Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor liefie » 17 jul 2009 13:28

Mijn man is 1.91 en weegt ongeveer 87 kg ook niks aan de hand alleen maar hele sterke spieren :mrgreen: :lol:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 17 jul 2009 17:41

Het verschilt toch heel veel.
Als ik hier soms mensen hoor die net zo zwaar zijn als hun lengte. Bijvoorbeeld 72 en 1.72 of 63 en 1.63 en gewoon in maatje 38 passen dan denk ik wel eens: Hoe doen die dat toch...
Ik pas ook wel maatje 38, maar echt lang niet meer als ik gewoon 73 kilo zou wegen met m'n 1.73

Alle afslankers succes.
Ik heb echt opt moment een valkuil bij Italiaans ijs
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2009 20:48

mijn man zal dan wel een prima gewicht hebben maar wij vinden zelf van niet omdat hij "vroeger" dus wel een mooi figuurtje had (geen buik, maar ook niet plat) hij wil dat graag terug hebben dus waarom niet ? Hij past niet eens meer in z'n trouwpak en dat was voor ons de reden om te starten. Hij wil m nog gewoon afdragen op zondag. Wat een ander en z'n gewicht doet zegt mij niets. Wij vinden het voor ons ook geen reden om plots te stoppen, alleen maar omdat een ander zegt dat er niets mis is (hoewel het goed bedoelt is hoor!!!!) wij willen wat kilo's kwijt omdat we ons daarbij prettiger voelen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 jul 2009 09:49

kwebbel schreef:Wij vinden het voor ons ook geen reden om plots te stoppen, alleen maar omdat een ander zegt dat er niets mis is (hoewel het goed bedoelt is hoor!!!!) wij willen wat kilo's kwijt omdat we ons daarbij prettiger voelen.

Idd, mensen zeggen vaak: Nu moet je echt stoppen, zo is het goed.
Of: Jij bent toch helemaal niet dik?

Het punt is dat jij je wel prettig moet voelen en zoals ik al aangaf, gewicht zegt ook niet altijd wat......

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jul 2009 11:40

Funlover schreef:
kwebbel schreef:Wij vinden het voor ons ook geen reden om plots te stoppen, alleen maar omdat een ander zegt dat er niets mis is (hoewel het goed bedoelt is hoor!!!!) wij willen wat kilo's kwijt omdat we ons daarbij prettiger voelen.

Idd, mensen zeggen vaak: Nu moet je echt stoppen, zo is het goed.
Of: Jij bent toch helemaal niet dik?

Het punt is dat jij je wel prettig moet voelen en zoals ik al aangaf, gewicht zegt ook niet altijd wat......

Ik ben wel eens doorgeslagen met het afvallen (jaren geleden)..... en toen was ik blij met dat soort uitspraken: nu moet je echt stoppen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jul 2009 18:27

dat kan ik mij voorstellen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 jul 2009 19:20

Ik snap nog steeds dat afvallen niet zo, wat is er nu toch mis met opletten wat je eet, en indien nodig meer bewegen of sporten? Dit ipv het altijd maar in diëten zoeken. :oops: Kans op een jojo effect is dan toch groter als je men (vaak) de oplossing in diëten zoekt?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jul 2009 21:24

de kans op jojo-effect is inderdaad aanwezig, gelukkig hebben diëten ook zoiets als: behoud je gewicht, dus dat je niet aankomt in een rap tempo. Verder is opletten wat je eet natuurlijk een goede tip maar er zijn ook mensen die zijn van natura wat gezetter, of komen makkelijk aan als ze iets eten, laat staan de mensen die schildklierproblemen hebben. Dus het gaat niet altijd op: Let op wat je eet en indien nodig meer bewegen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2009 08:14

Harm-J schreef:Ik snap nog steeds dat afvallen niet zo, wat is er nu toch mis met opletten wat je eet, en indien nodig meer bewegen of sporten? Dit ipv het altijd maar in diëten zoeken. :oops: Kans op een jojo effect is dan toch groter als je men (vaak) de oplossing in diëten zoekt?

door een paar jaar enorm ongelukkig in m'n vel gezeten te hebben heb ik in die jaren enorm veel gegeten (noem het maar gerust VRETEN). Alles wat los en vast zat at ik. En dan ook vooral de vette dingen. Daardoor ben ik enorm veel aangekomen (ook puur omdat ik geen beweging had). En tjsa de ene schildklier is de andere ook niet....

