Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Denkertje21 schreef:Gisteren stond er in het RD een fraai stuk over ds L.W. van der Meij. Hij zegt: let op de onverwachte kansen om te evangeliseren, "Er kan zomaar een deur opengaan.”
Hij sprak voor een volle kerk van Elburg over Paulus die onverwacht de gelegenheid kreeg om het Evangelie te prediken.
Wow, daar zat ik mee. zelf geloof ik dat er niemand is die God zoekt. Dus moet God zelf op zoek en hij gebruikt daar zijn knechten voor. We moeten dus kennnelijk overal preken. Met een stel jongeren hebben wij een 'heilig boo(n)tje' gehuurd en varen nu mee met deze parade.
Laat het helder zijn: ik vind deze parade deerniswekkend, van God ontdaan en God los.
En toch geloof ik dat je juist dit soort evenementen moet opzoeken. Gewoon om op een eigen manier iets van God te laten zien, dat Hij ook van hono's houdt
em_ma schreef:Mooi dat jullie willen evangeliseren op de Gay Pride, maar maken jullie het jezelf niet een beetje moeilijk om tussen homofielen te varen, terwijl je dat zelf ook bent? Dat lijkt me best lastig, soort kat op het spek binden (dat bedoel ik niet negatief!).
Zou het niet wat handiger zijn als je met een kraam ergens gaat staan?
Overigens hoe wil je evangeliseren als je meevaart? Mensen uitnodigen op je boot? Volgens mij krijg je meer gehoor als je met een kraam ergens gaat staan. Kun je ook wat rustiger evangeliseren.
Komt op mij ook wat eerbiediger over.
henkie schreef:Vorig jaar was een sof. Waarom een nieuwe poging?
Lovely schreef:In navolging op em_ma: ik ben daar ook benieuwd naar wat voor evangelisatie-methode er gebruikt dient te worden volgens Denkertje? En moet er weer een boot mee varen namens de christen-homo's? En kleden zij zich wel zedig, integenstelling tot hun mede-feestvierders, die alleen een schaars lapje stof om hebben bij bepaalde lichaamsdelen?
Want het lijkt wel of het daar alleen om draait bij de Gay Pride: zo naakt mogelijk erbij lopen en hard schreeuwen, zingen en drinken. Ik ken ook vele homo's, maar geen haar op hun hoofd dat zij willen mee varen bij die Gay Pride.
Denkertje21 schreef:Toch even voor de duidelijkheid:
Als mensen ergens gaan uitdragen dat God bestaat, liefde is en het verloren wil opzoeken, waar moet je dan zijn. In de kerk zou je zeggen!
Maar waarom gingen die gasten flyeren bij dat Madonnaconcert? Omdat ze het zo eens zijn met Madonna's optrdeen? Nee toch?
Ik neem nadrukkelijk afstand van het evenement Gay Pride en Canal Parade. Ik vind dat dit vooral heel veel hedonistische decadentie is.
Dus... moet ik dáár zijn! Juist om te laten zien dat het anders kan. Dat God bestaat (alleen dát is al nieuw voor het grootste deel van Nederland)
Waarom meevaren? Omdat we dan juist de meeste aandacht krijgen. Daar kunnen we getuigen. Nee, we krijgen niet de kans om de hele boodschap van ellende, verlossing en dankbaarheid uit te dragen en die enkele momenten dat we langs varen. Maar er gaan dit jaar wel borden mee met o.a. "Gods liefde = buitengewoon" en "Hij gelooft in mij".
Maar ik wil dit topic veel breder trekken. Waarom ga jij niet evangeliseren? Zoveel kritiek op het 'heilig bootje' en zelf sta je niet te flyeren aan de kant, op een brug of waar dan ook...
Gisteren zag ik weer een enthousaiaste groep in de binnenstad van Den Haag. Of het wérkt? Dat is Gods werk! Het is onze opdracht!
em_ma schreef: De mensen gingen flyeren voor het concert, niet tijdens het concert. Dus niet in het feestgedruis! Je wordt zo overstemt, hoe wil je rustig met mensen kunnen praten over God? Daarom lijkt het mij nou niet bepaald handig als je met een boot meevaart. En ok, niet alle boten zullen een vulgaire look hebben, maar hoe wil je met hun in contact komen als jij op een boot zit en hun ook?
En ik vind het niet zo integer dat jij dit alleen al denkt! De farizeërs moesten er ook niks van hebben dat Jezus bij Zacheus naar binnen ging! Die hadden hun zaakjes zelf net op orde.em_ma schreef: Ik vind het niet zo integer van je dat je het nu ineens op de algemene evangelisatie boeg gaat gooien, omdat je voelt dat mensen het niet met je eens zijn.
em_ma schreef:Want jij weet niet helemaal niet of de mensen die in dit topic reageren nooit evangeliseren. Misschien niet bij de Gay Pride, maar wel bij andere evenemten? Daarbij vraag jij onze mening, nou die mogen wij toch geven?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten