Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor christien » 25 jul 2009 16:14

Wat leuk Galaetia dat je weer even wat van je laat horen, ik ben echt benieuwd.
Gaaf dat jullie nu bezig zijn met een kamertje.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 jul 2009 14:33

Galateia schreef:Hier gaat het meer dan goed. We wachten en wachten en wachten... en we zijn langzaamaan begonnen met het maken van een kamertje en het verzamelen van spullen. :mrgreen:
super !!!! post wel ff wat foto's, vind het altijd zo gaaf die kinderkamertjes!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jul 2009 15:15

Galateia schreef:Hier gaat het meer dan goed. We wachten en wachten en wachten... en we zijn langzaamaan begonnen met het maken van een kamertje en het verzamelen van spullen. :mrgreen:

TOF vet gaaf joh.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2009 15:49

Goed nieuws, Galateia! Leuk, joh!
Afbeelding

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 29 jul 2009 07:41

Even een update van onze kant. We hebben de VIA inmiddels afgerond en we verwachten begin 2010 te kunnen starten met het gezinsonderzoek.
We zijn ons momenteel wat meer aan het verdiepen in Zuid Afrika en de special needs die daar veel voorkomen. Want op zich staan we daar wel voor open, maar op de één of andere manier zien we niet vaak donkere kindjes met een zichtbare afwijking, zoals een hazenlip wat je bij Aziatische kinderen wel ziet. Na een mailwisseling met Wereldkinderen begreep ik dat er vooral veel premature kinderen en kinderen met FAS uit Zuid Afrika komen. Dus daar zijn we nu over aan het nadenken. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel heftig wat je dan te lezen krijgt. Vooral over FAS. Hoewel ik van Wereldkinderen begreep dat het vooral gaat om een lichte vorm van FAS. Alleen kan ik nergens gevonden krijgen hoe zoiets licht kan zijn aangezien het een syndroom is wat zich in de loop der tijd steeds meer gaat openbaren. Hebben jullie enig idee?
Verder duurt het wachten wel lang, maar je probeert telkens naar het volgende toe te leven. Zo zijn we nu aan het wachten op de brief van de Kinderbescherming dat ze onze gegevens binnen hebben. Niet echt een spannend gebeuren, maar het is wel weer een stapje dichterbij ons kindje :-)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 jul 2009 08:06

Leuk Galateia! Lijkt me zó leuk om met het kamertje te beginnen!
Hopelijk kunnen wij hier over een jaartje ook mee beginnen.

Dientjebommel, fijn dat jullie weer een stapje dichterbij het gezinsonderzoek zijn! Ik vond die maanden wachten nog best snel gaan. Ik weet helaas niet echt veel meer over FAS.

Weten jullie misschien wat momenteel de wachttijden ongeveer zijn voor Zuid-Afrika?

Wij hebben volgende week ons derde gesprek met de RvK. Haar vakantie zat er tussen, vandaar dat het zo lang duurt. Ze komt bij ons thuis dit keer.
Wij komen trouwens ook op de lijst voor een Nederlands kindje.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 jul 2009 11:56

Dientjebommel, ik kan me voorstellen dat je het heel heftig vindt wat je leest over FAS, het is ook niet niets. Het enige wat ik weet is dat er naast de term FAS ook de term FAE bestaat (fetal alcohol effects). Hierbij is sprake van dezelfde kenmerken als bij FAS, maar in mindere mate of niet alle kenmerken. Wellicht is dat wat ze bedoelen bij WK.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jul 2009 12:09

Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb nog niet eerder over echte FAS gehoord in combinatie met Zuid-Afrikaanse adoptiekinderen, maar wel over FAE. Maar je zou het even na kunnen vragen. FAS is een zware Special Need, waar je wel toestemming voor moet krijgen van de RvK. Overigens kun je ook gewoon op de wachtlijst voor Zuid-Afrika, wanneer je voor lichte of andere SN open staat of voor zo gezond mogelijk.

Over de wachttijden valt niet zo veel zekerheid te geven. Het blijft onvoorspelbaar, maar dat snap je zelf ook wel. Zuid-Afrika is een goed lopend kanaal van WK. Toen ik in april belde, ging men uit van ongeveer 3 jaar: 1 jaartje pre-wachtlijst, 1 jaartje landenwachtlijst, 1 jaartje wachten op voorstel. Met uitschieters naar boven en naar beneden, uiteraard, want de matching loopt niet op nummer of op volgorde van aanmelding.

