kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2009 12:43

Het scheelt wel enorm wat voor werk je doet. Als je in de gezondheidszorg zit (bv. met dementerenden, of gehandicapten) en je werkt op een bepaalde afdeling waar je kleding toch wat sneller kapot gaan dan zou ik ook geen dure kleding kopen. Maar voor vrijetijd zal ik dan toch wel wat kwaliteits/duurs kopen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2009 12:57

Eigen kleding aan in de zorg vind ik sowieso vies. Ik heb zelf 5 jaar full time in de zorg gewerkt en 1 jaar part time, maar ik was blij met mn uniform. Alles gelijk in de was als je klaar bent en lekker je eigen kleding weer aan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2009 14:01

Leuk die uitverkoop overal :)
Een leuke korte spijkerbroek voor de vakantie, en met legging voor mijn werk, bij Scapino.
Een jurkje, wit topje en witte blazer bij Shoeby Fashion
En 2 hele lieve mexx shritjes in de uitverkoop voor Jurian
Oja, en ook nog sandalen. Die miste ik nog in mijn enorme schoenengarderobe :oops: Teenslippers zijn op mijn werk niet handig, maar (half) dichte schoenen vind ik nu weer te warm. Dus bronskleurige sandalen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 01 jul 2009 18:13

Ja sandalen de schoenen bij uitstek.
In de rest pas ik niet eens met dit warme weer
En slippers zijn niet echt netjes op m'n werk
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 jul 2009 18:17

Ik ben ook al weken op zoek naar sandalen, maar kan niet echt wat vinden. Roemenen houden van glim en glitter, daar liggen de winkels vol mee, maar dat vind ik echt niks. Nu loop ik gewoon op gympen en slippers, maar af en toe moet ik wel iets netters aan. En m'n ene paar ballerina's is ook niet zo best meer, maar het moet nog maar even ;)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 jul 2009 18:24

Ik ben afgelopen zaterdag "ff" heen en weer gereden naar Antwerpen.. Heb daar welgeteld mn auto in de parkeergarage gezet, de winkel ingelopen, kledingstuk gepakt wat ik zocht, even gepast, afgerekend en weer terug naar de auto gelopen.. Heeft nog geen 20 minuten geduurd... 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 01 jul 2009 20:11

ben vanmiddag bij de didi geweest en vond het erg tegen vallen... :( (het is misschien mijn smaak ook niet)
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2009 22:40

ajl schreef:Eigen kleding aan in de zorg vind ik sowieso vies. Ik heb zelf 5 jaar full time in de zorg gewerkt en 1 jaar part time, maar ik was blij met mn uniform. Alles gelijk in de was als je klaar bent en lekker je eigen kleding weer aan.

eigen kleding kun je toch ook gewoon alleen maar specifiek gebruiken voor je werk. Heeft hetzelfde effect als een uniform.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jul 2009 07:04

Klopt, maar mijn uniform liet ik gewoon achter op het werk en 3 dagen later lag het weer gewassen en gestreken in mijn kast. Dus ik hoefde niet met mijn vieze werkkleding in mijn auto en naar huis toe. En als ik vlekken had of iets dergelijks trok ik gelijk een ander uniform aan.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 02 jul 2009 13:38

Ik vind eigen kleding in de zorg ook vies hoor. Tijdens mijn eerste stage kreeg ik een compleet uniform dat je gewoon uit het rek kon trekken en na de dienst weer in de wasmand.
Tijdens mijn tweede stage kreeg je alleen voor de ADL een jasje (vaak was er alleen maat S of XXL, dus meestal had ik geen jasje aan) maar ik vind het vies. Heb de broeken en rokken die ik toen aan had tijdens het werken ook nooit meer aan. Jammer, maar het is gewoon niet helemaal hygi.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jul 2009 15:58

ajl schreef:Eigen kleding aan in de zorg vind ik sowieso vies. Ik heb zelf 5 jaar full time in de zorg gewerkt en 1 jaar part time, maar ik was blij met mn uniform. Alles gelijk in de was als je klaar bent en lekker je eigen kleding weer aan.
tsja als je baas de uniformen verbiedt om de sfeer huiselijker te maken dan zal je wel moeten. Ik ga echt niet als enige een uniform aantrekken. Heb ze nog wel maar ik ga dat niet doen. Dan maar eigen kleding en goedkopere. Bovendien heb ik een eigen stapeltje "werk"kleding en "privé"kleding :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jul 2009 13:16

Wij werken ook gewoon met eigen kleding in de zorg.
Het ligt e nogal aan wat voor werk je doet binenn de zzorg.
Wij proberen mensen een thuis te geven en dan vind ik eigen kleding meer passen dan een uniform. Daarbij zijn ze niet heel erg hulp behoevend qua ADL.

meisje20 schreef:ben vanmiddag bij de didi geweest en vond het erg tegen vallen... :( (het is misschien mijn smaak ook niet)

Vandaag ben ik bij een andere Didi geweest en die had weer andere kleding dan de Didi hier.
Ik ben dit setje rijker
Afbeelding
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2009 15:05

Ik vond Didi ook niet heel erg leuk, mij een beetje teveel frutsels, kantjes, bloemetjes en dingetjes allemaal. Maar da's een kwestie van smaak natuurlijk ;)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 03 jul 2009 15:05

Erg leuk, Gerdien B!!

sunshine88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sunshine88 » 03 jul 2009 18:48

Gaaf GerdienB!

Ik had 'n supergave rok gezien bij Didi, in de opruiming, maar hij was 'r niet meer in m'n maat...Maar ze konden nog regelen dat de regio-manager 'm meenam vanuit 'n ander filiaal naar hun filiaal, maar dit kon wel een paar weken duren...Ik vond 't prima...Loop ik vandaag even een andere winkel in, kom ik daar een gave rok tegen :o Een lange, witte rok, die wijd uitloopt, beetje apart werkje d'r in, maar ZOOOO gaaf!!

Terug naar “Archief”