Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Jo'tje » 29 jul 2009 09:08

Richtlijn voor vrouwen is toch 2000kcal?

Ik begrijp die instelling niet helemaal geloof ik. Momenteel beweeg ik veel en let ik meer op m'n eten (gezonder etc) maar het is wel belangrijk om gewoon genoeg binnen te krijgen! Toch val ik af, dat merk ik aan m'n kleding wel.
Heb wel eens het idee dat de kilo's boven de gezondheid gaan tegenwoordig. En nee, voor iedereen weer steigert: dat geldt vast niet voor iedereen. Ik zie het gewoon veel om me heen: als die kilo's er maar weer af zijn voelen ze zich weer goed. En maar weinig eten, amper avondeten etc. Maar dat kan nog leuk worden, met die Mexicaanse griep ;)
pobody's nerfect

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2009 09:59

Evelien schreef:over dat het gevaarlijk is als je s'avonds een snack neemt. Vooral dat men zegt dat je na 8 uur niks meer mag eten ivm je spijsvertering. Klopt gewoon helemaal niks van.

bron?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2009 11:37

trijntjejohanna schreef:
Evelien schreef:over dat het gevaarlijk is als je s'avonds een snack neemt. Vooral dat men zegt dat je na 8 uur niks meer mag eten ivm je spijsvertering. Klopt gewoon helemaal niks van.

bron?

Mijn dietiste.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jul 2009 13:09

Klopt, en het voedingscentrum heeft er ook wel het één en ander over te zeggen. Snuffel maar eens wat op die website :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2009 13:30

Uit een onderzoek:

Twee jaar geleden toonde Buijs aan dat er parasympathische zenuwvezeltjes uitkomen in het vetweefsel. Het buikvet en het onderhuidse vet bleken zelfs vanuit aparte groepen zenuwcellen te worden verzorgd. De activiteit van één bepaalde groep parasympathische zenuwvezels kan bijvoorbeeld leiden tot de typische vetophoping in en rond de buik.
De afwisselende activiteit van het sympatische en parasympathische deel volgen een bepaald bioritme en wordt mede aangestuurd door het daglicht. Als het licht wordt werkt de biologische klok als een wekker: hij geeft een signaal om het lichaam via het sympathische zenuwstelsel voor te bereiden op een periode van activiteit. Tegen de avond brengt hij juist de parasympathische invloed op gang, zodat het lichaam weer kan herstellen. Door onze leefstijl, waarin laat opblijven, tv kijken, 's avonds snacken of nog even wat e-mailtjes afhandelen meer regel dan uitzondering zijn geworden, raakt dit bioritme verstoord. Hierdoor is onder ander de sympaticus 's nachts overactief en daalt de bloeddruk te weinig. Overdag is juist de parasympaticus te actief en zorgt voor teveel vetafzetting op de buik.

Heeft dus niet alleen met laat eten te maken maar het is wel een van de oorzaken.

Die 480 kcal kunnen veel lijken, maar je lichaam is bezig met afbreken van wat je gegeten hebt en als je dan ook nog eens 's avonds flink snackt wordt niet alles goed afgebroken en afgevoerd (zeker omdat je 's nachts ook niet drinkt, wat weer belangrijk is voor afbraak en afvoer van afvalstoffen) en dus wordt er wel meer opgeslagen als lichaamsvet. En dat kan je op internet op allerlei plaatsen terugvinden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2009 07:53

Na 4 dagen ben ik de 3 vakantiekilo's al kwijt! :D :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2009 10:42

Heel goed. Ik kom in de vakantie doorgaans niet aan, omdat ik dan juist extra veel beweeg. Veel wandelen, fietsen, sporten etc :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jul 2009 10:53

Knap, TJ! =D>
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 31 jul 2009 09:13

MissF schreef:Van slapen word je juist slank. Slapen schijnt weer veel calorien te kosten. LAs ik pas weer ergens.

Toch heb je wel gelijk kijk hier maar eens b.v. : http://www.gezonder-afvallen.nl/slaap.html

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 aug 2009 08:46

Hier werkt het iig goed om 's avonds later niks meer te eten.. (of anders evt een stuk fruit) en 'smiddags warm te eten.. Het gaat hier iig lekker! Ben nu sinds vorige week zondag al 4 kilo afgevallen :D Nog 6 te gaan tot een gezond gewicht!

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 04 aug 2009 13:28

Super TJ =D>!

Ik heb behoorlijk gesnoept in de vakantie, alles wat ik maar lekker vond gegeten, geregeld een snakkie, veel ijs :yum:, had behoorlijk wat kg'tjes erbij verwacht, maar gelukkig viel dit reuze mee, en blijkt er 1 kg bijgekomen te zijn. Is het vele fietsen, wandelen en water drinken toch nog ergens goed voor geweest ;). Nu ik weer thuis ben, en weer totaal anders eet zal die kg er wel weer af gaan... Zit iig nog steeds onder de 65, en dat wil ik houden :).
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 aug 2009 16:10

volgens de weegschaal ben ik 2kg afgevallen !!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 aug 2009 21:55

kwebbel schreef:volgens de weegschaal ben ik 2kg afgevallen !!!

En dat zal vast wel kloppen! :wink:
Op dit moment ben ik thuis, als ik weer op mn kamer ben wil ik gaan beginnen met hardlopen (nu loop ik trappen in een bejaardentehuis:P en heb ik te weinig een vast ritme om het in te passen)
Iemand goede tips? Waar kan ik goede schoenen vinden?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 aug 2009 12:50

Ga naar een sportzaak o.i.d., daar weten ze precies welke schoenen goed zijn voor jouw voeten. Je kunt er beter iets meer geld aan uitgeven, de hele tijd zere voeten is ook niks.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 10 aug 2009 13:10

Ik werk in de zorg, en sjouw hele dag op m'n croc's teenslippers, of 'gewone'.
Ligt er aan hoeveel last ik van m'n voet heb, omdat ik ws een ontsteking ín m'n voet heb mag ik eigks geen hele dag op teenslippers lopen, majah, ze lopen zo lekker :wink:
En owja: ik vind dat de echte Croc's beter lopen/blijven dan de 'neppers'

Terug naar “Archief”