Kaakholte-ontsteking?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Kaakholte-ontsteking?

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2009 10:44

Zojuist ben ik bij de tandarts geweest. Ik heb veel last van pijn, vooral aan de linkerkant. De tandarts heeft me helemaal nagekeken, er is geen gaatje te bekennen. Ook is er een foto gemaakt, maar omdat vijf van de zes kiezen nogal gevuld zijn, kan hij niet zien of er een ontsteking onder zit. En om nou vijf kiezen open te maken om te kijken welke het zou kunnen zijn...
Hij heeft me brufen meegegeven. Mocht de pijn erger worden of net zo blijven, dan moet ik terug komen. Hij gaf aan, dat het echter ook een kaakholte-ontsteking zou kunnen zijn. Dan heb je ook last van je hele gebit.

Iemand ervaring met zulk soort klachten of met een kaakholte-ontsteking?
Afbeelding

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Kaakholte-ontsteking?

Berichtdoor em_ma » 31 jul 2009 10:51

Daphne schreef:Zojuist ben ik bij de tandarts geweest. Ik heb veel last van pijn, vooral aan de linkerkant. De tandarts heeft me helemaal nagekeken, er is geen gaatje te bekennen. Ook is er een foto gemaakt, maar omdat vijf van de zes kiezen nogal gevuld zijn, kan hij niet zien of er een ontsteking onder zit. En om nou vijf kiezen open te maken om te kijken welke het zou kunnen zijn...
Hij heeft me brufen meegegeven. Mocht de pijn erger worden of net zo blijven, dan moet ik terug komen. Hij gaf aan, dat het echter ook een kaakholte-ontsteking zou kunnen zijn. Dan heb je ook last van je hele gebit.

Iemand ervaring met zulk soort klachten of met een kaakholte-ontsteking?

Heb je ook een mondspoeling meegekregen? Iets van Corsodyl, waar Chloorhexidine inzit?
Dat is misschien wel handig als je door de pijn niet goed je tandan kan poetsen en in geval van een ontsteking lijkt het me niet verkeerd om goede voorzorgsmaatregelen te nemen.

Veel sterkte dr mee, het zal vast geen pretje zijn 8>)
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2009 11:39

Nee, die heb ik niet gehad. Het tandenpoetsen verergert de pijn niet. Het gekke is, dat als ik kauw, minder pijn heb dan wanneer ik niets eet.
Inmiddels voel ik m'n bijholtes ook flink en heb ik last van hoofdpijn. Jakkes!
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 jul 2009 21:18

Wat raar dat de tandarts niet kan zien dat er een onsteking onderzit. Ik heb ook ongeveer alles gevuld maar bij mij kunnen ze het altijd wel zien/ontdekken. (heb verschillende keren een ontsteking gehad) Als de tandarts op de kiezen klopt doet het dan ook meer pijn?
Om te spoelen kun je ook bocasan halen bij de drogist.

Veel sterkte Daphne!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2009 22:32

De tandarts heeft ook geklopt op mijn kiezen, maar ik de pijn werd niet erger.

Ondanks brufen blijft de pijn. Vanmiddag zat ik zelfs te janken van de pijn... :oops: Nu gaat het wel, heb alleen ook veel last van hoofdpijn en mijn bijholtes.

Bedankt voor de tip wat betreft bocasan. Ik zal dat morgen eens halen.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jul 2009 22:37

aantal keer spoelen met kamille thee kan ook geen kwaad. het staat bekend om dat het reinigend werkt.
Verder zou ik ook een mondspoelmiddel halen tegen ontstekingen. Er zijn genoeg soorten hiervoor.
Knap vervelend is het wel.

Sterkte!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 aug 2009 09:12

Ik heb ervaring met kaakholte ontsteking. Vooral omdat je last van je bijholtes hebt en hoofdpijn, kan je idd kaakholte ontsteking hebben. Doe rustig aan, probeer ook goed je neus te sprayen met neusspray dat je neus open is, dat schijnt te helpen bij kaakholte ontsteking. Ik weet niet of je er ook koorts bij hebt, maar dan zou ik even langs de dokter gaan als ik jou was. Veel sterkte!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2009 09:17

Oké, dan lijkt het inderdaad verdraaid veel op kaakholte-ontsteking. :? Het gekke is dan weer wel, dat mijn neus gewoon open is en ik niet neusverkouden ben.
Heeft die ontsteking bij jou lang geduurd?
Ik las op internet, dat het tussen de 3 en 8 weken duurt... :o
Slapen gaat gelukkig goed en zolang ik op bed blijf liggen heb ik weinig last. Inmiddels heb ik alweer last van m'n bijholtes en hoofdpijn.
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 aug 2009 14:17

Ik heb het een aantal keer gehad. Het duurde een paar weken inderdaad, maar de ergste pijn is na een paar dagen wel weg wel weg. Een keer toen ik antibiotica ervoor kreeg (toen was het wel heel erg; had toen ook bijholte ontsteking en voorhoofdholte ontsteking) ging het wat sneller over. Bij mij zat mijn neus ook niet verstopt, maar die tip kreeg ik toen van mijn tandarts. Het schijnt beter te zijn, maar hoe precies weet ik ook niet.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2009 14:55

Oké, dan ga ik ook maar een neusspray halen. Of wacht, die heb ik nog in de kast staan.
Belde net eventjes met een vriendin, zij heeft het ook gehad en gaf, net als Memmem aan, dat het verstandig is, om met corsodyl te spoelen. Die gaat ze zo nog even voor me halen, ik moet namelijk zo werken.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2009 14:56

Trouwens, fijn, dat de ergste pijn na een aantal dagen over is. Ik was al bang dat ik een week of vier met nare pijn moest rondlopen...
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 aug 2009 12:53

Hoe gaat het nu Daphne? Al wat beter?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 aug 2009 15:43

Ja, het gaat al stukken beter. Moet nog wel brufen slikken, maar als ik pijnstillers inneem, voel ik weinig. Slik ik ze niet, dan heb ik wel last. Dat was vrijdag en zaterdag wel anders. Toen had ik nog veel pijn, terwijl ik pijnstillers nam.
Heb net ook Corsodyl gehaald, eens kijken of dat ook nog verlicht.
Afbeelding

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 aug 2009 15:15

8>)
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”