, kleding koop je 'zomaar', een auto denk je (in de meeste gevallen) wel even over na, en koop je niet elk jaar een andere van, zoals kleding!

Terug naar “Algemene Zaken”