En wat ik met dieeten wil leren om bewust met eten om te gaan.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 jul 2009 10:25

Met diëten bedoelde ik meer de hype (crash) diëten uit de bladen, boeken. preparaten i.p.v gewone voeding gebruiken, minder te gaan eten, dan het lichaam nodig heeft e.d. Verantwoord afvallen onder begeleiding van een diëtiste, daar lijkt mij niets mis mee.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jul 2009 10:38

Het ligt eraan wel dieet je gebruikt. Dieet heeft een negatieve lading, maar het streep-je-slank dat ik doe (nouja, deed, ik vul het nu al een tijdje niet in omdat ik het allemaal wel weet nu), is ook een dieet, maar het ging toch echt langzaam, waardoor het er sneller afblijft. Ik merk het nu al, ik eet nu in het weekend wat meer dan ik deed, na een paar weken Sonja Bakkeren waren die kilo's er zelfs dan zo weer aan. Nu blijf ik steeds hetzelfde wegen.
En ik heb er ook wel een week of 22 over gedaan om die -14,5 (of nu bijna -15) te halen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 jul 2009 11:31

Ik ben toch wel een der grootste jojo's van deze aardkloot denk ik.. Normaliter weeg ik in het voorjaar netjes rond de 63/64 en aan het einde van het jaar weer tegen de 70 wat mij dan weer doet besluiten om te gaan lijnen.
Voor het eerst lukt het me om dit jaar gewoon op gewicht te blijven. Zodra ik in mijn door mezelf aangegeven gevarenzone kom (65 en iets daarboven) snoep ik een paar dagen niet en drink ik heel veel water. Binnen no-time zit ik dan weer op 63/64. Heerlijk! Het beste is dus om het niet te ver te laten komen. Geen Sonja of Herbalife of welk ander dieet dan ook meer voor mij...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 jul 2009 06:15

Ik heb ook nooit aan dieten gedaan, ik heb me gewoon in voeding verdiept en ben gezondere dingen gaan eten en idd de helft minder eten. Het werkt altijd weer, en omdat je weet wat goed is blijf je je ook meer bewust.

Door Sonja zou je ook best bewust worden van gezondere voeding. Maar als ik haar boeken en tijdschriften bekijk denk ik elke keer weer. Wat een vreemd dieet.
Soms mag je een hele week geen brood..... [-(
En hoor idd veel mensen die Sonja doen dat ze het niet hun hele leven willen doen, en als ze stoppen ze aankomen.
Gelukkig gaat het ook bij mensen goed.

Ach het blijft ook lastig het vraagt vooral discipline.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2009 06:51

Ik heb een aantal weken Sonja gedaan (voordat ik zwanger werd van Hugo) en ik had een enorme honger. Ik heb later ergens gelezen dat je op sommige dagen met het Sonja Bakker dieet net zoveel caloriën binnen krijgt als iemand tijdens de WOII in een concentratiekamp. Daar schrok ik toch wel van. En zodra je normaal gaat eten kom je weer aan. En inderdaad s'morgens yohurt met een appel en s'middags 2 crackers lijkt mij niet echt gezond.
Na mijn bevalling heb ik WW gedaan en mn ogen zijn echt open gegaan. Ik moest zoveel eten. Op sommige dagen zat ik op 6 boterhammen, warm eten en stukje vlees en tussendoor ook nog van alles. Ik weet wel dat ik na mn bevalling gelijk weer naar de WW ga. Ze hebben daar zelfs een speciaal programma voor vrouwen die BV geven.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jul 2009 18:42

Funlover schreef:Soms mag je een hele week geen brood..... [-(
En hoor idd veel mensen die Sonja doen dat ze het niet hun hele leven willen doen, en als ze stoppen ze aankomen.
Gelukkig gaat het ook bij mensen goed.

Ach het blijft ook lastig het vraagt vooral discipline.....
wij doen nu week 1 van het dieet en ik mag gewoon de hele week brood hoor. Het is niet zo dat je je strikt er aan moet houden. Als je niet van kwark houd en dat moet je eten 's ochtends kan je gewoon 2 volkoren boterhammen pakken hoor.... het is net hoe je het bekijkt.

@ajl: 's ochtends yoghurt en 's middags 2 crackers ... ?? lijkt mij niet gezond. Er staat wel in het boek dat je 's ochtends of 2 crackers, of yoghurt, of kwark, of een beschuit mag. En je mag altijd tussendoortjes, hetzij liga, evergreen, sultana, appel, yoghurt, e.d. Maar het is niet zo dat je maar 3 maaltijden mag. Ik mag zaterdag 5 stukjes stokbrood, 2 eetlepels satesaus en salade en nog wat geloof ik. Nou daar kan ik niet op leven, dus neem ik het gerecht van de vorige dag: 150gr aardappels, 200gr groente en een stukje vlees. Je kan ook afwisselen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”