Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Is dit nu ‘farizeïsme’ ?
TheKeimpe schreef:Excuus, ik noemde de verkeerde.
Als je het hele artikel leest in de Saambinder, dan spreekt daar iemand die oprecht bevreesd is dat men niet meer voor het Woord wil buigen. Bewogen over de jeugd, vol mededogen dat zij niet meer in alles naar Gods stem willen luisteren.
En dat hij dan punten aandraagt die ik niet helemaal kan volgen, zij zo, maar ik vind het echt ernstig dat mensen hier zo makkelijk, op basis van een lang citaat uit een artikel, een dominee Farizeïsme in zijn schoenen schuiven.
Ik vraag mij werkelijk af of je dan zo vol mededogen bent.
Jantjes schreef:TheKeimpe schreef:Excuus, ik noemde de verkeerde.
Als je het hele artikel leest in de Saambinder, dan spreekt daar iemand die oprecht bevreesd is dat men niet meer voor het Woord wil buigen. Bewogen over de jeugd, vol mededogen dat zij niet meer in alles naar Gods stem willen luisteren.
En dat hij dan punten aandraagt die ik niet helemaal kan volgen, zij zo, maar ik vind het echt ernstig dat mensen hier zo makkelijk, op basis van een lang citaat uit een artikel, een dominee Farizeïsme in zijn schoenen schuiven.
Ik vraag mij werkelijk af of je dan zo vol mededogen bent.
Kun je mij uitleggen wat het betekend ‘voor het Woord buigen’ en ‘in alles naar Gods stem willen luisteren’. Ik ben bang dat Ds. Van Aalst de definitie hiervan toch verkeerd interpreteer. Natuurlijk bedoeld hij het oprecht maar het is doordrongen van zijn cultuur, hoe hij het zou willen zien in kerk en samenleving.
Gerdien B. schreef:Dat viel mij ook al op. Lijkt wel of er een totaal andere persoon achter het account zit.
Jantjes schreef:Race406, Gerdien B. en Daphne jullie opmerking is terecht. Er zit nog steeds Jantjes achter de account maar wel met een wat andere gedachten en innerlijk. Durf wel te zeggen dat o.a. refoweb mij van gedachten heeft veranderd en inzicht heeft gegeven in bijvoorbeeld andersdenkende. Tjonge wat kon ik een oordeel vellen over andere als Ger.Gem.er. zijnde. Ik zie die zelfde gedachtegangen bij verschillende personen hier op refoweb. Moeilijk om die mensen te benaderen. Ik zou van Ds. Van Aalst best eens willen benaderen per e-mail bijvoorbeeld over dat stuk in de Saambinder wat ik hierboven kopieerde. Maar hoe o hoe benader je in liefde die rotsvaste Ger.Gem.er met veel bijzondere gedachte patronen in maatschappij en kerk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten