Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor liefie » 06 aug 2009 11:16

Ik doe echt helemaal niks in het huishouden met dit warme weer. Ben lekker buiten =D> :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 aug 2009 11:33

Hehe, ik voer ook helemaal niks uit. Straks nog even een was opvouwen die al 2 dagen in de droger zit... 8)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 aug 2009 11:54

liefie schreef:Ik doe echt helemaal niks in het huishouden met dit warme weer. Ben lekker buiten =D> :D

ik zit liever binnen (lekker koel) en soms buiten (in het zwembad). En dat naar binnen lopen komt er toch wel viezigheid op de vloer en omdat nou de hele tijd te laten liggen (vanaf maandag) neu. Dus ff stofzuigen s'avonds (als het lekker af is gekoeld).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2009 14:07

Ik lig ook heerlijk in ons zwembad! Vanavond wordt er wel wat aan huishouden gedaan maar is ook minimaal :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 aug 2009 18:31

Het enige wat ik met dit soort weer doe in het huishouden is inderdaad het draaien van een paar wasjes. Die drogen nu lekker snel.
We hebben wel het geluk dat nu m'n pa al een paar dagen (verspreid over 2 weken) bij ons aan het klussen is, met mijn moeder als 'chauffeur', dat zij dan maar wat in ons huishouden gaat doen - want stilzitten kan ze toch niet :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 aug 2009 18:50

Het is hier een redelijke zooi en het boeit me nix, mag ik ook vakantie houden? Ik hou het wel opgeruimd maar een muis zou zijn buik best voleten van de vloer onder tafel denk ik. Misschien morgen............

Als iemand belt dat ze langs willen komen doe ik ff een dag mijn best en het ziet er weer netjes uit.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 aug 2009 20:32

*Annet* schreef:Als iemand belt dat ze langs willen komen doe ik ff een dag mijn best en het ziet er weer netjes uit.

Afbeelding :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re:

Berichtdoor pannenkoek » 06 aug 2009 21:10

paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:Nou, hou je vast 8)

Ramen voor achter, binnen en buiten gezeemd
Bed verschoond en matrassen gelucht
Boodschappen gedaan
3 wassen gedraaid en opgehangen
1 gevouwen
Gekookt
Vaatwasser ingeruimd
Kinderen op bed gelegd
Huis gestofzuigd
Tussendoor nog een paar keer de hond uitgelaten
Gedouched heb ik ook nog ergens

pfff... als ik die lijst moet doen ,ben ik zeker twee dagen bezig! :shock:

Nou, nee hoor, ik niet. Ben ook net een 1000 poot. Soms heb je het idee dat je niks gedaan hebt, maar als je het op gaat noemen is het toch een hele lijst.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 aug 2009 21:13

Evelien schreef:
liefie schreef:Ik doe echt helemaal niks in het huishouden met dit warme weer. Ben lekker buiten =D> :D

ik zit liever binnen (lekker koel) en soms buiten (in het zwembad). En dat naar binnen lopen komt er toch wel viezigheid op de vloer en omdat nou de hele tijd te laten liggen (vanaf maandag) neu. Dus ff stofzuigen s'avonds (als het lekker af is gekoeld).

Het hoog nodige wordt gedaan. Ik heb ook een beetje vakantie. maar laat de kinderen ook wat doen. Anders zitten zij de hele dag op hun gat en ik heb er de kans niet voor.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 aug 2009 09:48

ik heb het huishouden over 2 dagen verdeeld. Gisteren gestofzuigd en de was gedaan (heerlijk droog binnen no-time!)
vandaag;
- 1 overhemd gewassen
- een was opgevouwen
- badkamer gesopt + toilet
straks nog een beetje opruimen en de keukenkastjes op orde maken. Nu is het nog redelijk koel binnen (da's een voordeel met een benedenwoning!) en dan ga ik vanmiddag lekker niets doen.

Hoe lucht je trouwens een matras? Ik neem aan dat je m niet half uit het raam hangt.... 8) :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2009 10:47

tsja.. dat doe ik dus 2 keer in het jaar. En dan zet ik het matras tegen de muur. Maar wij hebben twee 1 persoonsmatrassen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 aug 2009 10:49

wij ook (gelukkig) anders is ie niet te tillen volgens mij.... en het matras tegen de muur? Dat doe ik altijd om de week ! Dus ik lucht m dan best vaak moet ik zeggen :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 aug 2009 13:32

Ik draai het matras ongeveer eens per maand om, en laat het meestal als ik het verschoon elke week een dag luchten met het raam open, gewoon op het bed. En doordat ik het steeds keer, blijft het ding fris aan elke kant. 's Avonds maak ik het dan weer op.

Ik heb ondertussen 3 wassen weggewerkt. En ik weiger de droger nog te gebruiken (zodra we verhuizen gaat hij toch naar het grof vuil omdat hij het niet zo goed meer doet en ontzettend oud is, dus amper meer te maken), dus nu hangen mijn rekken vol, en staat de garage vol. De laatste 1 of 2 wassen laat ik maar even wachten tot na het weekend denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 aug 2009 15:16

ik vind het heerlijk dat ik m'n droger heb! Ik kan m'n dekbedovertrekset nergens ophangen en dan ben ik toch blij dat ik m kan gebruiken. Meer voor dat gebruik ik het haast niet maar vind t wel handig :)
mijn laatste was voor het weekend hangt buiten en dan is het klaar. Maandag weer een nieuwe dag en het weekend zo min mogelijk uitvoeren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 aug 2009 15:24

Ik heb ook geen droger maar heb wel super veel plaats om alles op te hangen dus voor mij is het een onzinnige stroomvreter :wink: Maar voor mensen die geen was op kunnen hangen door beperkingen of die geen ruimte hebben om was op te hangen is het een uitkomst!
Hier is de huiskamer helemaal gedaan wilde de keuken nog doen maar mijn schoonmoeder stond onverwachts voor de deur dus heb ik gezellig koffie gedronken met haar in de tuin.
De rest komt morgen of zondag wel

Terug naar “Archief”