Moderator: Moderafo's

BigSmile schreef:Tja Tante Tortel ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik op je post moet zeggen.
Je roept wel iets op bij mij maar ik kan daar (nog) niet het juiste woord voor vinden. Wat en hoe je het zegt vind ik op zijn minst verwarrend.
Ik ben het in ieder geval niet met je eens. Maar zoals Marnix het verwoord is wat mij betreft wel waar. Ook al geloof ik niet wat de Moslims geloven, dat wil niet zeggen dat we als mens wat van ze kunnen leren.
Maar nu raken we toch teveel offtopic
Optimatus schreef:BigSmile schreef:Tja Tante Tortel ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik op je post moet zeggen.
Je roept wel iets op bij mij maar ik kan daar (nog) niet het juiste woord voor vinden. Wat en hoe je het zegt vind ik op zijn minst verwarrend.
Ik ben het in ieder geval niet met je eens. Maar zoals Marnix het verwoord is wat mij betreft wel waar. Ook al geloof ik niet wat de Moslims geloven, dat wil niet zeggen dat we als mens wat van ze kunnen leren.
Maar nu raken we toch teveel offtopic
Ik kan het juiste woord er wel voor vinden: walging.
OMDAT ze moslim zijn wil Tortel er niets van leren. Dus als een moslim zegt: 1+1=2, dan wil zij dat niet van hem/haar aannemen. De wereld zit vol met dit soort stijfkoppige troela's (m/v) zonder relativeringsvermogen. Dankzij dit soort lieden komen er kerkscheuringen en erger.

Optimatus schreef:De wereld zit vol met dit soort stijfkoppige troela's (m/v) zonder relativeringsvermogen. Dankzij dit soort lieden komen er kerkscheuringen en erger.
Riska schreef:Kan het ook in het Nederlands? Mea Culpa ken ik, Deo ook, maar coram???
Optimatus schreef:Dus het geven van middelen of geld aan arme mensen vind jij niet iets om na te volgen?
Wat betreft gastvrijheid: dat zit in de mens en niet aan de buitenkant. Waar je de onbeschoftheid vandaan haalt om te twijfelen aan gastvrijheid van mensen, is me een raadsel, maar dat moet van heel diep komen.
Je kletst maar wat, zonder ook maar één blijk van ervaring aan de dag te kunnen leggen.
Andre schreef:Omdat het % forum ganger(ster(s) dat een gereformeerde kerk vrijgemaakt bezoekt ook een doelgroep is van refoweb.........
Met o.a. een panel lid in de vragenrubriek, kwam er bij mij de vraag.
Is er onder de 'hoofddoelgroep' ook enige kennis over de GKV.
En hoe is vinden jullie - gezien ook de kerkgeschiedenis - de relatie met deze kerk.
Zo ook de leer.
Ik ben hier nieuwsgierig naar, om te weten hoe jullie kennis daar over is.
Ooja niet komen met het geintje de enige ware kerk en dat soort kul a.j.b.
tante-tortel schreef:Als je werkelijk moslim (GKV'er) bent zul je je ook gedragen naar de normen van de moslim (GKV). En die zijn niet om een voorbeeld aan te nemen. Want dat houd vrouwen onderdrukking in, uithuwelijken. Je goede naam hoger achten dan je kinderen, dat is de leer van de koran (Bijbel). Dan gehoorzaam je aan wat de imman (predikant) zegt.

tante-tortel schreef:Optimatus schreef:Dus het geven van middelen of geld aan arme mensen vind jij niet iets om na te volgen?
Wat betreft gastvrijheid: dat zit in de mens en niet aan de buitenkant. Waar je de onbeschoftheid vandaan haalt om te twijfelen aan gastvrijheid van mensen, is me een raadsel, maar dat moet van heel diep komen.
Je kletst maar wat, zonder ook maar één blijk van ervaring aan de dag te kunnen leggen.
Ik klets niet maar wat, ik spreek uit ervaring..... En de enige die hier onbeschoft is ben jij!
Laat dat duidelijk zijn.
tante-tortel schreef:Als je werkelijk moslim bent zul je je ook gedragen naar de normen van de moslim. En die zijn niet om een voorbeeld aan te nemen. Want dat houd vrouwen onderdrukking in, uithuwelijken. Je goede naam hoger achten dan je kinderen, dat is de leer van de koran. Dan gehoorzaam je aan wat de imman zegt. Iemand die dat niet doet is geen moslim.
Marokkaan spel je zo.tante-tortel schreef:Komt hooguit uit het land waar dat geloof vandaan komt. Maar is gewoon een turk, of een marocaan. Om maar wat te noemen.
tante-tortel schreef:Je kunt dus nooit een voorbeeld willen nemen aan "de" moslim.
tante-tortel schreef:Want dat is een afgoden dienaar.
tante-tortel schreef:Zo is mijn aangetrouwde neef echt geen moslim, maar wel een turk. Zijn familie is nog wel moslim. En gedragen zich dan ook zo.
En daar zou ik geen voorbeeld aan willen nemen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 27 gasten