Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor ajl » 07 jul 2009 13:05

Nu heeft Beun toch zijn zin...hij dropt een stelling en iedereen vliegt over hem heen. Is het niet beter om stellingen gewoon te negeren?

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 10 jul 2009 22:03

Oeps! Tegen het zere been? :-k[/quote]

Verbaasd ?[/quote]

Nee. Eerder opgelucht dat ik een fan van Arie Boomsma heb ontmaskerd...

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 10 jul 2009 22:07

ajl schreef:Nu heeft Beun toch zijn zin...hij dropt een stelling en iedereen vliegt over hem heen. Is het niet beter om stellingen gewoon te negeren?

Kijk, jij snapt het (niet). Nog meer goede raadgevers onder de Arie Boomsma-fans alhier...? :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jul 2009 22:19

Beun schreef:Oeps! Tegen het zere been? :-k

Verbaasd ?[/quote]

Nee. Eerder opgelucht dat ik een fan van Arie Boomsma heb ontmaskerd...[/quote]

begrijp niet dat jij uit 1 opmerking van Denkertje gelijk zo'n conclusie kan trekken. :roll:

Tip: eer eerst is wat mensen kennen hier voordat je over ze gaat oordelen en in hokjes gaat plaatsen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 11 jul 2009 12:21

Beun schreef:Oeps! Tegen het zere been? :-k

Verbaasd ?[/quote]

Nee. Eerder opgelucht dat ik een fan van Arie Boomsma heb ontmaskerd...[/quote]

Ach dat moet toch een hele verlichting voor je zijn; kun je weer lekker slapen vannacht.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2009 07:45

Beun schreef:
ajl schreef:Nu heeft Beun toch zijn zin...hij dropt een stelling en iedereen vliegt over hem heen. Is het niet beter om stellingen gewoon te negeren?

Kijk, jij snapt het (niet). Nog meer goede raadgevers onder de Arie Boomsma-fans alhier...? :D

Zoals GerdienB als aangaf...leer eerst de mensen hier wat beter kennen voordat je een oordeel geeft of een conclusie trekt. Ik ben zelf helemaal geen Arie Boomsma fan.

Het irriteert mij dat je zoveel mensen tegen de schenen schopt. Jij beroept je op je christelijke instelling/houding, maar de manier waarop jij het uitdraagt is mijns inziens niet zo heel christelijk. Natuurlijk mag je een mening hebben, maar de mening van een ander is niet gelijk fout of 'onchristelijk".

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 03 aug 2009 22:10

De Evangelische Omroep (EO) stopt met de productie van het programma 'Loopt een man over het water...'.

http://www.eo.nl/algemeen/homepage/page ... e=10731977

Gelukkig.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2009 09:16

Gelukkig zou ik niet zeggen.
Waarom zou je op die manier niet het gesprek aan gaan met deze mensen. Daarbij weten wij gelijk hoe anderen tegen ons aankijken. Mits er maar niet gevloekt gaat worden. gisteren hoorde ik nog een cabaretier zeggen dat hij hierdoor wel wilde verdiepen in het christendom en dus ook de Bijbel wilde gaan lezen. Nu doet hij het niet meer omdat zij hem ook zijn verhaal niet laten doen. Jammer, nu mis je toch echt kansen om duidelijk te maken hoe christenen werkelijk zijn en hoe christenen over komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 aug 2009 10:04

Gerdien B. schreef:Gelukkig zou ik niet zeggen.
Waarom zou je op die manier niet het gesprek aan gaan met deze mensen. Daarbij weten wij gelijk hoe anderen tegen ons aankijken. Mits er maar niet gevloekt gaat worden. gisteren hoorde ik nog een cabaretier zeggen dat hij hierdoor wel wilde verdiepen in het christendom en dus ook de Bijbel wilde gaan lezen. Nu doet hij het niet meer omdat zij hem ook zijn verhaal niet laten doen. Jammer, nu mis je toch echt kansen om duidelijk te maken hoe christenen werkelijk zijn en hoe christenen over komen.

De vraag voor mij (en ook de e.o.dus) is altijd maar weer ‘waar is de grens’.
Dat vloeken grensoverschrijdend is, is duidelijk.
De cabaretier, waar jij het over heeft, zegt eigenlijk: eerst naar mij luisteren en dan luister ik naar jullie. Nou ja zijn goed recht natuurlijk maar als je zo naar elkaar moet gaan luisteren vindt ik toch wel onnozel.
Ik heb het programma niet gezien, mijn mening is daarom ook wat aan de vroegen kant en alleen gebaseerd uit de media. Arie Boomsma staat toch wat veel op de grens te balanceren met al zijn goede bedoelingen natuurlijk. Oud-EO-directeur drs. L. P. Dorenbos zei: doordat er te veel deining ontstaat, worden de plannen stopgezet.
Dat doet de e.o. alleen maar goed denk ik dan, gelukkig.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 aug 2009 10:09

Ik ben er erg blij mee dat de EO dit programma stopzet.

Prima om met andersdenkenden in debat te gaan, maar in de vorm van cabaret.... Dat is vragen om problemen.
Dan kun je toch op je vingers natellen dat dat waarschijnlijk niet een spotvrije bedoening gaat worden?

