trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2009 10:54

Om eerlijk te zijn vond ik de Trouwdienst toch wel een van de mooiste diensten die ik tot nu toe heb mee gemaakt. Vooraf hebben wij samen heel wat trouwdiensten mee gemaakt waarvan hadden: nee, zo gaan wij dat niet doen (muv de trouwdienst van Lalage, die ik heb meegemaakt, ook zo heerlijk ongedwongen). En het mooiste van onze dienst was de verbazing van alle mensen dat mijn man met z'n gitaar voorin de kerk de liederen begeleide met een vriend (die piano speelde). En daar krijgen we nu nog steeds leuke complimentjes over.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2009 13:21

Tsja ik wil ook niet beweren dat het een 'gewone' dag is waarop je even iets anders doet dan normaal, natuurlijk is het heel speciaal! Maar 'de grote dag'... ik weet het niet, dan denk ik toch eerder aan de dag dat Jezus terugkomt als ik in dat soort termen praat :)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jul 2009 17:55

Jo'tje schreef:Ik weet niet wat het is, maar op één of andere manier heb ik zo'n hekel aan de term 'de grote dag'!
Hebben anderen dat nou ook of ben ik de enige met zo'n kronkel? Ik heb een beetje zoiets van: we gaan trouwen en we maken er absoluut iets leuks van, maar zo hoogdravend hoef je het niet te zien hoor.
Misschien komt het omdat die term tegen mij alleen gebruikt wordt door mensen die puur nieuwsgierig zijn of ze al iets mogen weten :P Familie en vrienden enz doen dat gelukkig niet haha.
Niks negatiefs tegenover jou hoor Kirsten! Half Nederland gebruikt die term tenslotte, ik vroeg me alleen af of meer mensen dat gek vinden.

Zo dacht ik ook toen ik nog niet getrouwd was :P
Maar onze trouwdag was zo geweldig dat ik daar nu anders over denk! Wij hebben ook nog heel lang te horen gekregen dat mensen het zo'n leuk feest hadden gevonden.

Evelien, tof dat je zo aan onze trouwdienst terugdenkt. Ik vond jullie dienst ook super en inderdaad zo leuk dat Timo gitaar speelde :)

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 24 jul 2009 09:11

kirsten schreef:Wanneer is trouwens de grote dag Joos?

Nou, dat blijft nog even een verrassing...
We wilden het vandaag aan onze ouders gaan vertellen, maar... we krijgen de dominee niet te pakken, die blijkt op vakantie... :D En ja, een trouwdienst zonder dominee is ook zo wat, dus stellen we het nog maar even uit. Als het echt definitief is, gaan we het wel 'rondbazuinen' natuurlijk! :wink:

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 31 jul 2009 16:04

Ja zeker dat heb ik uitgezocht.. dus wordt nu helemaal gemaakt.. en moet 18 sept. passen!
Spannend! :)
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 aug 2009 14:18

Spannend Jan10e. Ik mag de 16e mijn jurk ophalen :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 aug 2009 11:55

Leuk, dames! Vergeet niet te genieten van de voorbereidingen, voor je 't weet is alles alweer achter de rug! 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 aug 2009 12:54

LeChat schreef:Leuk, dames! Vergeet niet te genieten van de voorbereidingen, voor je 't weet is alles alweer achter de rug! 8)

Is het erg als ik geen tijd heb om te genieten? Ja zeker :wink:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 03 aug 2009 13:50

Ja dat is zeker erg :wink: maar kkan me er wel iets bij voorstellen!
Wij gaan over een maand ook beginnen met voorbereiden :D
Langzaam maar zeker.. :P
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 aug 2009 14:34

kirsten schreef:
LeChat schreef:Leuk, dames! Vergeet niet te genieten van de voorbereidingen, voor je 't weet is alles alweer achter de rug! 8)

Is het erg als ik geen tijd heb om te genieten? Ja zeker :wink:

Tsja, dat hadden wij ook, hoor. En dan constateer je achteraf dat het allemaal is omgevlogen, dat het (hopelijk, in ons geval iig wel) een fantastische dag was en voor je 't weet dat je alweer 5 weken getrouwd bent :lol: en het alweer tíjden geleden lijkt... Zo gaan die dingen nu eenmaal, maar er af en toe even bewust bij stilstaan kan geen kwaad.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 aug 2009 17:22

Ik merk wel dat ik wel van de voorbereiding dingen redelijk geniet, maar ik heb het eigenlijk te druk. Vandaag ben ik begonnen met spullen van mijn kamer in de ruimen, dan geniet ik daar best wel van. Ach, over 8 weken is het allemaal weer voorbij (of dan begint het allemaal :wink: )

Dine, wat leuk zeg! Dat herinner me eraan dat ik volgens mij je laatste mail nog geen eens beantwoord heb. Komt eraan. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 aug 2009 06:09

Ik was wel blij toen de trouwdag was geweest en (bijna) alles goed was gegaan... het is toch een hoop gedoe om het allemaal te regelen.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 04 aug 2009 19:23

Ja, heb er ook megaveel zin in..
Dus binnenkort kunnen jullie hier weer posten met alle ideeën voor een leuke en goedkope bruiloft :wink:

Iemand trouwens nog tips hoe we in de randstad aan een goedkope huurwoning kunnen komen?
En wanneer we moeten beginnen met zoeken als we hem rond juli/augustus uiterlijk willen hebben? (en niet eerder dan april ofzo i.v.m. hogere lasten die we op dat moment nog niet echt kunnen gebruiken)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 aug 2009 20:47

Bij mij en mijn vriend hebben de trouwplannen even op een laag pitje gestaan, maar nu de datum dichterbij komt gaan we toch wel dingen regelen. We hebben het gemeentehuis en de locatie, maar de kerk moeten we nog regelen. En alle andere kleine dingetjes, we hebben afgesproken dit weekend een lijst te maken van alle dingen die gedaan moeten worden en ons daar aan te houden. :D

Ik ben blij dat we een leuke locatie gevonden hebben, het wordt vast een gezellig feest met lekker eten. Nu nog bedenken wat de muzikale omlijsting wordt...Hebben jullie leuke ideetjes?
Dus, dat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2009 08:30

Je ging in Arnhem trouwen toch? Ik ben erg benieuwd welke locatie het is. Wij zijn er ook een beetje aan het zoeken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”