Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ostrogoot » 10 jul 2009 22:04

Je moet niet naar het handelen van Israel kijken maar begrijpen wat God met Israel van plan is
Nosce te ipsum

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jul 2009 22:51

Beun schreef:
Optimatus schreef:Salam, shalom - de talen zijn met elkaar verwant (semitische talen) en etnisch zijn Hebreeërs en Arabieren ook al neven van elkaar. Kinderen van één Vader.

Voor de rest houd elke vergelijking op. Bovendien haten ze elkaar. Dat was natuurlijk ook niet verwonderlijk sinds Ismaël Izak uitspotte. Het meest schrijnende verschil is volgens mij wellicht de Thora en de koran! Vul de rest zelf maar in...

Toen in Europa joden werden blootgesteld aan pogroms (zeg maar vanaf 400 tot ongeveer 1945) hebben joden in islamitische landen genoten van (vooral economische) vrijheid. Het islamitische Osmaanse Rijk ving met vreugde joden op die door christelijke staten als Spanje en Portugal waren verdreven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Beun
Verkenner
Verkenner

Re: Re:

Berichtdoor Beun » 10 jul 2009 23:03

Michael schreef:
Beun schreef:Irak had ook nucleaire wapens. Alleen hebben de Amerikanen niet naar de Mossad geluisterd. Stom dus!

Licht dit eens toe... Naar mijn weten zijn er nooit nucleaire (of andere massa vernietigings) wapens gevonden in Irak. Ofwel je bent sarcastisch en de Mossad had dit vooraf al aangegeven. Ofwel je zegt iets wat drastisch tegen mijn (en wereld) kennis ingaat.

In het laatste geval wil ik graag referenties bij je woorden... Zou dat kunnen?

Wat fijn dat ik iets nieuws vertel. Wel, het is eigenlijk heel simpel. De Mossad had inderdaad aangegeven dat de massa vernietigings wapens van Saddam in Syrië lagen maar de Amerikanen waren eigenwijs en bleven in Irak zoeken. Er was zelfs een schip met raketten richting het Verre Oosten tussen de handen van de Amerikanen doorgeglipt. Niet alert dus.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 10 jul 2009 23:07

Ik las trouwens vandaag in Israël Aktueel wat voor foute stanpunten Obama heeft ten aanzien van Israël. Weer een stomme fout van de Amerikanen. Ze hadden die vent nooit in het zadel moeten helpen. Ik had liever die calculerende b!tch gehad ipv deze liberale hangjas. Bush was dan wel een exotische vogel maar hij wel hele goeie dingen waar ik achter stond: o.a. zijn steun voor Israël! Dat wordt nog wel eens vergeten als de Bush klinkt. En dan dit: Bush kwam meer op voor de Christelijke normen en waarden daar (de VS), als Balkenbende hier. Ik heb gezegd!
Laatst gewijzigd door Beun op 12 jul 2009 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jul 2009 23:10

Beun schreef:
Michael schreef:
Beun schreef:Irak had ook nucleaire wapens. Alleen hebben de Amerikanen niet naar de Mossad geluisterd. Stom dus!

Licht dit eens toe... Naar mijn weten zijn er nooit nucleaire (of andere massa vernietigings) wapens gevonden in Irak. Ofwel je bent sarcastisch en de Mossad had dit vooraf al aangegeven. Ofwel je zegt iets wat drastisch tegen mijn (en wereld) kennis ingaat.

In het laatste geval wil ik graag referenties bij je woorden... Zou dat kunnen?

Wat fijn dat ik iets nieuws vertel. Wel, het is eigenlijk heel simpel. De Mossad had inderdaad aangegeven dat de massa vernietigings wapens van Saddam in Syrië lagen maar de Amerikanen waren eigenwijs en bleven in Irak zoeken. Er was zelfs een schip met raketten richting het Verre Oosten tussen de handen van de Amerikanen doorgeglipt. Niet alert dus.

Ik was vandaag in de bioscoop om de nieuwe Transformers film te zien, nou wat er allemaal bij de piramides in Egypte en omgeving is gebeurd, je zult het niet geloven. Dat 'ze' dat voor ons verborgen hebben kunnen houden...
(Als je van veel actie en weinig verhaal houd is het overigens een aanrader, zeker als je bij de Transformers ook jeugdsentiment hebt zoals ik.)

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 11 jul 2009 02:23

Zoals ik al vroeg: Heb je referenties Beun? Ik ken dit hele verhaal niet en de laatste keer dat ik keek was Syrië lid van de landen die de coalitie hielp in Irak. Syrië en Irak hadden ervoor ook verscheidene ruzies en treiterijen. Als volgens jou Irak daar zijn wapens daar geparkeerd heeft moet je dat meer zien als een permanente donatie tegen de eigen agenda in dunkt me. Niet dus.. Ook valt me op dat Syrie en Israel zulke goede vriendjes zijn dat de Mossad dit soort valse informatie graag verspreidt.

Waarom zou Irak haar wapens niet ingezet hebben als ze ze hadden? Vanwege moreel besef denk je? Sadam heeft zelf tijdens zijn gevangenschap gezegd dat als hij die wapens had hij ze gebruikt zou hebben.