Wanneer je voor redelijk veel SN (ook de zwaardere en de meer gecompliceerde en/of gecombineerde) open staat, dan sta je veel minder lang op de pre- en landenwachtlijst. Ik weet van een stel, dat nooit op de pre-wachtlijst heeft gestaan, maar over een paar maanden al papieren mag gaan verzamelen. Verder zochten ze in april echt jonge mensen, omdat er veel hele jonge kindjes uit Zuid-Afrika komen, die ze graag bij jonge mensen plaatsen.

Ze wilden ons dossier graag hebben, maar wij hebben uiteindelijk een andere keuze gemaakt, dus hier stopt mijn kennis :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 17 aug 2009 11:04

Even mijn frustratie uiten hoor. Ik ben inmiddels al een groot deel van de ochtend aan het bellen met huisartsen voor onze medische keuring, maar óf ze doen geen keuringen, óf ze zijn op vakantie óf ze zijn momenteel te druk!!! Grrr. Ik ben nu aan het wachten op een telefoontje van een assistente die even moest navragen of de dokter ons wil keuren. Hopelijk heeft zij beter nieuws. Tot zover maar weer.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 aug 2009 13:47

Heel herkenbaar Dientjebommel! ook wij moesten smeken of we ergens terecht konden, want veel huisartsen willen het niet doen. Zelfs toen ik een keer een afspraak had weten te maken met een assistente, werd dit weer afgebeld omdat de dokter het niet wilde doen. Uiteindelijk kwamen we via via bij een huisarts terecht die zelf ook adoptiekinderen heeft. Hij deed de keuring nog gratis ook omdat hij hier helemaal achter kan staan. :P

Sterkte verder met zoeken!

Groetjes, Anne

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 21 aug 2009 14:20

Het is inmiddels gelukt. We hebben een afspraak a.s. vrijdag aan het eind van de middag. Ik vond het echt een verademing toen de assistente zich uitermate verbaasd afvroeg waarom de dokter het niet zou doen. En op de achtergrond hoorde ik de dokter op dezelfde manier reageren. Dus: eind goed, al goed.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2009 18:36

Fijn dientjebommel! Ik zou ook niet weten waarom een huisarts zo'n keuring niet zou uitvoeren, maar misschien is het anders in NL. Ik had een hele leuke keuring met mijn huisarts, we zaten soms echt te lachen om de vragen. Bv: Of ik geen psychische problemen heb...Mijn dokter heel droog: ze wil graag kinderen, natuurlijk zit het dan niet goed in d'r bovenkamer :mrgreen:
Maar goed, heel veel sterkte as vrijdag!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 aug 2009 08:19

Zo herkenbaar! Ik denk, dat veel dokters ook helemaal niet weten, wat het precies voorstelt. Het stelt dus echt niks voor. Na veel bellen hadden we uiteindelijk een huisarts gevonden, die het echt geen enkel probleem vond. We hebben ook samen zitten lachen, want ze vond het allemaal maar een beetje onzinnig. Ze heeft geloof ik even de bloeddruk gecontroleerd en een ogentest gedaan, voor de vorm, zeg maar. En netjes de vragenlijst afgewerkt. Het komt wel goed, succes!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 aug 2009 08:20

@Anne80: hoe is het gezinsonderzoek gegaan? Is er inmiddels al een rapport verschenen?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 26 aug 2009 09:49

Galateia schreef:@Anne80: hoe is het gezinsonderzoek gegaan? Is er inmiddels al een rapport verschenen?

Hoi Galateia,

Helaas zijn ze bij ons niet zo snel. :?
We hebben ons laatste gesprek gehad (thuis), waarin ons min of meer is toegezegd dat we de BT krijgen. :D
De medewerkster heeft ons drie weken geleden beloofd na drie weken te bellen om een afspraak te maken om het rapport in te komen lezen. (jaja ze neemt er wel de tijd voor)
Maar we zijn heel dankbaar en blij dat we de BT kríjgen!
(We krijgen trouwens ook een rapport voor een Nederlands kindje. regenboog-smile)
En dan óp naar Meiling!

leuk dat jullie al begonnen zijn met het kamertje! zon10

Groetjes, Anne

Terug naar “Archief”