Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefje » 10 jul 2009 12:26

Kunststof kozijnen heb je ook wel werk aan, moet je ook in de was zetten.
Laatst gewijzigd door liefje op 10 jul 2009 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jul 2009 12:28

Ow? Nooit van gehoord... :oops:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jul 2009 12:51

Wij hebben een kunststof kozijn in de slaapkamer en op zolder. Maar ik vind de andere hardhouten kozijnen vele malen mooier. Het kost meer onderhoud (ik heb ook nooit gehoord van kunststof kozijnen in de was zetten eigenlijk), maar het ziet er wel sjieker uit. Alle kijkers in ons huis zeiden ook: oh, gelukkig, bijna overal houten kozijnen, kunststof vinden we echt niet mooi.
En het nadeel van kunststof is dat als ze lelijk zijn het moeilijker is ze mooi te krijgen. Hout schuur je en schilder je en is weer als nieuw. Dus persoonlijk zou ik niet zo snel kunststof kozijnen nemen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 jul 2009 12:58

MissF schreef:En het nadeel van kunststof is dat als ze lelijk zijn het moeilijker is ze mooi te krijgen. Hout schuur je en schilder je en is weer als nieuw. Dus persoonlijk zou ik niet zo snel kunststof kozijnen nemen.

Daar is die was/creme voor. ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2009 13:15

Ik vind kunststof kozijnen echt super lelijk en het past ook niet bij de oude huizen vind ik (ons huis is volgend jaar 100 jaar oud) En ik vind het juist wel leuk als je
om de paar jaar de kleur weer eens verandert.
Wij zijn offertes aan het opvragen voor de buitenboel te laten schilderen is echt hard nodig en het wordt nu bijna wit met donkerblauw.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jul 2009 13:16

liefie schreef:Ik vind kunststof kozijnen echt super lelijk en het past ook niet bij de oude huizen vind ik (ons huis is volgend jaar 100 jaar oud) En ik vind het juist wel leuk als je
om de paar jaar de kleur weer eens verandert.
Wij zijn offertes aan het opvragen voor de buitenboel te laten schilderen is echt hard nodig en het wordt nu bijna wit met donkerblauw.

dat vondt ik ook.

Maar er zijn heel wat huizen die hele mooi kunstofkozijnen hebben, dat je niet eens kan zien dat het kunstof is. Met een leuke kleur etc.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2009 13:35

Ik vind dat je het altijd ziet hoor maar goed iedereen heeft gelukkig zijn eigen smaak maar hout vind ik het aller mooiste.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 jul 2009 15:31

Ik heb hier ook witte kunststof kozijnen, er is niks anders. En nee, ik vind het niet mooi, maar ja. Als ik het voor het kiezen zou hebben, zou ik zeker voor hardhout gaan.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jul 2009 20:23

liefje schreef:Kunststof kozijnen heb je ook wel werk aan, moet je ook in de was zetten.

Daar is autowasshampoo met was ideaal voor.

Wij hebben ook kunststof kozijnen. Zitten er nu ruim 9 jaar in. Je kunt ze bij beschadigingen nooit even bijwerken maar je hoeft ook niet elke 3 jaar alles te schilderen.
En in de was zetten is veel minder werk dan schilderen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 jul 2009 20:31

Wij hebben gewoon de houten kozijnen, mijn zus heeft kunststof kozijnen,
maar weet dat zij ze altijd in de was zet oa voor het verkleuren en het weer, en een beetje voor de bescherming.
Wij schilderen hier wel om de paar jaar, maar dat komt waarschijnlijk door onze schilderrijke familie. ;-)

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 10 jul 2009 22:45

wat voor soort kunstkozijnen hebben jullie? of zaten die er al in toen jullie er gingen wonen?

Wij zitten nog wel een beetje te dubben (kunstof of gewoon hout).

Want in een van de ramen op de bovenverdieping zit een barst en zit dus iets voor (hardboard ofzoiets). k Heb niet zoveel zin om daar een paar maanden tegen aan te kijken en wil graag het glas vervangen (er zit enkel glas in, maar enkel glas schijnt ook weer duurder te zijn dan dubbel glas) of gelijk het hele kozijn. pppfff.. Maar het kost ook allemaal geld.

Verschrikkelijk, kunststof kozijnen zieliglopen-smile. Een van de meest afschuwelijke uitvindingen ooit.
Enkel glas duurder dan dubbel glas? Dan moet het wel heel bijzonder enkel glas zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jul 2009 02:37

coupe soleil schreef:
wat voor soort kunstkozijnen hebben jullie? of zaten die er al in toen jullie er gingen wonen?

Wij zitten nog wel een beetje te dubben (kunstof of gewoon hout).

Want in een van de ramen op de bovenverdieping zit een barst en zit dus iets voor (hardboard ofzoiets). k Heb niet zoveel zin om daar een paar maanden tegen aan te kijken en wil graag het glas vervangen (er zit enkel glas in, maar enkel glas schijnt ook weer duurder te zijn dan dubbel glas) of gelijk het hele kozijn. pppfff.. Maar het kost ook allemaal geld.

Verschrikkelijk, kunststof kozijnen zieliglopen-smile. Een van de meest afschuwelijke uitvindingen ooit.
Enkel glas duurder dan dubbel glas? Dan moet het wel heel bijzonder enkel glas zijn.

Omdat het steeds meer dubbel glas wordt, waardoor enkel glas steeds meer appart gemaakt moet worden.

En ik heb toch niet gevraagd of mensen het lelijk of mooi moeten vinden. Ik vraag alleen aan de mensen DIE kunststofkozijnen hebben hoe het hen bevalt etc. ](*,)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jul 2009 03:00

In mijn huurappartementje had ik een kunststoffen deur. Die was donkergroen en was na 4 jaar nog net zo mooi als toen ik er kwam wonen, zonder was te gebruiken, maar die deur zat wel aan de zon-loze kant... Zo'n deur sluit wel mooi af (zonder kieren), alleen had dat wel tot gevolg dat bij bepaald weer de boel klemde. Ik weet niet of dat met kunststoffen ramen ook zo is of dat het aan de grootte v/h kozijn lag?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jul 2009 12:37

Wij hebben geen last van klemmende ramen.
Onze kozijnen zien er nog goed uit, ze zitten er nu 14 jaar in.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 jul 2009 12:54

Klemmende deuren en ramen kan je ook hebben met (hard)houten kozijnen, die zetten ook uit onder invloed van het weer.
Mijn ouders laten binnenkort kunstof kozijnen plaatsen, en hen is verteld dat in de was zetten niet nodig is, alleen twee keer per jaar goed schoonmaken. En dat moet met houten kozijnen ook, dus al met al veel minder onderhoud. Hoewel het idd wat minder mooi is, zou ik er heel wat voor over hebben om van dat rottige schilderwerk af te zijn :)

Terug naar “Archief”