Die "calculerende b!tch" is volgens eigen zeggen een hockey moeder. Ze zou niet in staat geweest zijn om het spel hard te spelen. De idiote hoeveelheid blunders en coverups in alaska en tijdens de verkiezingen die mcCain veel stemmen gekost hebben bewijst dat wel. En met haar bereidheid om zichzelf te bewijzen zouden de raketten gevlogen hebben.

Dat was een hele duidelijke tweesprong. En we zijn volgens mij de veiligste weg in geslagen.

Op dit moment heeft de liberale hangjas de Russen tot de beginsels van een nieuw non proliferatie verdrag weten te verlijden.. Hoe je het ook wendt of keert is dat een goede stap. Als Israel niet voor vrede gaat moet Israel niet verbaasd zijn als ze alleen komt te staan als de rest dat blijkbaar wel op de agenda heeft.

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 11 jul 2009 08:10

ostrogoot schreef:Je moet niet naar het handelen van Israel kijken maar begrijpen wat God met Israel van plan is

Ik begrijp hieruit dat we volgens jou het handelen van Israel volledig door de vingers zouden moeten zien.
Wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Waarom zou dat niet voor een overheid gelden?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jul 2009 17:16

Beun schreef:Ik las trouwens vandaag in Israël Aktueel wat voor foute stanpunten Obama heeft ten aanzien van Israël. Weer een stomme fout van de Amerikanen. Ze hadden die vent nooit in het zadel moeten helpen. Ik had liever die calculerende b!tch gehad ipv deze liberale hangjas. Bush was dan wel een exotische vogel maar hij wel hele goeie dingen waar ik achter stond: o.a. zijn voor Israël! Dat wordt nog wel eens vergeten als de Bush klinkt. En dan dit: Bush kwam meer op voor de Christelijke normen en waarden daar (de VS), als Balkenbende hier. Ik heb gezegd!

Wie is een calculerende *censuur* ? Dat klinkt in ieder geval respectvol uit een "Christelijke mond" En Israel is niet heilig in hun daden en doen, dat waren ze in de bijbel ook bepaald niet, God moest diverse keren straffen dmv oorlogen of plagen. Zowel Israel als de Palestijnen houden zich niet aan de afspraken van de VN. Ooit komt dat goed hoop ik !

Dankzij Meneer Bush is er veel Ellende over de wereld gekomen door zijn buitenlandse beleid. Obama kan dingen niet in zijn eentje breken, er is ook nog zoiets als een parlement enzo :) Hij kan wel een andere koers inslaan, Ik denk dat hij heel verantwoordelijk is, ten opzichten van zijn eigen mensen maar ook ten opzichte van andere landen, Hij wees bv de afrikaanse landen op hun eigen verantwoordelijkheid en dat corruptie hen niet zal helpen en dat dat juist Investeerders weg doet blijven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jul 2009 19:54

Zeg Beun, het zou erg dom van Amerika zijn geweest om ook Syrië nog eens binnen te waaien. Irak was al een mislukking, Syrië zou de ellende alleen maar vergroot en de steun voor de VS alleen maar verder verkleind hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 12 jul 2009 14:02

Faramir schreef:Ik was vandaag in de bioscoop om de nieuwe Transformers film te zien, nou wat er allemaal bij de piramides in Egypte en omgeving is gebeurd, je zult het niet geloven.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 12 jul 2009 14:29

Michael schreef:Die "calculerende b!tch" is volgens eigen zeggen een hockey moeder. Ze zou niet in staat geweest zijn om het spel hard te spelen. De idiote hoeveelheid blunders en coverups in alaska en tijdens de verkiezingen die mcCain veel stemmen gekost hebben bewijst dat wel. En met haar bereidheid om zichzelf te bewijzen zouden de raketten gevlogen hebben.

Ik bedoelde deze aardige mevrouw: Afbeelding

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 12 jul 2009 14:32

Tamerlan schreef:
Faramir schreef:Ik was vandaag in de bioscoop om de nieuwe Transformers film te zien, nou wat er allemaal bij de piramides in Egypte en omgeving is gebeurd, je zult het niet geloven.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Een dwaas die zwijgt zal wijs geacht worden.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 12 jul 2009 14:33

Optimatus schreef:Zeg Beun, het zou erg dom van Amerika zijn geweest om ook Syrië nog eens binnen te waaien. Irak was al een mislukking, Syrië zou de ellende alleen maar vergroot en de steun voor de VS alleen maar verder verkleind hebben.

May be...

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 12 jul 2009 14:34

Ja hoor, erg leuk die citaten, ik heb er ook een Bijbel vol van. Kom je nog met die referenties waarnaar gevraagd is?
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 jul 2009 14:40

Als een westers land Syrië binnenvalt zou dat direct volkerenmoord uitlokken op de 10% christenen daar (Oosters-orthodoxen, Oriëntaal-orthodoxen en Oosters-katholieken). En onze broeders en zusters aldaar hebben het al zwaar. Altijd interessant hoe veel westerse christenen zo onnadenkend dingen kunnen roepen die zo nadelig zijn voor hun broeders en zusters in het betreffende gebied.

Terug naar “Archief”