Wullimpie schreef:Iedereen kan het overkomen???
Je bent gewoon een stommerd als je onder invloed van drugs en alcohol, en in dit geval ook nog zonder rijbewijs, achter het stuur stapt.
En zeker als je dan ook nog een ongeval veroorzaakt moet er streng gestraft worden.
Overigens vind ik deze straf helemaal zo mild nog niet.
Ik weet van een geval waarbij een jongen veel te hard reed, een ongeval kreeg waarbij zijn vriendin die bij hem in de auto zat omkwam en die er af kwam met een straf gelijk aan zijn voorarrest.
Een jaartje extra om eens te bezinnen wat hij eigenlijk heeft gedaan had niet verkeerd geweest denk ik, want die jongen rijd nu gewoon weer als een gek.
Tja, ik weet het nog zo net niet hoor. Een jaar (extra) gevangenisstraf kan je hele leven verwoesten. Probeer nadien nog maar eens een baan te vinden, bijvoorbeeld. En ja, ik weet het, het slachtoffer en de nabestaanden hebben allemaal levenslang, maar ik denk dat rechters prima in staat zijn te beoordelen welke straf gepast is.
In bovenstaand geval zou het misschien passender geweest zijn, als die kerel nu weer rijdt als een gek. Alhoewel, had die vriendin haar gordel om? Waarom deed de vriendin niets om haar vriend af te remmen? er komen talloze zaken kijken bij het bepalen van de strafmaat.
Deze eerste man wordt inderdaad vrij zwaar gestraft, aangezien hij fout op fout stapelde; en je kunt 4 jaar niks vinden, maar probeer je eens voor te stellen dat je vier jaar in de cel zit net terwijl je eerste (klein)kind geboren is. Niet dat ik nou medelijden voor de dader bepleit, maar de reflexmatige roep om zwaardere straffen mag ook wel eens kritischer bekeken worden.