Een omroep die staat voor het christelijk geloof en zichzelf belachelijk laat maken.
Hoe naief kun je zijn?

Wat ik mij wel afvraag wat de intenties van de EO zijn nu dit programma van de buis wordt gehaald en Manuel niet mee mocht varen op de Gay Pride? Willen ze proberen terug te gaan naar hoe de EO begon of willen ze rust en een stabiel ledenaantal?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 aug 2009 10:12

Gerdien B. schreef:Gelukkig zou ik niet zeggen.

Zo komt het over alsof een cabaretier eerst ergens tegen aan moet kunnen schoppen en dan in gesprek wil gaan.
We hoeven als christenen niet over ons heen te laten lopen. Dat vind ik het andere uiterste.
Ik laat geen heiligschennis over mij heen komen als voorwaarde om in gesprek te gaan.
Er is toch ook nog zoiets als respect??? In hoeverre wil mijn gesprekspartner zich echt verdiepen in mijn geloof als dat de voorwaarde is?

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2009 10:15

Wat is er mis met een beetje spot zo nu en dan? Het kan zeer verhelderend werken. Alles wat je uitdaagt je eigen ideeën opnieuw kritisch te bekijken lijkt mij goed. Het is toch verschrikkelijk als je niet meer kunt lachen om zo'n beetje het belangrijkste in je leven?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 aug 2009 10:19

Mortlach schreef:Wat is er mis met een beetje spot zo nu en dan? Het kan zeer verhelderend werken. Alles wat je uitdaagt je eigen ideeën opnieuw kritisch te bekijken lijkt mij goed. Het is toch verschrikkelijk als je niet meer kunt lachen om zo'n beetje het belangrijkste in je leven?

Wat vind jij nog spot wat door de beugel kan?
Voor jou zal die grens waarschijnlijk anders liggen dan voor de meeste Refowebbers.
Stel je voor dat jij helemaal gelukkig bent met een vrouw (ooit gaat dat gebeuren :wink: ) en zij wordt in een TV-programma helemaal bespot en belachelijk gemaakt?
Daar word jij toch ook niet vrolijk van?

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2009 10:35

Ah, daar heb je meteen het grote verschil: word ik bespot, of iemand anders. Als iemand anders bespot wordt, kan dat mij ook raken; dat is waar, maar het is wel een verschil. Niets werkt beter dan spot om iemand eens goed wakker te schudden. "Ja, waarom hebben we eigenlijk allemaal een hoedje op als we naar de kerk gaan? Is dat geloof of slechts traditie?" Dat soort werk. Als het goed is kom je dan dichter uit bij de kernwaarden van de dingen die belangrijk zijn voor je. En aan de andere kant kan een effect zijn dat je wat meer ontspannen omgaat met verkrampte zaken. Een goed spotter voelt precies aan waar bij de ander de kramp zit, en gaat dan kijken wat er gebeurt als je daar een duwtje tegenaan geeft. Zo zie ik goede spot; als iets wat leerzaam is en ook op die manier bedoeld is. Zit er echt een kwaadaardige bedoeling achter, dan is het geen spotten, maar simpelweg afzeiken. Helaas ziet niet iedereen het verschil: "Help, dit steekt, dit doet pijn, weg ermee, verbieden!". En zo raken mensen nog meer verkrampt.

Dank je wel voor je lieve berichtje tussen haakjes; erg lief en ik stel het zeer op prijs.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 aug 2009 10:44

Mortlach schreef:Ah, daar heb je meteen het grote verschil: word ik bespot, of iemand anders. Als iemand anders bespot wordt, kan dat mij ook raken; dat is waar, maar het is wel een verschil. Niets werkt beter dan spot om iemand eens goed wakker te schudden. "Ja, waarom hebben we eigenlijk allemaal een hoedje op als we naar de kerk gaan? Is dat geloof of slechts traditie?" Dat soort werk. Als het goed is kom je dan dichter uit bij de kernwaarden van de dingen die belangrijk zijn voor je. En aan de andere kant kan een effect zijn dat je wat meer ontspannen omgaat met verkrampte zaken. Een goed spotter voelt precies aan waar bij de ander de kramp zit, en gaat dan kijken wat er gebeurt als je daar een duwtje tegenaan geeft. Zo zie ik goede spot; als iets wat leerzaam is en ook op die manier bedoeld is. Zit er echt een kwaadaardige bedoeling achter, dan is het geen spotten, maar simpelweg afzeiken. Helaas ziet niet iedereen het verschil: "Help, dit steekt, dit doet pijn, weg ermee, verbieden!". En zo raken mensen nog meer verkrampt.

Dank je wel voor je lieve berichtje tussen haakjes; erg lief en ik stel het zeer op prijs.

8)

Ik denk dat de EO het programma niet van de buis heeft gedaan omdat het opbouwende spot zou zijn. En waarom moet het in de vorm van spot/cabaret? Dan begeef je je snel op glad ijs, dat is gewoon niet zo slim.
Ga met elkaar om de tafel zitten, maar ik denk dat de EO een in hun ogen frisser en prikkelender concept wilden en tja.... op deze maniet is dat vragen om problemen.
Zelfspot kan zeker geen kwaad, maar op godsdienstig gebied is die grens voor mij snel bereikt, omdat het mijn hart raakt.

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”