Het gaat allereerst om de bedoeling, wat het beduiden wil.scheermes schreef:Rolf schreef:Wat zeker is, dat alle levende dieren en mensen zijn verdelgd.
M.u.v. de vissen, en Noach, en die met hem in de Ark waren.
Zie Gen. 6 : 17, en Gen. 7 : 22.
Vind je het dan niet van belang dat je een idee hebt over hoe het heeft kunnen gebeuren?
Het geloof is niet uit wetenschappelijk onderzoek, maar uit het Woord (Rom 10 : 17).
De Bijbel is ook niet een boek voor nieuwsgierigen, maar het is een getuigenis.
Van het handelen van de Schepper, vooral met Zijn volk. Om te bewegen tot geloof.
Heel de Bijbel is geschreven tot lering, tot vermaning, tot onderwijzing, tot wederlegging
van dwalingen, en om het goede te zoeken en te doen. (2 Tim. 3 : 16).
En om te geloven (Joh. 20 : 31).
Hoe het precies heeft plaatsgevonden,dat hoef ik niet te weten. Wordt ik er gelukkiger door?
Nee. Ik voel mij gelukkiger, als ik weet dat de Heere God iedere dag er voor mij is, dat Hij mij
raad geeft, en moed. Hij vraagt van mij dat ik Zijn Woord geloof. En dat geloof wil Hij zelf geven
en versterken. De prediking is daartoe een middel.
Misschien heel scherp, maar niet ophouden is niet precies het zelfde als altijd zo doorgaan.Hettys schreef:Het zal nooit meer ophouden, staat er in Genesis 8. De wereld zal altijd hetzelfde blijven.
Het is goed (een plicht ook denk ik) de aarde goed te verzorgen. Maar we mogen er toch niet met heel ons vermogen
aan vastzitten? Zie ook Math. 5 : 18, en 6 : 19.
@Filosoof
Refoweb is allereerst bedoeld voor contacten tussen hen die de Bijbel als gids voor hun leven
willen toepassen. Anderen zijn welkom, mits zij respect tonen en zich als gast gedragen. Jouw
manier van posten op zich heb ik geen moeite mee. Maar zou je wel eerbied willen tonen voor
wat wij als heilig beschouwen?
Als je post: Ik kan het niet begrijpen, en heb er moeite mee dat er staat dat allen (m.u.v.
Noach en die met hem waren) verdelgd werden, dan wil ik er op antwoorden. Maar als je
geen respect toont, zoals al eerder vermeld, dan stop ik ermee.
Respect is toch ook een normale omgangsregel?
En, er staat toch enigszins een reactie van mij: hier (2e alinea).