Sportles Zumba

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liedjepiedje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Sportles Zumba

Berichtdoor liedjepiedje » 12 jul 2009 14:02

Ik heb een vraagje.
Ik zit op een sportschool en heb nu twee keer een les Zumba gevolgd. Ik vind het ontzettend gaaf.
Het is een soort van dans, het is super goed voor je conditie.
Op wikipedia staat het zo omschreven:
Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans. Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami. Bij zumba doe je fitness-oefeningen op muziek, vergelijkbaar met aerobics.

De naam zumba komt uit het Colombiaans-Spaans, waar het zoveel betekent als snel bewegen en lol hebben. Wereldwijd zijn er zumba-instructeurs, en worden de zumba-dvd's via internet verkocht.

Als ik thuis vertel dat ik dat doe is dat bij voorbaat al slecht. Omdat dansen volgens mijn ouders niet bijbels is.

Ik vind dansen heerlijk, ik zet ook gerust thuis een muziekje op en ga even lekker dansen.

Heeft iemand dat ook op dit forum, of zijn er anderen die Zumba doen?
Ik hoor het graag.
Groetjes
Our fears must never hold us back from pursuing our hopes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Sportles Zumba

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jul 2009 15:08

De reacties van je ouders is herkenbaar. Van de week nog iemand horen zeggen dat haar kind van alles wil wat niet mag en onder andere wil ze dansen.

Zelf kan ik niet dansen maar zou het graag willen leren. Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat je naar de sportschool gaat en het daar bij laten. Dan wordt de plezier die je er in hebt je ookl niet afgenomen.
Ik wou dat ik iemand hier in de buurt vond die zoiets met mij zou willen gana bezoeken. Lijtk mij wel wat..
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 12 jul 2009 16:12

eeey, ik deed ook zumba! Vind het ook errug leuk! maar ik noem het geen dans maar een workout met danselementen..het zijn dus gewoon passages. Al is het af en toe wel erg sensueel ( met borsten en billen schudden). Maar noem het gewoon een work out, dat klinkt beter :)

liedjepiedje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liedjepiedje » 12 jul 2009 17:49

Dank je wel voor jullie reacties...
Gerdien, helaas woon ik niet bij je in de buurt dus helaas kunnen we niet samen. Nu zeg ik inderdaad gewoon dat ik naar de sportschool ga. Want ik vind het heerlijk. Het is echt een taboe. [-(

lorijntje, Leuk dat jij dat ook hebt gedaan. Het is inderdaad geen echte dans. Maar wel veel danselementen. Work out is inderdaad een leuk alternatief. =D>

ShaRe
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ShaRe » 12 jul 2009 21:51

Dansen is inderdaad vaak taboe.
Dit zit hem denk ik niet zozeer in het dansen zelf, maar alles wat er omheen draait. Muziek, feest etc. En natuurlijk de generatiekloop :lol:
Daarnaast is het soms wel sexy en misschien daarom een soort van versieren :-k

Maarrrrr, er zijn een heleboel soorten dans.
Zelf dans ik ook graag en ben gek op Capoeira.
Zumba ken ik niet. Maar aan de naam te horen zal het niet zo heel spannend zijn :P

Je moet gewoon creatief zijn met het definiëren.
Maar het is handig om voor jezelf in de gaten te houden waarom je het doet. Je geeft aan dat je het doet omdat het ontspannend is. Dan is het oké. Maar doe je het om bijvoorbeeld je ouders tegen te gaan of om andere redenen die niet sociaal - bevordelijk zijn, dan is het misschien beter als je eerst wat vraagtekens bij jezelf zet.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 jul 2009 09:55

Precies, noem het geen dansen als dat gevoelig ligt.
Bovendien vind ik het knap om dansen per definitie onbijbels te noemen :)
pobody's nerfect

liedjepiedje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liedjepiedje » 13 jul 2009 15:58

Share, bij zumba draait het niet om versieren. het is niet het soort dansen wat je gebruikt op een feestje o.i.d.
Ik doe het inderdaad vooral als ontspanning en sport. Ik vind het heerlijk om te bewegen op het ritme van de muziek.
En om tegen mn ouders in te gaan... hahaha die tijd is voorbij...

Jo´tje, ik snap het soms wel van mijn ouders... Bij zumba wordt niet het soort muziek gebruikt die in mijn kringen geluisterd wordt. Ik denk dat vooral dat het punt is.

Bedankt voor jullie reacties...

Krukje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Krukje » 13 jul 2009 15:59

Ik dacht dat Zumba werd gebruikt om af te vallen? Is toch niets mis mee?

Terug naar “Archief”