En dan is het zover: de Canal Parade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

En dan is het zover: de Canal Parade

Berichtdoor Denkertje21 » 31 jul 2009 21:12

Morgen begint de Canal Parade. Ik kijk er naar uit en zie er tegen op: ik sta morgen wel op het 'heilig bootje' de boot die een christelijk getuigenis wil afgeven dat God's Licht tot in de diepste hoeken van ons bestaan kan doordringen.

Ik denk dat er bij geen enkele andere boot, voor vertrek gebeden zal worden.
Hoe moeilijk het ook voor jullie te begrijpen zal zijn: de 40 opvarenden zullen voor dat ze aan boord gaan, samen een zegen vragen en bidden om de werking van God's Geest. Zelfs daar.

Ik wil voor- en tegenstanders van ons project toch vragen om voor ons te bidden. En vooral dat de Heere ook daar mensen wil aanraken met Zijn liefde.
We geloven toch in een almachtige God?

Prince Caspian

Re: En dan is het zover: de Canal Parade

Berichtdoor Prince Caspian » 01 aug 2009 10:45

Amen.

Respect Denkertje.

liedjepiedje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liedjepiedje » 01 aug 2009 11:54

Ik wens jullie Gods Zegen!
Our fears must never hold us back from pursuing our hopes...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 01 aug 2009 12:51

Ik bid vandaag voor die mensen... ik hoop dat er óók daar, velen tot geloof in Jezus Christus mogen komen!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 aug 2009 01:32

Beetje leuke dag gehad?

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 02 aug 2009 08:02

Dapper dat je dit doet, denkertje21.
Is het succesvol verlopen?
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 aug 2009 12:06

Beetje moeilijk te verwoorden, hoe het was.
Heel indrukwekkend. Een medeopvarende verwoordde het zo:

Ik vond het een geweldige ervaring. We hebben een waardig en blij getuigenis mogen geven onder een stralende zon. Gebed verhoord denk ik dan.

Met muziek teksten als "There's no-one like Jesus" door de grachten, enkele meewarige blikken maar vooral veel mensen die duimen opstaken, meezongen met de muziek. Hoogtepunt vond ik 5x achter elkaar "He is high and mighty" toen we over de Amstel voeren. Ik heb nog nooit zo'n lange eredienst meegemaakt of met evangeliserende acties zoveel mensen kunnen bereiken.

Voor jullie een paar foto's

Afbeelding
CDA kamerlid Corien Jonkers op het 'heilig bootje'

Afbeelding
onderweg

Afbeelding
Een deel van de 20 borden die werden gebruikt

Afbeelding
Zo kun je 560.000 mensen bereiken op één dag...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 aug 2009 12:24

En waar heb je ze nu mee bereikt dan? Heb je mensen aangesproken met het evangelie?
Want borden zie je overal. Ook langs de weg zoiets als: God is liefde. Maar dat is nietszeggend en verteld niet de boodschap. Is maar gewoon een losse kreet.
Dat noem ik makkelijk evangeliseren, daar hoef je niets anders voor te doen dan je bordje op te houden.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 02 aug 2009 12:40

Dat bordje ophouden is volgens mij al een hele stap.
Zeker wanneer je ook nog eens in een bootje door de grachten vaart, recht door het feestgedruis van de Canal Parade heen.

Het is een begin, een manier om te laten zien waar je voor staat.
Persoonlijk vraag ik me af of het wel aankomt, dat heb ik in een ander topic al laten weten, maar desalniettemin vind ik het dapper dat er mensen zijn die op deze manier voor hun overtuiging uitkomen.
-Friedrich Nietzsche-

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 aug 2009 12:52

Allereerst respect Denkertje, ook al ben ik het niet altijd met je standpunten eens.
Ik vind het knap dat mensen op deze manier voor hun geloof uit durven komen.

@Tante-tortel, waarom nu alleen maar kritiek en veroordeling?
Hoe evangeliseer jij?

tante-tortel schreef:En waar heb je ze nu mee bereikt dan? Heb je mensen aangesproken met het evangelie?
Want borden zie je overal. Ook langs de weg zoiets als: God is liefde. Maar dat is nietszeggend en verteld niet de boodschap. Is maar gewoon een losse kreet.
Dat noem ik makkelijk evangeliseren, daar hoef je niets anders voor te doen dan je bordje op te houden.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 aug 2009 12:59

tante-tortel schreef:En waar heb je ze nu mee bereikt dan? Heb je mensen aangesproken met het evangelie? Want borden zie je overal. Ook langs de weg zoiets als: God is liefde. Maar dat is nietszeggend en verteld niet de boodschap. Is maar gewoon een losse kreet.

Mag ik je een wedervraag stellen: Waar heb JIJ ze gisteren mee bereikt? Hoe heb JIJ überhaupt gisteren IEMAND bereikt met het Evangelie?
Natuurlijk mag je dir best makkelijk evangeliseren noemen. Maar van al die critici was er niemand op de gracht die stond te folderen of zo. Iedereen zal lekekr thuis te bedenken hoe zondig die homo's wel niet zijn.

Ik geloof in de almacht van God. Eén woord, één bord kan genoeg zijn. Tussen alle herrie door klonk zijn Naam: "There is no one like Jesus"!
Ga d'r maar aan staan, in het hol van de leeuw. Ik hoop en bid én geloof dat God de naprediker zal zijn!

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 02 aug 2009 13:23

Denkertje21 schreef:Mag ik je een wedervraag stellen: Waar heb JIJ ze gisteren mee bereikt? Hoe heb JIJ überhaupt gisteren IEMAND bereikt met het Evangelie?

Een ijzersterke respons.
-Friedrich Nietzsche-

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 aug 2009 14:59

tante-tortel schreef:En waar heb je ze nu mee bereikt dan? Heb je mensen aangesproken met het evangelie?

Wie weet zijn daar wel discussie over ontstaan!

Wie weet maakt het mensen toch wel iets mee los of wakker.

Ik ken genoeg mensen die dmv evangeliserende bordjes (teksten op wat voor manier dan ook) zijn gaan nadenken en gaan zoeken.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 02 aug 2009 15:19

Evelien schreef:Ik ken genoeg mensen die dmv evangeliserende bordjes (teksten op wat voor manier dan ook) zijn gaan nadenken en gaan zoeken.

Werkelijk?
Ik ken er namelijk niet één.

Maar desalniettemin is het vast niet voor niets. Zeker nu het gehele christen&homo debat een hot item is, ook binnen de Evangelische Omroep en de actualiteiten in het algemeen. Een actie als op de Canal Parade draagt daaraan zeker z'n steentje bij.
-Friedrich Nietzsche-

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 aug 2009 15:21

Ja hoor.. Al is het wel wat jaartjes geleden.

Terug naar “Archief”