Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor kwebbel » 18 jul 2009 21:32

wij hebben houten kozijnen, kunststof zou niet echt passen bij de stijl huizen die hier staan. M'n schoonouders hebben wel kunststof en daar staat het dan weer prima. Ach wat, het beschermt het huis en ik vind het prima zo.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jul 2009 12:01

Het einde is in zicht van ons grote project!! binnenkort komen de foto's...
Nu kan ik lekker gaan shoppen voor leuke spullen in de douche en wc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jul 2009 16:56

Toch wel heel fijn Liefie, denk ik, dat het bijna achter de rug is. En het shoppen is natuurlijk het leukst :D

Ik kan ook weer na gaan denken over een nieuwe inrichting, en die van de tuin al helemaal. Wij hebben onze woonkamer nu echt ingericht met het oog op de vierkante meters van 24 m2. Dus een kleine kast, een tweezits bank en 2 kleine fautuils, tafel van 1.60 met 4 stoelen.
Als het huis dat we graag willen kopen doorgaat krijgen we een veel grotere kamer en eet/woonkeuken. Dus al onze meubels zijn veel te klein daarvoor. Dus veel moet nieuw. Ook de keuken zelf.
Een tuin hebben we al helemaal niet gehad, en die is 1 wildernis. Dus moeten we ook over nadenken, al zal dat wel een meerjaren plan worden.
Het is wel erg leuk om een beetje rond te kijken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 20 jul 2009 09:41

Liefie: ik ben benieuwd naar de foto's.

Hier gaat het klussen ook redelijk opschieten. We zijn druk bezig met behangen en laminaat leggen. Heerlijk gevoel, ben het zo zat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jul 2009 11:37

Ik ben het helemaal niet zat al houden we wel even op als dit project klaar is haha even helemaal rust. We zouden eigenlijk zelf de buitenkant gaan schilderen maar hebben toch besloten een schilder in te schakelen als het goed is krijgen we van de week de offerte.
Wij zijn er echt super blij mee het bijna eind resultaat het heeft heel veel geld en moeite gekost maar we hebben er echt geen spijt van.
Foto's volgen als de vloer geheel klaar is en als de kast (waar ze nu mee bezig zijn) helemaal klaar is dan zie je pas hoe het echt wordt.

Ben ook benieuwd naar foto's van jou Kirsten

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jul 2009 15:36

Onze garderobekast wordt a.s. vrijdag (als bouwpakket) geleverd. Dat werd tijd, want de ingebouwde kast (ook zo'n 3 deuren groot) wordt helemaal in beslag genomen door mijn kleding ( :oops:) dus die van mijn man lag op het logeerbed en hing aan de kasten, maar dat is natuurlijk verre van ideaal... Nu maar hopen dat die kast een beetje makkelijk in elkaar te zetten is, want dat zal wel weer 'ff snel' moeten gebeuren 8).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 jul 2009 08:06

LeChat, ik vind het geweldig leuk om zulke dingen in elkaar te zetten, ben ik nu ook druk mee bezig. Succes!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2009 09:25

Dank je. Wij vinden dat soort dingen ook wel leuk gelukkig, alleen moet deze ook aan de muur bevestigd worden enzo, dus dat is wat meer werk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 jul 2009 14:10

Afbeelding
Een stukje keuken en woonkamer. De muur van de keuken hebben we gesaust. Hoewel de kleur niet helemaal lekker zichtbaar is, is het een soort van camelkleur. De kozijnen en het plankje zijn in de grondverf gezet. Niet helemaal supermooi maar het zit... voorlopig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2009 15:42

Wat is er niet helemaal supermooi? Het camelkleurige deel? Want dat het grondverf-gedeelte nog mooier wordt lijkt me logisch :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jul 2009 10:53

Ik ben al dagen bezig met het zoeken van een 'nieuwe' keuken. Dat valt echt niet mee. Ik heb gewoon zo'n idee in mijn hoofd en dat moet het worden. Maar we willen geen helemaal nieuwe, showroomkeuken kan eventueel ook,maar die vind ik vaak ook nog best prijzig, en dat vinden we echt niet nodig. Maar vindt dan maar eens een keuken die helemaal naar mijn zin in (mijn man heeft zich al bij mijn idee neergelegd ;) ) en die lang genoeg is (lange kant minimaal 4 meter, en liefst nog een klein stukje L eraan vast), met het goede werkblad. Nu heb ik eindelijk de perfecte keuken gevonden, hoop ik dat ze akkoord gaan met het bod, want er zijn al 4 wachtenden voor ons :( Nouja, ik wacht wel af, we hebben gelukkig nog even voor ie er echt in moet :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jul 2009 10:59

Ikea keukens zijn ook erg goed en leuke prijzen... Die van ons is nu 7 jaar oud en nog super goed (alleen niet echt mijn smaak) En het voordeel is dat je heel makkelijk een nieuw onderdeel kan halen (wij hadden een verstopping en mijn man moest de binnen kant van het kastje slopen omdat ze dat te goed vast gemaakt hadden :mrgreen: maar voor 30 euro hadden we een heel nieuw kastje)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2009 11:02

Dat vindt ik wel weer het ideale van Ikea.

En tegenwoordig kun je de keukenkastdeurtjes voor weinig geld verven/spuiten.

Wij hebben gisteren een goede kennis over de vloer gehad die verstand heeft van kozijnen enzo. Als het plaatsen duurde dan wij in gedachten hebben vragen we of hij ze er in wil zetten. Maar dat wordt ook behoorlijk wat geld. Maar tsja dan hebben we wel nieuwe kozijnen en glas.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2009 14:20

LeChat schreef:Wat is er niet helemaal supermooi? Het camelkleurige deel? Want dat het grondverf-gedeelte nog mooier wordt lijkt me logisch :wink:
nee het plaatje boven de deur. Maar ach het is grondverf dus dan mag het nog ;-)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jul 2009 11:15

Precies, dat dacht ik ook al :wink:

Terug naar “Archief”