Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2009 10:19

Groene zeep (niet de vloeibare). Of natuurazijn. Probeer het eerst met natuurproducten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jul 2009 12:17

Heb ik net het hele huis klaar (alleen nog even zuigen), belt mijn man dat de kijker i.p.v. morgenochtend pas woensdagmiddag komt. Nouja, is alles tenminste vast schoon. Morgen maar even zuigen, anders kan ik het morgen toch weer doen. En dan maar hopen dat het stof een beetje wegblijft morgen :)
Twee wassen hangen buiten, dus de manden zijn weer leeg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jul 2009 15:12

Zó, ik ben druk bezig de vakantiewasjes aan 't wegwerken... Jammer dat het steeds ff regent, ik neem het risico maar niet om de was buiten te hangen. Morgen wordt onze nieuwe droger gebracht!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jul 2009 16:34

Hier dreigt het steeds wel. Ik had ook 2 wassen buiten hangen. Toen ik onderweg van de ene winkel naar de andere reed, werd het zo donker dat ik beide wasrekken snel tussendoor even binnen heb gezet. Maar de regen bleef weg, dus ik heb ze maar weer buiten gezet toen ik terug kwam, en nu is alles lekker droog.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jul 2009 13:18

Zo, heb nu twee weken vakantie. Maar eens nodig wat kasten uitmesten, dat is alweer zo'n tijd geleden... 8)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jul 2009 08:40

Vandaag weer eens aan de slag. Ik heb alles bijna 3 maanden lang laten versloffen. Er ligt geen wasgoed meer in de kast,alles ligt op zolder en de badkamer is ronduit vies. Ik voel mij eindelijk weer wat beter, dus de nesteldrang moet toeslaan. Vanmorgen al een was opgehangen, 2 bedden verschoond, 2 slaapkamers schoongemaakt. Nu de badkamer nog en een slaapkamer en vanmiddag komt mijn moeder mij helpen met de strijk en de resterende was. Lief he?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2009 09:20

pppfff wie heeft er nog meer last van bromvliegen???

Het is echt vreselijk.... hier. Heb vorige week de ramen gelapt. Kan nu weer beginnen. ](*,)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 jul 2009 10:25

Ik ging net een was doen. Ik hoorde op een gegeven moment allemaal rare geluiden. Bleek dat ik vergeten was mijn bh in een waszak te doen. De beugel was eruit gegaan en was al half door een gaatje in de trommel gegaan. Gelukkig heb ik de wasmachine nog net kunnen redden.... Brrr ik heb nu echt geen tijd voor een kapotte wasmachine (over 3 dagen op vakantie en voor die tijd nog verslagen inleveren om af te studeren)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jul 2009 10:31

Dan heb je geluk! Is denk ik best een duur geintje kapotte trommel.

Ik heb netjes een schema gemaakt voor heel de week dingen die elke dag of om de meerdere dagen voorkomen (dus geen ramen zemen, tuin doen enz)
Werkt echt super! elke dag ben ik in 30min/45min klaar en mijn man heeft het vervelendste klusje op zich genomen STOFZUIGEN echt een rotwerk (vind ik) en mijn man kan het super netjes en tilt en zet alles aan de kant.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jul 2009 10:41

Ruimen jullie eerst op of ga je dweilen en veeg je zo alles op een hoop? Dit zag ik laatst bij iemand, maar het leek mij niet zo logisch. 3 meter vloer lag bezaaid met speelgoed, kledingstukken en stofhopen. Ik ruim en zuig eerst en dweil daarna pas.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jul 2009 10:45

Hier is het op de grond eigenlijk nooit geen troep (hebben dan ook geen kinderen) maar ik zou eerst alles opruimen dan alle losse lichte spullen op tafel enz zetten dan stofzuigen en dan dweilen. (alleen dweilen wij niet zo veel is niet nodig)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 22 jul 2009 11:29

Ik stofzuig ook altijd voor dat ik ga dweilen, ik vind het smerig om al die viezigheid aan mn dweil te hebben en hem dan nog uit te moeten wringen :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2009 11:56

nou ik heb nu twee kids over de vloer.... vanavond maar eens stofzuien.

Als ik de ramen lap doe ik ook gelijk alles aan de kant en zuig en dweil ik alles.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 jul 2009 13:37

@Evelien: hier hebben we ook erg veel last van bromvliegen. Als het een beetje te erg wordt ga ik met zo'n spuitbus door de kamer. Verder hebben we hier heel veel van die kleine fruitvliegjes (ofzo) in huis, heel vies. Zeker als het weer een paar dagen wat warmer is lukt het maar niet om daar vanaf te komen.

Hier zuig ik ook altijd voor ik dweil, zand etc. blijft niet eens goed in de dweil hangen dus als ik niet zuig ligt er na het dweilen nog overal viezigheid. Ik ben niet zo van het opzij zetten van spullen (speelgoed enzo ruim ik wel even op :wink: ) maar de stoelen laat ik vaak staan en daar zuig en dweil ik een beetje tussendoor.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jul 2009 14:34

liefie schreef:Ik heb netjes een schema gemaakt voor heel de week dingen die elke dag of om de meerdere dagen voorkomen (dus geen ramen zemen, tuin doen enz)
Werkt echt super! elke dag ben ik in 30min/45min klaar en mijn man heeft het vervelendste klusje op zich genomen STOFZUIGEN echt een rotwerk (vind ik) en mijn man kan het super netjes en tilt en zet alles aan de kant.

Haha, dat karwei heeft mijn man ook op zich genomen, heerlijk, scheelt ook zoveel tijd... Dan kan ik intussen strijken ofzo (want dat doe ik toch liever zelf, al had hij pas een overhemd van 'mzelf keurig gestreken).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”